Ødelagt amphibia

Medlem
28. jan. 2019
Innlegg
494
Sted
Sentralt på Østlandet
Har en noen få år gammel amfibia av typen blå "zissou"
1613593496155.png

Den har vært sommerklokke og ikke blitt skyllt særlig godt etter bading, og det kom tydelig frem i fjor sommer da jeg skulle ta den i bruk og og kronen satt dønn fast.
Litt i vanvare og fordi det er en billig klokke gikk jeg løs på kronen med tang uten å tenke meg særlig godt om.
Dro litt begge veier da jeg plutselig ble i tvil om hvilken vei jeg skulle skru og fikk nå kronen løs.
Det viste seg da at jeg har ødelagt et eller annet, da kronen ikke lar seg skru inn igjen.

Bare for å være ekstra dum så brukte jeg klokken på en påfølgende seiltur der jeg endte i vannet, så den har nok vært full av saltvann :rolleyes:

Har egentlig tenkt at jeg skulle høre her om den er noe som er verd å fikse på, men her forrige dagen kom jeg til å bestille meg en ny fra Russland.

Grunnen til at jeg skriver denne posten er da at jeg lurer på om det er noen som vil ha den, som et prosjekt eller som deler eller noe annet.

Tenker at personlig overlevering langs toglinjen Skøyen-Asker når vi en gang kan gå på jobb igjen er det greieste, men jeg kan for så vidt sende den ved anledning hvis noen ønsker å vippse en passelig sum for det.
Er den verd noe tar jeg selvsagt gjerne betalt, hvis ikke kan det sees på som min gode gjerning for å glede noen.
 
Det som har mest verdi her blir nok de gode minnene og ikke minst; Historien.
Klokken er fin! Men det vil nok koste mer å reparere. Bare jobben tar tid. Klokken må demonteres, vaskes og smøres. Bytte deler....

Kjøp en ny på nett. Eller trå til med en tøff Seiko. De koster ikke mye!
Sjekk opp "Seiko diver" på finn og TS sin salgstråd. Mange flotte Seiko Turtle etc. Mye for pengene. Da får du også en som nok tåler litt mer enn "en russer".

8
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor
Nå må du lese hele posten @Grendel , jeg har kjøpt ny ;)
Var bare ute etter om noen andre kunne ha glede eller nytte av den, hvis ikke tror jeg rett og slett den går i søpla.

8-D
Sorry. Liten skjerm mens jeg var ute å gikk.
(Et alternativ til å hive er jo å prøve seg på å skru selv....)

8- )
 
Det kan sikker være et fint nybegynner prosjekt, jeg innbiller meg at Vostokene er lett skrudde. De kan vel "field strippes" med en ak bayonett. Krona har sikkert metriske fingjenger og ny krone koster 400 rubler. Crowns Vostok (meranom.com)
Så da gjenstår det bare å vaske ut saltet for den nye nevenyttige eieren.

Jeg har allerede et prosjekt liggende som aldri vil bli fullført, jeg kommer i likhet med Bøygen ikke over bøygen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen og Grendel