Autodromo Stradale FTW?

SpaceCowboy

Støttemedlem
Medlem
25. sep. 2010
Innlegg
2.814
Sted
Oslo
Kom over denne artikkelen på Hodinkee i går, lot den hvile over natten, og er fortsatt forelsket i den nye Autodromo Stradale. Usikker på om jeg er mest fan av den svarte eller den grå/krem-fargede skiva.

1408141957059


Miyota-verk? Tja. Japansk burde ikke være noe å forakte sånn kvalitetsmessig. Hører fra kjennere til nyere japanske verk her. Kanskje @Hammerfjord har noe å tilføye?

Her ble jeg helt fortapt gitt... Vi får se hvor lenge forelskelsen varer. ;)

Og det går ikke an å skylde på prisen skulle man ha lyst på en.
 
Redigert av en moderator:
Jeg synes disse er fine, men, aller mest vil jeg se prototypo med mekanisk verk. Jeg trenger jo faktisk en chrono med dato, og... ja. Den kassen ser flott ut.
rally8-1300x1000.jpg
 
Ja, det var mye nais i tillegg til Stradale. Men som du sier @Entropy: Quartz....

Det blir spennende å se hvor de går hen, dette er jo et merke som ved første inntrykk virker mer opptatt av design/fashion enn av horologi. Monoposto er jo også ganske så fin, og var deres første mekaniske klokke. Selvsagt altfor stor med sine 44mm og LE (dog ikke til en ågerpris, det skal de ha).

Så hva gjør man? Sitte på gjerdet eller gå for en pre-order... :confused:
 
Redigert av en moderator:
Det går jo an å håpe på at bøylen løsner fra kassa hvis man stikker et eller annet inn i hullet ved hvert lugfeste, evt at det er skruer der inne. Radiomir-style :)
 
Prototipo har quartz, ja. Seikos Meca-quartz. Chronografviseren flyter som på en mekanisk, og den returnerer til kl 12 uten at den går "runden". Seiko har også et bedre quartzverk som selges ut av huset, men dette er det altså Invicta som kjøper. Kaster innpå litt ved her:mrgreen:

Denne nye her har jeg allerede begynt å sikle på. Billig er det også. Blir ikke forundret om det ligger en slik en i håndbagasjen ved neste retur fra NYC ;)
 
Jeg liker reimene, men lurer på hvordan det er å skifte til noe annet? Det ser veldig permanent ut det der...

Gjetter på at man løsner hele bøylen remmen er festet på. Hvis man ser på baksiden/siden er det fire hull, tror kanskje de har noe med det å gjøre, at man løser ut noe vet å dytte med spiss/egnet gjenstand inn i hullet.

Ellers synes jeg det var en tøff klokke, har tittet på protipen før. Tøff retro-klokke. At det er quartz synes jeg er helt greit til den prisen, for min del kan quartz være helt greit til sitt bruk. Men for all del, automatisk hadde vært kulere.
 
Det går jo an å håpe på at bøylen løsner fra kassa hvis man stikker et eller annet inn i hullet ved hvert lugfeste, evt at det er skruer der inne. Radiomir-style :)

Var en som hadde svart før meg der ja....

Note to self, les hele tråden før man legger ut svar....