Alexander Venacci

Medlem
5. april 2021
Innlegg
7
Sted
Trondheim
Noen som har erfaringer og noe å si om det norske klokkemerker Alexander Venacci?

Plusser og minuser!

Jeg har selv en klokke fra dem.
Å så langt veldig fornøyd!

20190227_200909.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Gratulerer med ny klokke
Tror nok ikke Alexander Venacci er det mest kjente merket.
Det viktigste er at du er fornøyd ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Lasse89
Kult at folk prøver seg! Selvom jeg mest sannsynlig ikke er målgruppen, synes jeg ikke klokkene så så gale ut i seg selv heller.
 
Jeg likte godt denne lenka, artig med de "ruter" ledda. Noen som vet hvilken sveitser de bruker? Er det Sellita?

ALEXANDER-VENACCI-THREE-QUARTER-VIEW-STAINLESS-STEEL-BLUE-SUNBURST-DIAL.jpg

Hvordan hadde de solgt med navnet "Alexander Haugen"? Hvordan hadde det sett ut på utenlandsk? Det hadde gitt mer avstand til Fillippo Loretti. Det er vel moten nå med italiensk klingende navn, eller navn bare med konsonanter.
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Jeg likte godt denne lenka, artig med de "ruter" ledda. Noen som vet hvilken sveitser de bruker? Er det Sellita?

Vis vedlegg 244264
Hvordan hadde de solgt med navnet "Alexander Haugen"? Hvordan hadde det sett ut på utenlandsk? Det hadde gitt mer avstand til Fillippo Loretti. Det er vel moten nå med italiensk klingende navn, eller navn bare med konsonanter.

Hvis bildene stemmer så ser det ut som STP.
 
  • Liker
Reaksjoner: hen
Hvordan vurderer dere prisen på denne klokka ut fra dette urverket, resten ser jo helt greit ut til omkring 700 dollar eller?

Ligger en på finn til 5000 kr: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=209915665

Til å være en "kantete" klokke liker jeg den godt, greie størrelser på 36 og 40 mm også. Men jeg finner ikke day-date versjonen på hjemme sida deres så det er kanskje neste produksjonsløp?