APH - Verdt noe ekstra eller bare rør?

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.544
Sted
Kongeriket Norge
Har fått tak i en forseglet såkalt hvit APH skive hvor egentlig eneste forskjellen i forhold til normalt skrevet COSMOGRAPH er et bittelite mellomrom til APH. Hvor lenge dette mellomrommet er trykket på enkelte skiver vites ikke, men skal være en hel haug av dem etter hva jeg har forstått. Min skive er produsert mellom 2013-16 da denne har Chromalight (blå) og ikke SuperLuminova (grønn) lume. Skivene etter 2016 skal ikke ha denne «feilen» da de tydeligvis ble gjort oppmerksom på dette. Samlet for en god stund siden både på frimerker og Magic kort der misprint ofte var svært ettertraktet. Har forstått at det har blitt slik på fabrikkfeil på ulike klokker og. Er litt artig at et firma med så mange kvalitetskontroller bommer så mye så lenge som de har gjort her, men er disse mer verdt og kun for spesielt interesserte med lett OCD?

8317A8C3-3538-406C-8A94-24D5E75E26A1.jpeg

15FB241F-DBD1-41E6-AC33-2CA804C24F39.jpeg
3E5B2EA3-1ACE-4E7B-BDFD-57AE0FD1157D.jpeg
 
Nei, skjønner liksom ikke helt greia dersom de ble produsert slik i mange år. Men så har du jo også alle bezelvariasjonene på f.ex. kermiten med MK1-2-3-snork med voldsomme verdiforskjeller. Kanskje jeg bare skal glemme skiva i safen og gi den i 18 års gave til sønnen? Fins sikkert klokkegale om 10 år og. Finn annonse: APH skive byttes i 3-roms på Løkka
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25 og jayeff
Nei, skjønner liksom ikke helt greia dersom de ble produsert slik i mange år. Men så har du jo også alle bezelvariasjonene på f.ex. kermiten med MK1-2-3-snork med voldsomme verdiforskjeller. Kanskje jeg bare skal glemme skiva i safen og gi den i 18 års gave til sønnen? Fins sikkert klokkegale om 10 år og. Finn annonse: APH skive byttes i 3-roms på Løkka
Tipper skiva er mer verdt om du har resten av 116520 også:p;)
 
Rolex er jo fult av det, er så mye pågang at alle prøver å finne den lille tingen som gjør at det "kun" finnes 12 000 av denne variasjonen. Blir fort sånn når det er mange kjøpere på samme klokke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Ikke noe jeg gidder betale ekstra for.
Var vel en 2-3 mnd siden jeg fant ut at den Daytonaen jeg kjøpte her inne av @Genta for mange år siden hadde denne feilen. La aldri merke til den feilen så lenge jeg hadde den. Var du klar over den Genta?:)
 
Rolex er jo fult av det, er så mye pågang at alle prøver å finne den lille tingen som gjør at det "kun" finnes 12 000 av denne variasjonen. Blir fort sånn når det er mange kjøpere på samme klokke.
Hvordan kan 12000 skiver komme igjennom kvalitetskontrollen? Litt mye kirsebærlikør?
 
Ikke noe jeg gidder betale ekstra for.
Var vel en 2-3 mnd siden jeg fant ut at den Daytonaen jeg kjøpte her inne av @Genta for mange år siden hadde denne feilen. La aldri merke til den feilen så lenge jeg hadde den. Var du klar over den Genta?:)
Niks:) Klokker kommer og går, hva er vitsen med dem om de skal ligge i en safe bare for å kanskje stige i verdi? Noe 116520 gjør uavhengig av APH!

PS: snodig med Daytona, digger dem, men selger dem. Har ikke nå, og savner ikke. Som nettopp sagt, snodig?!:)
 
Det finnes flere APH på markedet enn en limitert utgave av en Omega-modell. Ergo er den hverken sjelden eller spesielt mer verdifull enn andre.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Tipper dette er noe vintage forhandlere leter etter som en unnskyldning for å pusher premium priser på klokkene sine. Rør IMO
Kunne ikke vært mer enig og det gjelder ikke bare forhandlere/pushere men alle som eier et slikt eksemplar. Det er selvsagt et interessant tema i Rolex-verdenen med variasjoner men APH er bare en karakteristikk av en utbredt variant og ikke en feil. Det er profittjaget og et fenomen av mass suggestion som gjør at det blir betegnet som en feil.