G-shock e.l. til barn? Evt. annen kul barneklokke?

Medlem
8. aug. 2022
Innlegg
539
Sted
Sarpsborg
Junior på 6 har brukt opp to typiske barneklokker på noen måneder nå, og jeg er ikke overvettes imponert over kvaliteten eller utvalget.

Pappa har en Casioak, og G-shock er jo kult for gutter i alle aldre, så da begynte jeg å tenke.

Klokke til en seksåring bør jo være analog, ha tall på skiva og ikke være større enn kanskje 34-35mm. (De han har hatt har vært 30 og 31mm.)

Har sett på Baby-G, men de er jo fremdeles 44mm, og har ikke tall på skiva.

Forslag mottas med takk.
 
https://www.blokwatches.com/ ?
BR.png.png


Baby-G, 34 mm, men mangler tall.
MSG-W350CG-1AJF-720x720.png
 
Jeg tror ikke denne treffer det du ser etter,
men gir det er forsøk;) Virker som du er ute etter noe som er røffere i looken. Selv har jeg bestilt denne til 4-åringen, men det er mest fordi det var min første klokke på 80-tallet. Jeg har saumfart nettet uten hell etter en slik fra 80-tallet i grønn. Det var det jeg hadde. Så syntes det var kult at Swatch/FlikFlak slapp denne retrokolleksjonen.

 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed
Har lurt på å prøve å mekke til en kortere rem på en slik:

Jeg hatt to slike til min datter. De er helt perfekte bortsett fra glasset. Dvs plasten. Om barnet ditt er det minste aktivt vil klokken bli vanskelig å lese forholdsvis fort. Utrolig dumt for ellers tikker disse alle bokser
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: Dazed og Zawatch
Jeg hatt to slike til min datter. De er helt perfekte bortsett fra glasset. Dvs plasten. Om barnet ditt er det minste aktivt vil klokken bli vanskelig å lese forholdsvis fort. Utrolig dumt for ellers tikker disse alle bokser

Brukte du den originale reima? Hvor gammel var hun da? Blir den ikke for lang?

Takk. :)
 
Klokke til en seksåring bør jo være analog, ha tall på skiva og ikke være større enn kanskje 34-35mm. (De han har hatt har vært 30 og 31mm.)
Forslag mottas med takk.

-Seiko SUS, om du finner tak i en?

35mm, bygget som en tanks, ser ganske snasne ut og kommer på en helt kurant NATO. Har utstyrt to av arvingene (12 og 8) med slike, de er storfornøyde.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed og holmby
Noen av (den originale?) Vostok Amhibia med "scuba dude" er ikke en direkte barneklokken, men har litt farger og en dykker på urskiven. Og så er den ikke veldig dyr, samtidig som den er mekanisk. Men de er vel rundt 37-38 mm mener jeg.
 
  • Liker
Reaksjoner: Dazed