Hårtrimmere?

Medlem
16. nov. 2014
Innlegg
91
Sted
Stavanger
Hva skal man se etter når man trenger en mid-til-high-end hårtrimmer hvis eneste funksjon skal være å på enklest og mest nøyaktig måte klippe håret ned til et par-tre millimeter?

Jeg trenger ikke en trimmer som kan gradere håret, som har tusen clipons for å variere lengden eller som har timevis med klippetid. Jeg trenger en trimmer som jeg skal slå på for så å feie kvikt over skallen med tilfeldige bevegelser helt til alt håret nesten er borte. Den må være trådløs, og ikke ha en skranglete plastfølelse.

Vibrerende, roterende eller magnetisk motor?

Noen anbefalinger?
 
+1 på Wahl. Har forsøkt litt forskjellig tidligere men kjøpte en litt kostbar Wahl Elite Pro for noen år siden. Vært bunnsolid og den bare fungerer. Akkurat slik et verktøy skal være. Følger med en drøss av avstandsstykker men bruker selv bare den minste og bruker spaken på siden til å kutte ned litt ekstra på sidene. Av egen erfaring vil jeg anbefale klipper med ledning da de batteridrevne jeg har prøvd som regel enten får problemer med selve batteriet og lading eller får kraftproblemer knyttet til motoren.
 

Vedlegg

  • 77778_3.jpeg
    77778_3.jpeg
    14,2 KB · Visninger: 0
Heisann!

Jeg bruker denne til min klipping av håret, funker fint og er ikke skranglete. bruker ikke fryktelig lang tid på å kjøre over.

Er veldig for å kjøpe kvalitet generelt, men akkurat innenfor elektronikk som dette, så har jeg ofte erfart å bli skuffet de gangene jeg har lagt ekstra kroner på bordet for det jeg trodde var kvalitet.

Har hatt klipperen @Koonig postet i 6 år nå, og brukt den til akkuart det du beskriver @dontomaso. Raker skallen 1-2 ganger i uken og klipperen fungerer fortsatt som den skal.
 
Er veldig for å kjøpe kvalitet generelt, men akkurat innenfor elektronikk som dette, så har jeg ofte erfart å bli skuffet de gangene jeg har lagt ekstra kroner på bordet for det jeg trodde var kvalitet.

Har hatt klipperen @Koonig postet i 6 år nå, og brukt den til akkuart det du beskriver @dontomaso. Raker skallen 1-2 ganger i uken og klipperen fungerer fortsatt som den skal.

Hehe, litt gøy å reflektere over og ikke minst regne på.
Jeg er nok oppe i over 500 hårklipper med den maskinen, så er ikke langt unna 1kr per klipp :mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Selv har jeg brukt maskiner fra Andis i noen år. Har det blant annet hos Barbershop.no som leverer lynraskt. Er solide saker som klipper bra uten at det lugger og at man må gå over samme sted mange ganger. Jeg har brukt de forskjellige klipperne til håret i ansiktet, det tynne jeg har på hodet tviholder jeg på enn så lenge:ROFLMAO: