90/60/3 og en Reverso

Bjorn

Støttemedlem
Medlem
16. mars 2011
Innlegg
920
Sted
Bærum
Mange her inne vil ha fått med seg at Reverso fylte 90 år i fjor. Ingen er klar over at jeg fylte 60.

Fotnote: Jeg ante virkelig ikke at det skulle gå så fort fra 30 til 60!

Siden både Jaeger-LeCoultre og Reverso er blant mine absolutte favoritter, var valget enkelt da jeg - selvsagt - skulle markere milepælen (60 år, er det virkelig sant) med en klokke. Jeg ventet spent på hva JLC ville lansere for å markere 90-årsjubileet, innenfor mitt budsjett. Den grønne Tribute Small Seconds var for meg godt valg. Jeg liker fargen, størrelsen er perfekt, og den har en verso som kan graveres.

Så i juni i fjor kontaktet jeg Urmaker Bjerke og bestilte klokken, og fortalte at jeg ville ha den gravert av JLC. De fortalte at klokken da først må sendes butikken, og så returneres til JLC for gravering. De fortalte også at det var ca. ni måneders leveringstid på denne modellen, men venting - innenfor rimelighetens grenser - bidrar til gleden så det var ok fra min side. Allerede etter seks månder fikk jeg beskjed om at klokken var kommet.

81BD32CD-E75B-4D72-8025-9EF188B96070.jpeg


Før jeg bestilte hadde jeg snakket med mine tre døtre, alle voksne, om ikke de kunne lage en tegning sammen som jeg kunne få gravert inn på klokken. Tegningen måtte være slik at den kunne graveres relativt enkelt. De likte idéen, og jeg foreslo at de skulle tegne seg selv som hoppet på trampoline. Det gjorde vi mye da de var små, så det er en aktivitet fylt med mange gode minner.

Så de tegnet seg selv, og slik ble resultatet.

C055B860-641E-4DA7-82E3-A092979388FF.jpeg


Da klokken var kommet troppet jeg 21. desember opp hos Bjerke og leverte tegningen både fysisk og digitalt. Så begynte ventetiden. Etter to måneder fikk jeg en skisse fra JLC som jeg skulle godkjenne. Siden jeg hadde levert en tegning var nok dette mer en formalitet, men jeg ville forsikre meg om at graveringen kom riktig orientert.

Mer venting fulgte, og jeg sjekket daglig etter e-post fra Bjerke. Endelig, 25. april, kom beskjeden. Jeg var litt nervøs for at graveringen skulle være spinkel, men det var helt unødvendig. Gravøren har overført tegningen til det lille formatet på en imponerende måte synes jeg.

0FD08969-C372-4886-BF91-A4B221A82B89.jpeg


Og den grønne skiven? Den er vakker, og fargen skifter fra nesten matt svart via olivenfarge og jade til skimrende, dyp grønn.

Takk til @UrmakerBjerke for god og hyggelig service.
 
Redigert:
Flott historie, nydelig klokke og denne vil nok bli noe du verdsetter i mange år. Reverso er en ekte klassiker. Og gratulerer med jubileet!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorn
Gratulerer! :) En virkelig flott historie, og noe som etter min mening må være definisjonen på klokkeglede. Gledelig å se at graveringen ble så vellykket.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorn
Dette er kanskje det aller flotteste jeg har sett. Gratulerer med jubileum og fantastisk klokke!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorn
Flott historie, nydelig klokke og denne vil nok bli noe du verdsetter i mange år. Reverso er en ekte klassiker. Og gratulerer med jubileet!

Tusen takk! Ja, dette er vel definisjonen på en keeper.

Dette var jo fantastisk :love:
Gratulerer med jubileet og klokke.

Tusen takk. Jeg er veldig fornøyd.

Herlig historie og klokke. Resultatet ble fantastisk. Gratulerer så mye :)

Tusen takk. Enig!

Gratulerer med 60 og flott klokke!

Tusen takk!

Gratulerer! :) En virkelig flott historie, og noe som etter min mening må være definisjonen på klokkeglede. Gledelig å se at graveringen ble så vellykket.

Tusen takk. Ja, flott å se at gravørene hos JLC leverer.

Flott historie, takk som deler. :)

Tusen takk!

Dette er kanskje det aller flotteste jeg har sett. Gratulerer med jubileum og fantastisk klokke!

Tusen takk, hyggelig å høre.
 
Gratulerer så mye med jubileet, nydelig klokke og ditto gravering. Det hele toppet av med en bakgrunnshistorie som står i stil. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorn
Gid det hadde vært flere som deg :)
Denne klokka må smake godt! En ting er jo den fantastiske klokka, men like sterkt er det du gjorde med baksiden, eller kanskje det ble fremsiden nå;)
Gratulerer så mye med en evig keeper!
 
  • Liker
Reaksjoner: Bjorn