Anngår kjøp av klokker fra internett, moms og toll?

Medlem
3. jan. 2016
Innlegg
29
Sted
porsgrunn
Hei, jeg har handlet 3 ganger fra creationwatch som er stivere pris enn sanyojapan, men jeg har aldri fått moms eller toll, DHL levere drit raskt.
Jeg ser at mange som betaler moms på klokkene sine når de handler fra sanyojapan, er dette verd det? enn å betale litt fra creationwatch.
 
Jeg pleier å få moms og toll fra tollvesenet når jeg bestiller ting fra ebay . Jeg vet ikke hvorfor er noen så hårsår når jeg sier at jeg ikke har fått det regning. Er bare spørsmål om får jeg fra sanyojapan automatisk eller må jeg betale til tollvesenet selv.?
 
  • Liker
Reaksjoner: Swearengen
Creationwatches skriver by default ned varens verdi for å smyge inn under momsgrensen - utan at kjøper kan styre dette. Dersom du vil betale - så står svaret i linken over:

Når betaler du avgiftene?
I noen tilfeller må du betale avgiftene til transportøren før du får utlevert varene. Andre ganger utleverer transportøren varene, og du får en regning i etterkant. Det varierer hvor lang tid transportøren bruker på fortollingen, og du må spørre transportfirmaet du bruker om dette.

Som regel er varen ferdig fortollet når du mottar den. I enkelte tilfeller får du likevel varen før den er fortollet. Står det på pakken at du ikke skal åpne den før den er fortollet, eller er du av andre grunner usikker på om du kan ta varen i bruk, kan du ta kontakt med transportfirmaet du har brukt.

Du kan fortolle selv
Du kan velge å fortolle varen selv. I praksis er det lite eller ingenting å spare på dette, da erfaring har vist at transportørene likevel tar seg betalt for lagring og ekspedering av sendingen.
 
Oh ja tusen takk for gode svar. Jeg pleier å få faktura når jeg henter varer, men merkelig nok så syntes jeg creationwatch er noen hundre lapp dyrere enn alle andre sider.