Min lille samling

Medlem
26. juni 2021
Innlegg
509
Sted
Bergen
Klokkeinteressen startet for alvor i 2021 og har fått stablet på bena en liten minisamling.

5C0B2B9D-3321-4A4E-8B8C-502DC8B063A5.jpeg


0FF3AE74-0C6C-47A4-B171-D1E232081A92.jpeg


Tudor Black Bay 36
Fantastisk allrounder. Flott urskive, gjør seg godt med den dype svarte fargen og ikke for mye krimskrams. Smooth bezel er elegant samtidig som dette er en relativt sporty klokke uten tall på urskive og 150m WR. Virkelig god verdi for pengene. Justert ETA-urverk som etter mine erfaringer går i tråd med COSC selv om det her ikke er noe formell sertifisering. Det holder også prisen nede, og det gjør også dette til en litt tryggere klokke å ha med på tur både til storbyer og andre steder hvor det virker å være dalende respekt for andres eiendom. For mine spinkle håndledd er størrelsen på 36mm helt super og det er en fryd hver gang jeg tar på meg denne. Mye klokkeglede her. Skulle jeg «oppgradert» er jo selvsagt en Explorer et høyaktuelt alternativ, selv om den neppe gir 2x verdi for meg til 2x prisen. Men har uansett vanskelig for å se for meg at jeg kvitter meg med denne.

317A765D-1E67-4E0C-8677-310F5A5BF491.jpeg
39130985-4F91-4606-A49F-2AFF781E18E5.jpeg

3C924105-91AE-4608-B24D-860F5F154F54.jpeg


Rolex GMT-Master II
Ref. 116710LN Lunette Noir/Black
Her avbildet med jubilee, men kommer egentlig på PCL oyster-lenke. Kjekt å variere litt her.
Mindre hot enn sine mer fargerike brødre og søstre i samme serie, men diskret og allsidig og funker i hvert fall veldig bra for meg. Artig med en Rolex i boksen, det er nå engang noe eget med dette merket. Syntes det er lettere å bruke denne som en daglig «kontor-beater» med jubilee. Kjekt med dato i det daglige. GMT-funksjon er artig og når man først er på langtur er det veldig praktisk å ta en rask titt på klokken. Skulle jeg «oppgradert» ville et naturlig valg vært en ny Sub eller GMT-Master II - kanskje mest det siste.

BB1CF066-41DF-4E5F-B610-35A3668B523D.jpeg


Cartier Tank Louis LC yellow gold
Med beater og «kontor-/sportsklokke-beater» på plass var det hyggelig å få en klassisk pen-/dressklokke inn i samlingen. Cartier er for meg noe helt eget, og det var et tidsspørsmål før jeg måtte slå til på noe her. Og en tidløs Tank er i hvert fall for meg en perfekt penklokke. Penklokke for meg må også ha litt gull og en flott rem. Skiven er rett og slett utrolig pen, og i direkte lys kommer blåfargen på viserne frem - flott detalj.

Øvrige
Ellers er det Apple Watch til jogging, og har også et par slitne klokker liggende som lever en rolig tilværelse og som jeg skal spare dere for noe mer beskrivelser av (i hvert fall foreløpig).
 
Redigert: