Armbåndsur og dets brukere i Norge i dag!

Medlem
13. juli 2020
Innlegg
9
Sted
Oslo
Hei!
Er du en klokke-elsker som meg selv? Eller har du bare 30 sekunder til overs for å svare på noen raske spørsmål?
Setter stor pris på om dere vil hjelpe meg med en lynrask markedsundersøkelse og et potensielt svært spennende prosjekt for klokkemiljøet i Norge!

Helt anonymt!
https://forms.gle/srQpodpHvpzoSDth9
 
Hei.
Hyggelig med litt mer info om hvem som står bak markedsundersøkelsen og hva prosjektet er før jeg bruker tid på det.
Fint at deltagerne er anonyme, men de som skal ha noe ut av det trenger ikke være det.

Han er jo en klokke-elsker med ett innlegg og en dag som TS-medlem.
Trenger du egentlig å vite mer? :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: BRIO1368 og raknes
@Bøygen
Adrian Sneen heter jeg, dersom det skulle være av interesse! :)
Takk for at du spør!
"Prosjektet" baserer seg mere på en drøm om å en dag kunne starte norsk produksjon armbåndsur, av høy kvalitet.
Det er jo selvølgelig enda et long-shot, men det betyr ikke at jeg ikke kan starte grunnarbeidet - derav en liten undersøkelse om spørsmål jeg lurer litt på! :)

@UJU Håper ikke at min, eller andres, litt labre delaktighet på klokkeforum, gjør at du betviler interessen eller intensjonene til nye.
Jeg er glad og interessert i fotball også, det betyr ikke at jeg er medlem eller aktiv på norske fotballforum heller...
Håper du vil revurdere det!

Hilsen Adrian.
 
Redigert:
@Bøygen
Adrian Sneen heter jeg, dersom det skulle være av interesse! :)
Takk for at du spør!
"Prosjektet" baserer seg mere på en drøm om å en dag kunne starte norsk produksjon armbåndsur, av høy kvalitet.
Det er jo selvølgelig enda et long-shot, men det betyr ikke at jeg kan starte grunnarbeidet - derav en liten undersøkelse om spørsmål jeg lurer litt på! :)

@UJU Håper ikke at min, eller andres, litt labre delaktighet på klokkeforum, gjør at du betviler interessen eller intensjonene til nye.
Jeg er glad og interessert i fotball også, det betyr ikke at jeg er medlem eller aktiv på norske fotballforum heller...
Håper du vil revurdere det!

Hilsen Adrian.

Tror du misser poenget fullstendig her.
Forum-etikette både her og andre steder tilsier gjerne at nye medlemmer presenterer seg, bidrar og kanskje kommer med et minimum av bakgrunnsinfo før de forventer at folk skal hjelpe dem.
Ellers vil jeg tro at markedsføring av en eller annen diffus forretningsidé ikke er klarert med forumeier i forkant?
Det er nok av forumturister som synes det er greit å la alle bidragsytende medlemmer gjøre jobben for seg uten å gi noe igjen, ofte uten så mye som et takk for seg...
Ellers tilbyr vi gratis voksenopplæring og flust av klokkekunnskap for engasjerte klokkevenner.;)
 
Tror du misser poenget fullstendig her.
Forum-etikette både her og andre steder tilsier gjerne at nye medlemmer presenterer seg, bidrar og kanskje kommer med et minimum av bakgrunnsinfo før de forventer at folk skal hjelpe dem.
Ellers vil jeg tro at markedsføring av en eller annen diffus forretningsidé ikke er klarert med forumeier i forkant?
Det er nok av forumturister som synes det er greit å la alle bidragsytende medlemmer gjøre jobben for seg uten å gi noe igjen, ofte uten så mye som et takk for seg...
Ellers tilbyr vi gratis voksenopplæring og flust av klokkekunnskap for engasjerte klokkevenner.;)


Hehe, her skjønner jeg det ikke er noe poeng å begi seg ut på en diskusjon. Du er jo åpenbart en gammel traver på dette forumet, og da er det jo selvsagt at du har rett! Beklager det.
Når du tilbyr "voksenopplæring" fremfor å vise imøtekommenhet og evt. veiledning i nevnt etikette, skjønner jo jeg som "forumturist" at her er det bare å legge seg flat.

Forståelig du har sett deg lei på medlemmer som tilsynelatende utakknemlig lar andres kunnskap og innsats gjøre jobben for en.
Syns dog det blir å "skue hundene på hårene" eller blir urelevant i den konteksten du framstiller når jeg både sier jeg setter stor pris på det, og irettesetter og presenterer meg selv så fort jeg blir gjort oppmerksom på det. I tillegg til at jeg gir deg et hyggelig svar og forklaring. Men jeg forstår godt du ikke ønsker et prosjekt som potensielt kan øke interessen og miljøet her til lands, det kan jo utfordre den tronen du åpenbart sitter på.

Regner selvfølgelig også med at du forstår hvorfor jeg henvender meg til disse forumene. Om så forklarer jeg med glede; Jeg er selvfølgelig interessert i å høre om de lærdes, entusiastiskes og interessenters mening, og ikke de som ikke egentlig helt vet hva forskjellen på et mekanisk og kvarts urverk er.

Jeg kunne selvfølgelig ha opprettet X antall egne forumposter, på akkurat de samme spørsmålene, men bestemte meg for at dette ville både bli mere ryddig, og anonymt.

Herfra håper jeg du er enige i at det ikke er noe poeng i å ta praten videre oss i mellom. Det merker jeg hvertfall jeg ikke har noe interesse av, og håper du, som en stor tilhenger av forumetikette, respekterer.

Til andre som måtte lese tråden beklager jeg denne ble handlende om noe helt annet, og ble urelevant.
Håper likevel dere har lyst til å svare på noen enkle spørsmål i linken over.
 
4-5 raske spørsmål som tar et par minutter. Fylt ut :)

Alltid artig at noen vil prøve noe nytt. Du kjenner sikkert til at det er en del norske produsenter allerede? Av de mer kjente er selvsagt Bruvik og Von Doren som begge et visst volum og omsetning. Lønnsomheten varierer i bransjen men få av de norske tjener penger eller har inntekter som overgår utgifter. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan lykkes, men det er mange som har forsøkt seg på "norsk" branding som oppleves som mer eller mindre påtatt. Jeg ville lagt ned en del arbeid i design og branding om du ønsker å skille deg litt ut fra resterende.

Masse lykke til!
 
4-5 raske spørsmål som tar et par minutter. Fylt ut :)

Alltid artig at noen vil prøve noe nytt. Du kjenner sikkert til at det er en del norske produsenter allerede? Av de mer kjente er selvsagt Bruvik og Von Doren som begge et visst volum og omsetning. Lønnsomheten varierer i bransjen men få av de norske tjener penger eller har inntekter som overgår utgifter. Det betyr selvfølgelig ikke at du ikke kan lykkes, men det er mange som har forsøkt seg på "norsk" branding som oppleves som mer eller mindre påtatt. Jeg ville lagt ned en del arbeid i design og branding om du ønsker å skille deg litt ut fra resterende.

Masse lykke til!

Så hyggelig, tusen takk for tiden din!
Kjenner godt til Bruvik og Von Doren, og syns de er kjempespennende produsenter begge to, med hver sin måte å gjøre ting på.
Von Doren var blant annet en av de som fikk meg til å tenke at denne tanken, eller "drømmen" kanskje ikke er så umulig likevel.

La flere komme! Liker hvordan entusiastmiljøet og interessen her til lands har og ser ut til å utvikle seg.
 
Om det er nødvendig å stille spørsmål som: Asia VS. Norge VS. Sveits, eller design VS. historie - så er du ikke rett mann på rett plass.

Du må ha en visjon, og den må følges komprissløst.
 
Om det er nødvendig å stille spørsmål som: Asia VS. Norge VS. Sveits, eller design VS. historie - så er du ikke rett mann på rett plass.

Du må ha en visjon, og den må følges komprissløst.

Hei!
Jeg har ganske klare meninger, visjoner og ambisjoner om hva jeg selv har lyst til og mener, men det er ikke poenget her.
I spørsmål som dette ønsker jeg, og mener det er viktig å være så nøytral som mulig, for å få så rå fakta som mulig.
En ting er hva jeg selv evt. har en drøm om å lage - bedre er det jo om det er flere som ønsker det samme! Det er jo nettop det som gjør at noe går fra å være en drøm til en holdbar næring, og som er det fine i det?

Se vedlagt.
En ting jeg ikke hadde forutsett til nå er det er over halvparten som er likegyldige til hvor uret er laget, så lenge kvaliteten er god, samtidig som et klart flertall er villig til å bruke over en månedslønn på et ur de virkelig har lyst på.
Ganske spennende, er du ikke enig?
 

Vedlegg

  • Skjermbilde 2020-07-13 kl. 16.31.23.png
    Skjermbilde 2020-07-13 kl. 16.31.23.png
    35,3 KB · Visninger: 0
  • Skjermbilde 2020-07-13 kl. 16.31.18.png
    Skjermbilde 2020-07-13 kl. 16.31.18.png
    28,6 KB · Visninger: 0
Om det er nødvendig å stille spørsmål som: Asia VS. Norge VS. Sveits, eller design VS. historie - så er du ikke rett mann på rett plass.

Du må ha en visjon, og den må følges komprissløst.

husk at for et nytt selskap er det viktige å kunne dokumentere det man vet.
For en investor eller potensiell partner, kan en slik spørreundersøkelse være avgjørende.
 
  • Liker
Reaksjoner: Adriansne