Bar - get yo drink aon

Medlem
29. april 2015
Innlegg
518
Sted
Nord
Jeg klarte ikke finne en tråd om drinkmiksing på hjemmebane. Pek meg gjerne i riktig retning dersom det faktisk finnes en:)

Når man kjøper ny kåk er det viktig å "pick your battles". Det en ingen problem å si seg enig med valg av møbler, maling etc. da frøken fryd generellt har god smak.

Første slag er over, vinskapet er på plass, men jeg skulle likt å satt sammen en liten hjemme-bar. Vi har ofte små selskap og jeg liker tanken på å kunne servere en cocktail eller drink når anledningen byr seg.

Så til kjernen; Jeg ønsker en liten, men solid nok bar til at drinkarsenalet er godt diversifisert.
-Hvilke type brennevin?
-Hvilke typer tilbehør (for mangel av ord)?
-Hvilke drinker/cocktails?
 
For å dekke alt av det som kan komme på besøk bør du ha:
To typer whisky. En røkt og en rund.
En god konjakk
Rom eller vodka til drinker
Snaps. Gammel dansk eller jäger, etc.
 
  • Liker
Reaksjoner: adamskater
Gutta er glad i whisky, så jeg tør nesten ikke kjøpe inn fler enn en type som kan mikses med :p
Tenkte Jameson funker til alt fra sour til irish, @UJU ?

Rombaserte drinker kan vel antas å være mer kvinnevennlige - og lets face it, da er forarbeidet til en knakanes kveld lagt!
Her er jeg helt helt blank. Ønsker å servere noe mer sexy enn cpt morgan og cola... tips mottas med hyllest

Gin er en personlig favoritt. Skal det leveres i alkoavdelinga en kvass lørdag er oppskriften nøyaktig slik du sier, pluss litt kvernet pepper og agurk.
Har du en variant på lager @Lien ?:)

Negroni, nå snakker vi nytenkning for min del!
Campari og vermouth skal kjøpes inn!
Hva serverer du damene @Mathfjeld
 
Jeg ville gått for to typer whisky - en til å blande og en til å drikke bar/med is, vodka, to typer gin, noen likører og vermouth (Martini rosso, Cointreau, Kahlua og evt. Drambuie), akevitt for dem som liker det og gjerne en Campari.
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Fikk anbefalt denne til drinker.
Det viste seg å være en god investering.

20170425_172851.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Steiniz
Jeg ville gått for to typer whisky - en til å blande og en til å drikke bar/med is, vodka, to typer gin, noen likører og vermouth (Martini rosso, Cointreau, Kahlua og evt. Drambuie), akevitt for dem som liker det og gjerne en Campari.

Utdyp gjerne. Whisky forstår jeg, men har next to nothing innsikt når det kommer til gin.
Hendricks er for meg selvskreven som den ene varianten. Hva foreslår dere som en andrekandidat og hva bør man i så tilfelle lage slags drink?
 
Utdyp gjerne. Whisky forstår jeg, men har next to nothing innsikt når det kommer til gin.
Hendricks er for meg selvskreven som den ene varianten. Hva foreslår dere som en andrekandidat og hva bør man i så tilfelle lage slags drink?
Hendricks er fin til GT. For eksempel en Gordon's eller Tanqueray er fint til dry martini eller noe sitrusbasert. Personlig synes jeg Hendricksen kler "grønne" smaker, eksempelvis agurk, rosmarin og andre urter, bedre.
 
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Steiniz
Støtter @BigT ang Hendricks. Den beste ginen uansett, men passer best med grønt - Agurk er en klassiker, men også rosmarin og pepper med Hendricks gir en utrolig god, frisk og annerledes drink! Pepper i GT med med agurk er også et tips. Bare husk at du må ha skikkelig ferskkvernet grovpepper.

Ellers er Beefeater den beste til den klassiske GT'en med sitron imho. God tonic (f.eks. Fentimans) er oså en verden av forskjell fra vanlig Schweppes.