Alf Lie Grand Nor

Medlem
31. aug. 2009
Innlegg
24
Sted
Oslo
Hei,

Kan ikke se at denne klokken har vært nevnt enda. Først var det Bruvik, nå er det Alf Lie som kommer med et nytt norsk ur: Alf Lie Grand Nor. Selges naturlig nok hos Alf Lie. Spennende!

Alf_Lie0.jpg


Alf_Lie7.jpg


Urverket er utviklet kun for denne klokken av BNB Concept i Sweits og har blant annet følgende komplikasjoner:

- 5 dagers reserve
- tourbillon
- en-knapps-kronograf

Fant den her: http://home.watchprosite.com/show-forumpost/fi-17/pi-3518641/ti-568191/s-0/

Skal bli morsomt å se den i butikken.
 
D@mn! Her har vi virkelig noe å være stolt av! Ser jo helt utrolig ut ! :D

Vegard
 
Det er kult! (I motsetning til Bruvik, IMHO.) Vet du når det kan beskues?

Hadde et lommeur merket Alf Lie på skiven en stund, men det var helt i filler og forsvant ut med en haug andre deleur :)
 
Anders skrev:
Vet du når det kan beskues?

Dessverrre, nei. Nå skal vel uret vises i KL frem til 13. desember og kommer nok til Oslo etter det.

Ellers litt kult at det finnes originale ur med både Alf Lie og PP på skiven. Prismessig ligger vel det nye uret også minst samme nivå som PP.

home_image.1440681.jpg
 
dnome skrev:
Hei,

Kan ikke se at denne klokken har vært nevnt enda. Først var det Bruvik, nå er det Alf Lie som kommer med et nytt norsk ur: Alf Lie Grand Nor. Selges naturlig nok hos Alf Lie. Spennende!

Alf_Lie0.jpg

Liker den, minner meget om Richard Mille sin som koster like mye som en ny hytte :D
Richard-Mille-RM-008-Tourbillon-Chronograph-Split-Second-White-Gold.jpg
 
Spennende design og komplisert urverk, men ikke særlig pent med "takrails" etter min smak. Kanskje det ser penere ut i virkeligheten.
 
Spennende, men jeg syns heller ikke noe om de bøylene på hver side. De ser ikke ut.

Heldigvis ser ofte ting bedre ut i virkeligheten enn på bilder..... :)

Jarl
 
KarlFr: :D :D :D :D :D :D Spikern på hodet ...

Men vannvittig spennende likevel :D
 
Jeg synes dette virkelig er en godnyhet; haute horlogerie i Oslo! DAMN! 8)
"Railsene" må sees i virkeligheten. Bra med designmomenter som kan debatteres!
Bedre det enn noe som vi har sett før.
Dette står det respekt av. Tipper vel at jeg må selge hytta og en bil eller to for å ha råd desverre... :D :D
 
Hadde jeg hatt 1.4 millioner å bruke på en klokke…


hadde jeg nok kjøpt noe fra Patek Philippe eller Vacheron & Constantin
 
Har man først 1.4 milioner å bruke på klokke, så har man som regel både Patek og Vacheron fra før... :D :D
 
:eek: 1,4 millioner for den klokken, med kassen i titanium og ukjent fabrikat? Aldri i verden, burde i det minste hatt kassen i platina med en slik pris. Hadde jeg hatt råd til en klokke i den klassen her ville jeg også definitivt gått for noe annet.
 
Litt usikker på hva jeg synes om denne, men det står respekt av satsningen til Alf Lie
Og vi trenger vel et friskt pust i klokkejungelen her til lands
 
Enten du har en Alf Lie til 1.4 millioner...:

Alf_Lie1.jpg


...eller en Estana Bolero til noen hundrelapper...:

Bolero.jpg



...må du nok uansett sjekke mobilen hvis du vil vite hva klokka er. ;)