2013 GMT Master II LN pris

Medlem
28. jan. 2013
Innlegg
122
Lenge siden jeg har vært innom her, og det har tydeligvis skjedd noe på prisfronten når det gjelder Rolex.
Så spørsmålet er som i overskriften. Har ikke tenkt å starte en diskusjon om utviklingen, den har sikkert vært kjørt til døde.
Klokka er i god stand med hairlines og noen bruksmerker. Har ikke vært på service, viser ikke noe behov, og er da selvfølgelig upolert.
Kvittering, boks og alt det medfølger.
 
Takker og bukker!
Så en service vi endre prisen med ca?
Polering trekker opp eller ned? Har aldri helt skjønt om det er negativt og eventuelt hvorfor.
 
Takker og bukker!
Så en service vi endre prisen med ca?
Polering trekker opp eller ned? Har aldri helt skjønt om det er negativt og eventuelt hvorfor.

Jeg tenker at en ved kjøp/prising av klokke fra 2013 bør ta høyde for at service snart er påregnelig. Om du får igjen hele kostnaden til service ved salg er jeg usikker på, men du sover kanskje bedre om natten dersom klokken har hatt offisiell service - og dermed servicegaranti. Kjøpers betalingsvillighet vil nok også øke etter nylig service.

Det finnes mange tråder om polering her inne, og meningene er ganske delte. Mange vil ha en "urørt" klokke, mens noen heller vil ha "mint condition". Jeg ville nok droppet poleringen, og heller overlatt til kjøper å ta dette valget - poleringen kan jo ikke reverseres. En gyllen middelvei er i hvert fall å få klokke og lenke renset skikkelig, og dra over blanke flater med Cape Cod, og børste de delene som kan børstes med Scotch Brite eller likende.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Litt gammel tråd, men noen tanker dersom @Klokkomaniac fortsatt er i tenkeboksen;

Jeg ville tatt service før jeg solgte, dersom det ikke haster med et salg.
Det ene er servicegarantien som @Consigliere nevner over. Dette er en ekstra "forsikring" for deg som selger også.
Det andre er ventetiden. Som kjøper er det lite som er såpass kjedelig som å måtte unnvære sin nye klokke i flere måneder, kanskje mens ny-følelsen fortsatt er der.

Tipper at du uten problem får igjen service kostnaden i salgsprisen. Tror ikke nødvendigvis at du tjener noe særlig på det, men jeg tror at klokken blir mye mer lettsolgt etterpå.

Selv ville jeg valgt polering også, dersom, du bruker en urmaker som er god på dette. Jeg har god erfaring med polering før salg på mine godt brukte klokker. Men jeg har vanligvis valgt å kun polere lenke, ikke urkasse, da den uansett ikke er så utsatt (i hvert fall ikke hos meg). Aldri fått noen negative reaksjoner på dette fra kjøpere.