Angus Jubilee eller Super Oyster på skx007?

Medlem
7. mars 2018
Innlegg
53
Sted
Sandvika
Da er tiden kommet for å bytte ut original lenka på min nyervervede skx. Hva syntes folket ser best ut på en skx007- Super oyster eller angus jubilee?
Har allerede bestilt meg en super oyster fra strapcode, men tror faktisk jeg har falt mer for angus jubilee etter noen runder på youtube. Få høre noen meninger;)

SS221803B019_SEIKO_SKX007.jpg
ss221820b059_seiko-skx007.jpg
 
Angus jubilee er en veldig kraftig sak. Jeg hadde en slik men solgte den da jeg synes den er litt for massiv. Nå har jeg heller en Uncleseiko z-199, som er perfekt om man foretrekker jubilee style
 
Angus jubilee er en veldig kraftig sak. Jeg hadde en slik men solgte den da jeg synes den er litt for massiv. Nå har jeg heller en Uncleseiko z-199, som er perfekt om man foretrekker jubilee style
Hvor mye avviker angus jubilee fra den originale lubilee lenka tenker du? Vet den er mer massiv, men det er litt det jeg er ute etter. Synes den originale er forferdig- behagelig å ha på, men veldig billig følelse.
 
Jeg digger selv den originale jubilee, men synes den er litt "billig"-følelse, og er selv ute etter noe mer massivt kanskje. Enten Super Jubilee eller Z-199, men den var vel utsolgt..
 
Angus har lengre og dermed også tykkere linker. Mer maskulin, mindre dandy
Z199 har samme proporsjoner som jubilee men flatere links og 22-16. Nedsiden med denne er den enkle låsen, men den gir klokken et mer vintage uttrykk.
Angus på andre siden kan bære en mm300 lås, noe som gjør den enda mer biff
 
B28F7593-2F13-4D75-9489-E0AEEE4F3D54.png
A23C8773-14F9-4063-A91D-C4BEE1206519.png
Her er et bilde fra min Instagram konto, av skx009 på Angus og mm300 lås

Og et av samme klokke med z199 og en skx013 lås

Bilder i omvendt rekkefølge
 
  • Liker
Reaksjoner: Nicolai og Larsnie
Du kan jo også bare beholde den originale lenka og justere oppfatningen av den.

Start her for eksempel les både artikkel og kommentarer
https://www.hodinkee.com/articles/ode-to-rattly-old-bracelets-editorial#comment-35136

Min oppfatning er at seikos jubilee er av de aller mest komfortable lenkene rundt. F.eks Tudors lenke er mye mer forseggjort og kvalitetsprrget men Seiko lenka er mye bedre å bære.

Ellers er z199 flott og jeg lurer på den til meg selv.

Lars Birger
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar og tordfo
Du kan jo også bare beholde den originale lenka og justere oppfatningen av den.

Start her for eksempel les både artikkel og kommentarer
https://www.hodinkee.com/articles/ode-to-rattly-old-bracelets-editorial#comment-35136

Min oppfatning er at seikos jubilee er av de aller mest komfortable lenkene rundt. F.eks Tudors lenke er mye mer forseggjort og kvalitetsprrget men Seiko lenka er mye bedre å bære.

Ellers er z199 flott og jeg lurer på den til meg selv.

Lars Birger
Det er litt det jeg er redd for, at strapcode lenka er bedre forseggjort, men at den originale er mer komfortabel.
Skal sies nå at jeg har bestilt opp en av hver, oyster og angus fra strapcode:eek: Så da gjenstår det å se om ikke en av de blir lagt ut for salg her på forumet etterhverto_O
 
Det er litt det jeg er redd for, at strapcode lenka er bedre forseggjort, men at den originale er mer komfortabel.
Skal sies nå at jeg har bestilt opp en av hver, oyster og angus fra strapcode:eek: Så da gjenstår det å se om ikke en av de blir lagt ut for salg her på forumet etterhverto_O

Da kan sikkert jeg kjøpe den du ikke vil ha av dem to :D Siden jeg er i noenlunde samme båt angående bytting av lenke..
 
Lurer veldig på hvorfor ikke Strapcode lager en skikkelig jubilee, med endlinks slike som på Angus. Jeg fikser bare ikke de hamstertennene!