Advarsel mot klokkegiganten.no

Medlem
2. okt. 2010
Innlegg
1.155
Sted
Oslo
For tre års tid siden kjøpte jeg seks Beco Fancy box-windere fra Klokkegiganten.no, og på de årene har seks av dem blitt ødelagt. Jeg fikk tre nye etter et år, men nå hevder de at de ikke har noe ansvar lenger da "beco bare har to års garanti" og at disse ikke er ment å vare lenger enn to år, så det er ingen reklamasjonsrett.

Dessuten - som de sier - er det jo sånn at ting blir fortere ødelagt om de står på hele tiden. Så om man kjøper winder fra klokkegiganten må man huske å slå den av når man ikke bruker den :D

Dette til skrekk og advarsel altså - hold dere unna klokkegiganten.
 
@kvasbo jeg tror dette firmaet prøver seg på en undragelse ifra Kjøpsloven. Dette er løsøre av en ikke engere verdi. Det er en absolutt reklamasjon på alt innen 2 år, men for andre gjenstander er det inntil 5 år, bla pc-er, videokamera m.v.

Fordi leverandøren er dansk, så må likevel dette firmaet forholde seg til norsk lov.

Jeg ville ha "gnagd" litt mer,, hvis jeg hadde vært deg. Ta en titt på denne linken og; https://www.dinside.no/okonomi/dine-rettigheter-etter-kjopsloven/62642224
 
Har ingen erfaring med winderene til Beco, men om man skal dømme de etter kvaliteten på verktøyet deres er dette crap fra India. Ser at en del skandinaviske grossister har begynt å føre merket. Ikkje bra.
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Kanskje et privat spørsmål, men hvor mye kostet disse snurregreiene???

Tja. Kommer an på hva slags snurregreier du skal ha?
Tydeligvis 50k for ny snurrebass.

50000.JPG
 
Jeg var i liggende greie, men dette gjaldt en lader som de sendte. laderen var defekt, og de brukte ca 3mnd på å sende meg ny en. Nevnte også at jeg ville heve kjøpet men dette var utenfor 30 dagers retur rett som de mente. men da jeg prøvde å forklare at jeg kun hadde windern i 2 dager og restværende tid var denne hos deg så var det ennå ikke bra nok.


Hadde styrt unna klokkegiganten!
 
  • Liker
Reaksjoner: kvasbo
Forbrukerrådet er på saken, og har (etter å ha lest seg opp på hva i alle dager en winder er for noe) gjort det svært klart at det er fem års reklamasjonsrett på disse (klokkegiganten prøvde seg med noe svada om at de kunne vare kortere om de alltid står på. Windere, der altså.)

Status nå er at vi avventer løsningsforslag fra klokkegiganten, så er evt. neste steg forliksrådet. Det kan bli moro.
 
Redigert: