Rolex Daydate 36mm

Medlem
26. des. 2018
Innlegg
11
Sted
Norge
Utløpt
 

Vedlegg

  • IMG_8625.jpg
    IMG_8625.jpg
    236,9 KB · Visninger: 0
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SuperSaxy
Legger ved noen fler bilder. Synes første ble litt uklart.
 

Vedlegg

  • IMG_8627.jpg
    IMG_8627.jpg
    220,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_8628.jpg
    IMG_8628.jpg
    128,3 KB · Visninger: 0
  • IMG_8629.jpg
    IMG_8629.jpg
    119,3 KB · Visninger: 0
Dårlige bilder. Dårlig oppløsning.
Hva er det som foregår på nedre høyre remfeste (kl.5)?
Kan du ta en nærbilde der?
Har klokken fått seg en kakk?

Ellers er selvsagt en verdivurdering på 300k fullstendig kokos.
Chrono24 pleier også som regel å være ganske optimistiske på pris.
Ellers melder jo spørsmålene seg her.
Hvor gammel er klokken?
Hvor er den kjøpt?
Service?
etc.
 
Hei og velkommen til TS.
Arvet du kun det som er avbildet? Boks/ papirer?

Bildene er så gule at det er vanskelig å si om dette er gult gull eller stål...
 
Hei og takk for svar begget to.

Klokken er absolutt ikke i veldig god stand, som dere ser. Formålet med posten var egentlig kun å bekrefte at det ikke kunne være noe som helst sannhet i en 300k verdivurdering. Som sagt var det første jeg sa til henne at det umulig kunne stemme.

Har egentlig da fått svarene jeg var ute etter. Tipper en verdivurdering på 50-70K er mer riktig. Beholder nok uret i sin nåværende stand som et minne.
 
Ut i fra bildene ser vi at det er en 1803 ( plexi), at den er noe avrundet. at det sannsynligvis er brukt stål baretter og ikke gull noe som forårsaket litt skader i festepunktet. En verdivurdering på 50/70K høres riktig ut. Pen sak som fortjener en skånsom oppfriskning.
 
  • Liker
Reaksjoner: ninja
Vil vel tro at damen som sa 300k tenkte på hva en ny gullklokke av en eller annen variant kan koste, kvinner har jo ikke så stor interesse for klokker så selv de som jobber i klokkebutikker kan si mye rart, iallefall om vintage klokker, det er iallefall min erfaring.
 
Vil vel tro at damen som sa 300k tenkte på hva en ny gullklokke av en eller annen variant kan koste, kvinner har jo ikke så stor interesse for klokker så selv de som jobber i klokkebutikker kan si mye rart, iallefall om vintage klokker, det er iallefall min erfaring.

Menn kan vel også finne på og si en del rart om vintage? En ny Day-Date koster 300’, så er vel derfor dette tallet kom opp. Noe korte og polerte lugs, men brusher du de hos en flink urmaker på toppen og skifter plexi kan dette bli pent. Godt mulig den er veldig gammel, da jeg har sett denne typen skive på DD fra tidlig 60 - tallet. Hva starter serienr på @tnes ? Estimatet til lobergen er nok riktig etter en service og liten shinings.
 
Redigert:
Menn kan vel også finne på og si en del rart om vintage? En ny Day-Date koster 300’, så er vel derfor dette tallet kom opp. Noe korte og polerte lugs, men brusher du de hos en flink urmaker på toppen og skifter plexi kan dette bli pent. Godt mulig den er veldig gammel, da jeg har sett denne typen skive på DD fra tidlig 60 - tallet. Hva starter serienr på @tnes ? Estimatet til lobergen er nok riktig etter en service og liten shinings.


«Kan» si, jada, men det endrer ikke på det faktum at omtrent ingen kvinner har interesse for klokker slik menn har, og iallfall ikke vintage.

Selvsagt kan menn også si mye rart, men det er ikke poenget.
 
«Kan» si, jada, men det endrer ikke på det faktum at omtrent ingen kvinner har interesse for klokker slik menn har, og iallfall ikke vintage.

Selvsagt kan menn også si mye rart, men det er ikke poenget.

Dette er jo ikke første gangen du påstår at kvinner hverken har interesse for eller kunnskap om klokker. Deg om det, men hvorfor mener du dette er et viktig og relevant poeng i denne diskusjonen?
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Preacher
Dette er jo ikke første gangen du påstår at kvinner hverken har interesse for eller kunnskap om klokker. Deg om det, men hvorfor mener du dette er et viktig og relevant poeng i denne diskusjonen?

Ikke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.

Men for å illustrere med en historie, jeg var innom en forhandler i UK for å sjekke hvor mye de tok for å skifte plexien på en Rolex 5513, dama bak disken, tok en kikk på klokka, gav den fort tilbake og sa «we don’t deal with fakes”. Måtte få en annen av betjeningen til å forklare for den søte damen at klokka ikke var falsk, altså en mann med genuin interesse, og kunnskap.
 
Redigert:
Ikke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.

Men for å illustrere med en historie, jeg var innom en forhandler i UK for å sjekke hvor mye de tok for å skifte plexien på en Rolex 5513, dama bak disken, tok en kikk på klokka, gav den fort tilbake og sa «we don’t deal with fakes”. Måtte få en annen av betjeningen til å forklare for den søte damen at klokka ikke var falsk, altså en mann med genuin interesse, og kunnskap.
Viktig at det var en mann ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Obelix
Ikke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.

Men for å illustrere med en historie, jeg var innom en forhandler i UK for å sjekke hvor mye de tok for å skifte plexien på en Rolex 5513, dama bak disken, tok en kikk på klokka, gav den fort tilbake og sa «we don’t deal with fakes”. Måtte få en annen av betjeningen til å forklare for den søte damen at klokka ikke var falsk, altså en mann med genuin interesse, og kunnskap.

Det var du som gjorde et poeng av det, så jeg oppfattet det som om du syns det var viktig. Du påpeker heller ikke fakta, du kommer med en påstand om at kvinnelige ansatte i klokkeforretninger har mindre kunnskap enn sine mannlige kolleger. Det du sier om at kvinner flest ikke har noen interesse for armbåndsur stemmer selvfølgelig, men etter min mening bør ansatte i jobbsammenheng vurderes for jobben (også den dårlige jobben) de gjør, og ikke alt mulig annet. Å begynne å årsaksforklare med at "hun skjønte sikkert ikke så mye siden hun er kvinne" fremstår for meg veldig shady, for ikke å snakke om utdatert.

Men hey, siden vi er i landskapet hvor personlige anekdoter kan vikariere for argumenter kan jeg jo illustrere med en jeg også. Selv er jeg kvinne, over gjennomsnittet interessert i klokker, og har en relativt omfattende samling som også omfatter mye vintage. Så da antar jeg du er overbevist om at kvinner flest er interessert i både klokker og vintage! Tygg på den du gamlefar, og velkommen til 2019 ;)
 
Ikke så viktig, jeg bare påpekte fakta. Når man spør fagfolk på dette feltet, altså vintage klokker, et område som er ekstremt kompleks, om råd så er det vel relevant at nesten ingen kvinner har interesse, og derfor mindre kunnskap? Men glem det, som sagt ikke så viktig.

Men for å illustrere med en historie, jeg var innom en forhandler i UK for å sjekke hvor mye de tok for å skifte plexien på en Rolex 5513, dama bak disken, tok en kikk på klokka, gav den fort tilbake og sa «we don’t deal with fakes”. Måtte få en annen av betjeningen til å forklare for den søte damen at klokka ikke var falsk, altså en mann med genuin interesse, og kunnskap.

Vi vet jo alle at dersom man har opplevd noe én gang selv, så blir ting automatisk fakta for alle andre også :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Obelix og Dr. Fiddy
Det var du som gjorde et poeng av det, så jeg oppfattet det som om du syns det var viktig. Du påpeker heller ikke fakta, du kommer med en påstand om at kvinnelige ansatte i klokkeforretninger har mindre kunnskap enn sine mannlige kolleger. Det du sier om at kvinner flest ikke har noen interesse for armbåndsur stemmer selvfølgelig, men etter min mening bør ansatte i jobbsammenheng vurderes for jobben (også den dårlige jobben) de gjør, og ikke alt mulig annet. Å begynne å årsaksforklare med at "hun skjønte sikkert ikke så mye siden hun er kvinne" fremstår for meg veldig shady, for ikke å snakke om utdatert.

Men hey, siden vi er i landskapet hvor personlige anekdoter kan vikariere for argumenter kan jeg jo illustrere med en jeg også. Selv er jeg kvinne, over gjennomsnittet interessert i klokker, og har en relativt omfattende samling som også omfatter mye vintage. Så da antar jeg du er overbevist om at kvinner flest er interessert i både klokker og vintage! Tygg på den du gamlefar, og velkommen til 2019 ;)

Voldsomt som dette engasjerer da, står fortsatt på mitt standpunkt at kvinnelige ansatte i klokkebutikker GENERELT SETT ikke har like mye interesse for klokker og derfor av naturlige årsaker vil ha mindre kunnskap.


Har drevet med klokker og klokkesamling på og av siden ca 1995, har kjøpt og solgt hundrevis av klokker, besøkt stands på markeder det over hundre selgere (for det meste privatpersoner) har stands der klokker blir solgt og kjøpt, kan med hånden på hjertet si at jeg aldri personlig har truffet eller kommunisert med en kvinne på Internett etc med interesse for klokker på den måten som en samler har. Klart slike kvinner finnes, men de er svært svært få. Så at jeg automatisk blir skeptisk når en kvinne i en klokkebutikk kommer med en «ekspertuttalelse» har jo sin årsak, selv om selvfølgelig en mann også kan si feil ting. Er jo selv ingen ekspert heller, det er ikke poenget.


Men ser jo at i dagens PK-samfunn at det er meget viktig å påpeke at kvinner har «like stor» kunnskap om klokker som menn, ser den. På samme måte som at kvinner er like flinke til å skru bil og røyke sigar ;)

Misforstå meg ikke, jeg syns det er kjempeflott når kvinner viser interesse for klokker.
 
Hehe, jeg burde vel sett denne komme :)

Ikke akkurat fotokunst dette, men fant i hvert fall frem litt greier fra skuffen. Tissoten til venstre er kanskje noe for deg?

PSX_20190516_155740.jpg

Bør vel også beklage til trådstarter for at jeg kuppet tråden, men siden du allerede hadde fått gode svar på spørsmålet ditt håper jeg det går bra at vi andre har trollet litt rundt :)
 
Hehe, jeg burde vel sett denne komme :)

Ikke akkurat fotokunst dette, men fant i hvert fall frem litt greier fra skuffen. Tissoten til venstre er kanskje noe for deg?

Vis vedlegg 146968
Bør vel også beklage til trådstarter for at jeg kuppet tråden, men siden du allerede hadde fått gode svar på spørsmålet ditt håper jeg det går bra at vi andre har trollet litt rundt :)
Fin gjeng det der!
 
  • Liker
Reaksjoner: Obelix
Hehe, jeg burde vel sett denne komme :)

Ikke akkurat fotokunst dette, men fant i hvert fall frem litt greier fra skuffen. Tissoten til venstre er kanskje noe for deg?

Vis vedlegg 146968
Bør vel også beklage til trådstarter for at jeg kuppet tråden, men siden du allerede hadde fått gode svar på spørsmålet ditt håper jeg det går bra at vi andre har trollet litt rundt :)
641565E1-8E02-4CF1-AF9B-F401EED0C085.jpeg


Fra spøk til revolver - en flott og variert samling, med Tissot og SD som mine favoritter. Rootbeer og Alaska Project er snop det også.
Du hiver deg ikke rundt og lager en presentasjon av de ulike da, med en epistel om hvorfor du endte med de forskjellige? :)