Av med bezel og ny skive?

Medlem
26. juni 2021
Innlegg
484
Sted
Bergen
Av ymse grunner sitter jeg bl.a. på et Steinhart GMT-ur som jeg ikke bruker. Å selge er ett alternativ. Men man må jo stille seg spørsmålet - er det mulig å gå ned modde-veien og gjøre dette til en litt artig sak som man kan ha på lur? Og bruke når anledningen byr seg?

Jeg tenker:
- Av med bezel, tenk litt Marlon Brando-style
- Gjøre noe spenstig med skive, f.eks. skifte til en 100% sort. Hvor lett er det å finne skive som passer?
- Skifte hands?
- Erstatte lenke med rem?

Uret tikker og går med en Sellita SW330-1 movement, og er vanntett til 300m. Så det fortjener vel litt mer enn å bli liggende i en skuff.

Andre ideer / tanker?


25DF8098-3D47-415F-9AAB-E9ADDA554522.jpeg
 
Redigert:
@chronometer han mener å fjerne bezel á la Marlon Brandos oberst Kurz i Apocalypse Now.

Jeg tenker at det er noe herlig over å ta et sogenannten homage-ur og modde det til det ugjenkjennelige.

Kjør på! :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
@chronometer han mener å fjerne bezel á la Marlon Brandos oberst Kurz i Apocalypse Now.

Jeg tenker at det er noe herlig over å ta et sogenannten homage-ur og modde det til det ugjenkjennelige.

Kjør på! :mrgreen:

Spot on

Jeg tenker at det er gjennomførbart å få av bezel, men å bytte dial er godt over mitt nivå.

Er det noen urmakere rundt omkring som gjør slike ting, det er jo ikke en helt A4 forespørsel? Forhåpentligvis er det slik at siden dette er et ganske «standard» urverk så er det overkommelig å finne en dial som passer og som har datovindu på rett sted, f.eks.?
 
Men er du like badass som Marlon?
Bilde påkrevet @Bgo80

Den kledde reima :)

LarsB

Hehe :) Må finne den rette settingen først!
Inntil videre får det klare seg med hovedpersonen, som her er klokken!

Enig i at den kledde reimen! Marlon Band-O (artig navn) fra CheapestNatoStraps!
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie