Solgt 1969 pre moon Speedy 145022 69ST

Medlem
3. des. 2010
Innlegg
1.406
Sted
Vestfold
"Om du er på jakt etter den perfekte vintage Speedmaster så trenger du ikke lete lenger, med mindre du vil ha den eldre med 321-verk, men da må du noen år tilbake. Dette er en pre moon som etter serienr (2842xxxx) kan dateres til ca midt i 1969, dvs at den er omtrent samtidig med månelandingen. Egentlig en klokke jeg ikke kan selge, men den får for lite bruk og blir som oftest liggende i skuffen til fordel for SM300. Slikt kan man ikke styre. Klokken fortjener mer bruk, så da selger jeg.

Jeg brukte flere år på å finne denne, og jeg tror du skal lete lenge eller forgjeves for å finne en like fin. Alle samtidige speedyer jeg har sett har hatt vekkpolerte kasser, og de fleste har ny bezel eller skader. Denne har selvsagt også vært polert, men det er lite synlig avvik fra original. Den er er i topp stand (visere, skive osv), men har fine bruksmerker og perfekt patina. Evt merker du ser er i glasset og ikke skiven og er polert bort nå. Alt er originalt, også bezel med dot over 90 og de tidsriktige tynnere fontene (om du sammenligner pris med andre så vil du se at de rimelige har ny bezel). 100% match på gulning av skive og visere, og ingen lume er borte, ingen grønnskjær eller misfarging. Er du i Bergen må du gjerne komme og se på den.

Jeg har to remmer og en lenke som selges med. Hodinkee-remmen på de første bildene selges ikke. Har plukket bilder fra Dagens klokke-arkivet. Har stort sett brukt klokken på nato, så remmer og lenke er derfor som nye.

1. Original Omega kalveskinn, 20/16mm med original 16mm deployant. Omtrent ubrukt. Behandlet med olje og fett.
2. Svart alligator fra PeterWatchAcc, 20/18mm med original 18mm deployant. Omtrent ubrukt. Hadde også Omegas tilsvarende originale alligator. Denne er finere, så den ble solgt.
3. 1171-lenke med ekstra sett endeledd. Det ene settet er slipt og tilpasset, det andre urørt. Omtrent ubrukt.



Kun hode 24000kr
Lenke m fire endeledd 1800kr
Kalveskinnsreim/spenne 2500kr
Alligator/spenne 2500kr
Samlet 28000kr "


Flere bilder finnes i Tores originale annonse som jeg har kopiert så godt det lar seg gjøre:
http://www.tidssonen.no/forum/threads/nydelig-´69-pre-moon-speedy-145022-69st.22067/



Klokken er ikke mye brukt siden jeg kjøpte den, men noen småriper har glasset fått. Dette er kun hairlines og lar seg pusse lett bort. Har kun brukt klokken med lenke eller en strutserem og noen dager med den svarte remmen.


Dagsferske bilder.

DSCF5383_zpsszc2oju6.jpg


DSCF5388_zps07b7jwfk.jpg


DSCF5385_zpssfy90va0.jpg


DSCF5399_zpsprqs8uiv.jpg


DSCF5389_zps7geaoztj.jpg





/Christian