Dagens vin

Kveldens utvalgte

58F8C347-D724-4B82-A109-5274E244FDE4.jpeg
 
Knærta en ny Weinert Malbec 2012 i går kveld. bakpå flasken at denne får 8.5 år på fat. Hvordan de kan selge denne vinen til 360kr er et mysterium. Ikke fryktelig kompleks og noe alkoholstikk fra flasken i går, men dette masse vin for pengene.
Vis vedlegg 298934
Hentet 4 flasker i dag, måtte sprette en på direkten. Førsteinntrykket var noe "billig", med i overkant mye smak av sprit. Men, etter halvannen time lufting åpnet den seg betraktelig. God frukt, fyldig men ikke "mettende". Jeg liker den! Lar resten av flaskene ligge i kjelleren litt til. Neste skal testes til en eller annen biffmiddag. Gir den sånn ca 90 poeng.
 
Hentet 4 flasker i dag, måtte sprette en på direkten. Førsteinntrykket var noe "billig", med i overkant mye smak av sprit. Men, etter halvannen time lufting åpnet den seg betraktelig. God frukt, fyldig men ikke "mettende". Jeg liker den! Lar resten av flaskene ligge i kjelleren litt til. Neste skal testes til en eller annen biffmiddag. Gir den sånn ca 90 poeng.
Enig! Trenger luft og kjøtt:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly
C624A24B-ACFD-483D-8F43-004559A79435.jpeg

gaja er som regel bra. Her en 10-årig supertoscaner med merlot, syrah og sangiovese som jeg var redd var over toppen, men som leverte topp kvalitet. Personlig fikk jeg en del solbær på nesen, men burde kanskje heller vært mørke/røde kirsebær, og på smak er det avslepne tanniner, med mørk plomme, lær, skog, tobakk. Flott utgave!
2020 er tilgjengelig i bestillingsutvalg hos VMP til 399,-
 
Redigert:
Vis vedlegg 302807

Denne var god! Oransje og fin. Et artig preg av te med fin syre og spennende tanniner. Oransjevin er gøy.
Jeg elsker oransjvin men fruen er litt tilbakeholden.
Det som er litt spesielt med dem er at lukten du får i glasset er totalt annerledes enn det du smaker i munn. De fleste oransjvin tror jeg faktisk passer best til mat også..
 
Jeg elsker oransjvin men fruen er litt tilbakeholden.
Det som er litt spesielt med dem er at lukten du får i glasset er totalt annerledes enn det du smaker i munn. De fleste oransjvin tror jeg faktisk passer best til mat også..

Hvis hun er skeptisk, så test Calcarius. Litersflaske. Ukomplisert og leskende.
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet