Alternativ til Reverso på budsjett

Medlem
21. mars 2013
Innlegg
832
Sted
Oslo
Jeg har den siste tiden begynt å sikle litt på en Reverso, men jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om det fungerer med en rektangulær klokke eller ikke. Kunne derfor tenke meg å finne et alternativ som ikke koster for mye og som jeg kan bruke for å tilvenne meg kasseformen.

Har ikke så mye krav til alternativene sånn i bunn og grunn, men forholdet mellom lengde og bredde bør ikke være mindre enn 1.5. For Reverso Grand Taille ser regnestykket slik ut: 42.2/26 = 1.62

Tenker alternativet bør ligge mellom 1.5 og 1.8.

Ser frem til forslag!
 
Ja, har sjekket litt der. Hadde Oris Culture kostet halvparten så hadde det vært en kandidat. ML Pontos var også ikke så halvgal, men for dyr for mitt formål.
 
Sjeldent jeg ville anbefalt det her... Men hva med å bestille en skitten kvartskopi av Reverso? Aliexpress, alibaba, ebay eller noe må jo ha noe til et par hundre kr i ca riktige mål - bare betydelig dårligere finish og egentlig alt.
 
Fake klokke er for dumt. Da er det bedre å gå uten

Hvis du bare er ute etter å teste om rektangulær kasse passer deg finnes det nok av billige klokker å velge mellom.

http://www.ashford.com/us/watches/mens/cat5001.cid?N=13548+4294512352&Nf=product.primarySKU.visibilityIndex|LT+200.0&Nr=AND(OR(product.siteId:ashford_us_en),NOT(product.stockLevel:0))&Ns=primarySKU.activePriceValue_emptysaleprice_plist3660038|0&catId=cat5001&q_sortOption=SO_currentPrice&trackUsrOptn=true

Men sjansen er vel stor for at du blir skuffet med en av disse :(
Selv sliter jeg litt med klokker som ikke er runde med unntak av nettopp Reverso og kanskje GP. (Ligger en fin en til salgs på TS)
 
Ja jeg har sett litt etter det. Tror det fort kan bli løsningen. Mulig Seiko eller Orient har noe.
 
Er vel ikke verre enn at man tar turen innom en som forhandler Reverso og tar en titt, føler litt på firkantet klokke? :)
Eventuelt hørt om noen fra TS er i nærområdet med én som vil byttelåne for en periode?

Personlig er jeg kjempefornøyd med min egen, og håper du kaster deg på vognen!

 
Har vært innom Bjerke og testet ja. Følelsen er litt sånn tja, men jeg synes Reverso er latterlig lekker og historien er jo stilig.

Jeg trenger å bruke en i hverdagssituasjoner for å se om det fungerer for meg. Når det er sagt så blir en Reverso primært en dressklokke.
 
Kan melde om at jeg bruker min omtrent hver eneste dag :) Jeg bare bytter til perlon-rem om sommeren, slik at det ikke skal bli for klamt. Legger ved et arkivbilde for å illustrere!

Det er selvsagt smak og behag, jeg er jo kun en blek student som legger klokken igjen hjemme når jeg trener, men det skal jo sies at Reversoen ble laget for å være en toolwatch ;)


 
Det er ikke så mange som bruker det til hva den var designet for vil jeg tro.

Litt som når jeg ser pent kledde menn i dress, + en sub på armen.