6r15 klokke stoppet etter skyting

Medlem
30. april 2018
Innlegg
12
Sted
Romsdal
Hei, en av mine klokker stoppet etter å ha drevet med hagleskyting, noen som tør å anslå hva som er gåent og evt. pris for å få det fikset? Har skutt mange ganger med klokken, aldri problem før nå. Kanskje ikke så lurt?
 
Det som rett og slett har skjedd, er at energien fra våpenet har rast igjennom klokka di og herjet med div urverksdeler.
Denne gangen ble det for mye :(
 
Skulle til å levere den til urmaker i går, og fiklet litt med den først. Ut og inn med krona og trekte den opp igjen. Prøvd det tidligere også, rett etter det skjedde. Der gikk den igjen gitt, hatt den på siden i går og ingen problemer. Noen som har noen anelse om hva som har skjedd? Den går også like nøyaktig som før. Egentlig synes jeg det er rart om en ikke skal kunne skyte med hagle med mekaniske klokker, soldater har jo brukt det siden de ble oppfunnet.
 
Ja det går vel stort sett greit å skyte med hagle, hamre inn spiker etc med mekanisk klokke, men det er nå engang slik at det kan skje ting. Så personlig pleier jeg å ta av klokka når jeg skal gjøre slike ting som kan gi klokka kraftige støt, man vet aldri.
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Ja det går vel stort sett greit å skyte med hagle, hamre inn spiker etc med mekanisk klokke, men det er nå engang slik at det kan skje ting. Så personlig pleier jeg å ta av klokka når jeg skal gjøre slike ting som kan gi klokka kraftige støt, man vet aldri.
Ja, så inn spiker ville jeg nok ikke gjort selv, mye mere slag der enn å skyte. Mesteparten av rekylen teas jo opp i skuldra, så hele kroppen bremser den. I tillegg er det mere bråstopp når du snekrer