.

Morsom liste! Men må få si at Church’s måtte jeg dessverre forlate i fjor etter over 15 år som trofast kunde. Etter at merket ble mer og mer en melkeku for Prada på bekostning av kvalitet, har jeg konvertert til Loake. Men.... Crockett & Jones? Ser ut som noe som må prøves!

C&J er noe av det beste jeg har hatt på føttene. Det er så bra at jeg vegrer meg for å kjøpe noe annet. Selv om jeg gjør det likevel, blir jeg sjelden like fornøyd som med C&J.
 
C&J er noe av det beste jeg har hatt på føttene. Det er så bra at jeg vegrer meg for å kjøpe noe annet. Selv om jeg gjør det likevel, blir jeg sjelden like fornøyd som med C&J.
Jeg sikler fælt på flere modeller fra CJ, men har til nå holdt meg til Loake. Er CJ såpass mye bedre enn Loake at det er verdt nesten dobbel pris? Skal sies at jeg har vært strålende fornøyd med Loake så langt...
 
For meg som innerst inne er en britisk gentleman og imaginær lord, så gjør denne tråden meg varm om hjertet. Hvor ellers kan jeg flanere og spankulere gatelangs og være så stiv eller nonchalant jeg vil? Veksle mellom stive lokaler med overpriset gin tonic, eller nedslitne puber med øl så lunken at den potensielt er halvt fordøyd.

Nyte gleden av profesjonell skopuss til altfor lav pris, mens jeg får tilbud om en dram. Ramle innom Crockett & Jones i Jermyn Street, oppleve at de ikke har skoen jeg skal ha i butikken, så de skjenker meg en whisky, mens betjeningen løper ut i regnet, over Picadilly og inn til filialen i Burlington Arcade, for så å returnere gjennomvåt med knusktørr skoeske i korrekt størrelse og lest. Jåle seg rundt i nostalgi på Fortnum & Mason, og kjøpe altfor dyr parfyme i morsom flakong med artig historie. En og annen Afternoon tea med full dress og champagne. Bli pinlig berørt av homsebarene i Soho, som allikevel viser at verden heldigvis har gått fremover. Sluke en musikal på West End. Bli enormt solbrent på sin altfor høye panne etter turistcruise på Themsen...

London, du London, som jeg lengter etter deg...

 
Jeg sikler fælt på flere modeller fra CJ, men har til nå holdt meg til Loake. Er CJ såpass mye bedre enn Loake at det er verdt nesten dobbel pris? Skal sies at jeg har vært strålende fornøyd med Loake så langt...

Kort svar; Nei, absolutt ikke.

Langt svar; Gleden jeg opplever med C&J er stor. De former seg silkemykt til føttene, er lette å pusse, og de er elegante. C&J ble den ordentlige starten på kvalitetssko for meg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast
Morsom liste! Men må få si at Church’s måtte jeg dessverre forlate i fjor etter over 15 år som trofast kunde. Etter at merket ble mer og mer en melkeku for Prada på bekostning av kvalitet, har jeg konvertert til Loake. Men.... Crockett & Jones? Ser ut som noe som må prøves!
Har selv et par loake chatsworth, velger alltid heller C&J om jeg kan. Men skal ha meg et par Carmina snart også, de er visstnok mye value for money.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
BELSTAFF

1580981187723406044493.png
 
Jeg sikler fælt på flere modeller fra CJ, men har til nå holdt meg til Loake. Er CJ såpass mye bedre enn Loake at det er verdt nesten dobbel pris? Skal sies at jeg har vært strålende fornøyd med Loake så langt...
Har flere Loake og C&J selv. Loake er veldig gode sko til en fornuftig pris. Men C&J er merkbart bedre (i det ligger det ingen påstand om at Loake ikke er bra). Bruker typisk Loake til jobbslitere, og tar frem C&J når jeg har lyst.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast