Solgt 2010 Anonimo Militare Automatico i sort drass finish

Medlem
30. juli 2014
Innlegg
345
Til salgs er en 2010 limitert modell av Anonimo Militare Automatico med sort Drass urkasse, og ekstra tykk krystall foran og krystall bak. Uret er drevet av det vel kjente ETA 7750 urverket, og har Anonimos pussige kronelås integrert med remfeste. Jeg kjøpte denne i oktober 2014.

Av den grunn kreves det en litt spesiell innskjæring i remmen, det er litt corny, men slik er altså Militare laget.
Anonimo-urene ble laget av tidligere ansatte ved Panerai Firenze, som ikke ville bli med til Sveits da Panerai ble solgt til Vendome/Richmond group. Eller det er i hvert fall hva artiklene om Anonimo forteller.

Anonimo gikk samme vei som Panerai i 2011, og ble solgt til Sveits. Der har selskapet levet noen år i anonymitet, (pun intended) men har stilt ut nye modeller – blant annet av Militare – på Baselworld 2015.

Jeg synes dette er et morsomt ur, som ikke alle andre har. Hva jeg må gjøre helt klart, er at Anonimo Firenze som selskap ikke finnes mer, garantibevis er vedlagt uret, men det er uten verdi nå. Når det gjelder service er det likevel mulig å få, jeg har vært i kontakt med urmaker Sutterud, og han vil gjerne prøve seg på en service.

Vedlagt uret følger flere remmer, både orginale rubber/silikon (uten spenne), orginal kodiak-rem, sort Toshi-rem, og en custom-rem jeg har fått laget av en rem-maker i USA høsten 2014.

Jeg hadde tenkt å be om kr 6 500 for hele pakken, eller høystbydende over. Ved forskuddsbetaling sender jeg i hele Norge kostnadsfritt innenfor rammen av vanlig Norgespakke.

Takk for titten!

D80_2136_zpsgn3dvuhr.jpg
[/URL][/IMG]


D80_2141_zpsjqsnncij.jpg
[/URL][/IMG]

D80_2159_zps9eiksnox.jpg
[/URL][/IMG]

D80_2154_zpszdjuxao1.jpg
[/URL][/IMG]

D80_2149_zpsj8u8oosh.jpg
[/URL][/IMG]

D80_2146_zps2q83iqo0.jpg
[/URL][/IMG]
 
Redigert: