.

Jeg har mange gode erfaringer med Hackett på Regent St. Syntes de alltid har god service og fine klær der.
 
Morsom liste! Men må få si at Church’s måtte jeg dessverre forlate i fjor etter over 15 år som trofast kunde. Etter at merket ble mer og mer en melkeku for Prada på bekostning av kvalitet, har jeg konvertert til Loake. Men.... Crockett & Jones? Ser ut som noe som må prøves!

Har vært trofast C&J-mann siden 2013 nå, ekstremt fornøyd. Det eldste paret har nå en fantastisk patina. Samtlige av mine par har vært behagelige å gå i fra dag én.

Det har vært solid prisstigning siden det første paret (kostet meg £325, husker jeg), men etter mitt syn representerer merket fortsatt god value for money.
 
Grøss !
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    129 KB · Visninger: 0
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Grendel og sunshine
Swaine Adeney Brigg, produsent av fine lærprodukter, paraplyer etc, only the best.

Og Aero, skotsk produsent av lærjakker, kvaliteten er så høy at jakkene går i arv.

Og glem ikke Purdey og Holland & Holland, produsenter av hagler som er mer kunstverk enn våpen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og Grendel
Har vært trofast C&J-mann siden 2013 nå, ekstremt fornøyd. Det eldste paret har nå en fantastisk patina. Samtlige av mine par har vært behagelige å gå i fra dag én.

Det har vært solid prisstigning siden det første paret (kostet meg £325, husker jeg), men etter mitt syn representerer merket fortsatt god value for money.

Jeg syntes det også er vanvittig bedre service hos C&J enn Church's. Church's virker mest forberedt på å hjelpe rike kinesere enn noe annet. Hos C&J får jeg inntrykket av at de som hjelper faktisk kan noe om sko.
 
Når jeg var liten var vi ofte i England i påsken.
Noe av det som var artig å ta med hjem var Lemmon Curd.
images


Den gang var farven litt mer lik "gul marker-tusj". Smaken er den samme i dag.

Ellers er six-pence noe jeg må skaffe meg til MG-sesongen starter. Til tross for at det typisk britiske er i stoff så vil jeg ha med skinn...

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Timewarp og sunshine
Jeg syntes det også er vanvittig bedre service hos C&J enn Church's. Church's virker mest forberedt på å hjelpe rike kinesere enn noe annet. Hos C&J får jeg inntrykket av at de som hjelper faktisk kan noe om sko.

Veldig enig. Kan dele en erfaring fra C&Js opprinnelige butikk i Jermyn street fra desember i fjor:

Jeg skulle kjøpe meg et par nye loafers av typen Boston. Med loafers er det enda viktigere med riktig passform/størrelse på skoen enn ved f.eks. oxfords, da man ikke kan snøre en loafer og på den måten "hente inn" litt manglende passform.

I alle mine tidligere par fra C&J har jeg benyttet størrelse 9 1/2, som vanligvis passer ypperlig. Da jeg prøvde Boston i 9 1/2 satt den ganske bra, men jeg følte en viss fare for at den kunne bli litt stor etter hvert. Hun som hjalp meg foreslo da på eget initiativ at vi prøvde nok et par fra lageret; ettersom hvert skopar involverer flere prosesser med håndarbeid vil det alltid være små variasjoner mellom hvert par, forklarte hun. Vi kunne derfor håpe på å finne et par hvor overlæret var trukket litt trangere.

Det fant vi, og skoene satt da som et skudd. Som ytterligere en bonus: skoparet jeg endte opp med hadde to minimale tegn på innendørs bruk på lærsålen. Altså merker som ville forsvunnet etter jeg hadde tatt tre steg med de utendørs. De ga meg uansett 10 % ettersom skoene hadde blitt prøvd før.
 
Redigert:
Siden denne tråden har sporet inn i sko-land vil jeg også nevne Alfred Sergant fra Northampton. Kjøpte et par doble monkstraps derfra hos Dagestad for det som snart må bli 6 år siden. Utvilsomt mitt favorittskopar, selv om jeg egentlig er en Oxford-mann. Prismessig lå de da på det som nå er C&J-nivå. Byggekvalitet minst like god, men finish som de aller aller beste. Ingen overpolering, fake skotuppatina el. Bare enormt godt håndtverk. Modell, størrelse og lest er håndskrevet. Så langt unna en industriell følelse jeg noen gang har vært på sko.

Nevner i samme slengen Hrothgar Stibbon fra Bristol, selv om det er litt utenfor trådens tema.
Enmannshåndtverk hvor målet definitivt ikke er profittmaksimering, men lidenskap for håndtverket. Han lager custom, ferdigmodeller med modifikasjoner eller rene ferdigmodeller. Jeg gikk for det sistnevnte som ny jobbag i høst. Likevel er det ikke «masseprodusert lagervare» du får. Etter bestilling kom det mail med tre forskjellige «hides»/skinn han hadde inne. Ulike fargenyanser, han lurte på hvilket jeg likte best og ville ha min bag i. Alt fra de beste garveriene i Storbritannia. Dette er solide saker som vil vare et liv. Og skulle noe skje er det ganske sikkert at han reparerer det, om det så er 20 år frem i tid. Laget etter en standard fra før man hadde misoppfatningen om at kvalitet på lærprodukter er tynt og mykt som silkepapir (hei Hestra).
Ingen konge av nettsider eller Instagram, men enormt dyktig på håndverket sitt.

 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og JonasV