Klokkeplaner 2022 - >

Skal bytte ut «padleklokken» I år.
Må tåle saltvann og bading sommer som vinter.
Noen innspill Anyone?
Vis vedlegg 288389
[/QUOTE]

Batman eller Turtle funker fint!
26A8C84C-9A29-49E8-B89D-C479995A0CB3.jpeg

42F93CAC-2938-4E0B-AB2E-35C1D727671F.jpeg
 
Skal bytte ut «padleklokken» I år.
Må tåle saltvann og bading sommer som vinter.
Noen innspill Anyone?
Vis vedlegg 288389
Om du paddlar en del där tidvatten spelar roll så har Delma en Oceanmaster Tide med tidvattenindikator på vrid-ringen som är mycket användbart. Om du önskar ta tiden på intervaller eller vad det ska vara så har de också en kronograf i samma serien. De har både automatisk och kronograf. Kronografen finns bara i kvarts dock, har frågat dem och de har inga planer om att göra den i en helmekanisk variant pt. Annars kör jag en Stowa Prodiver som tål det mesta och är ok prisade.
 
Får litt noia av å bruke dyre klokker på sjøen :p Sannsynlighet for at rem/lenke løsner er jo ikke veldig stor, men konsekvensen blir fort så katastrofal
Forsikring koster mellom 1,5-2 % av urets kjøpspris (Gjensidige). En kostnad jeg gjerne tar på de ur som brukes aktivt og som er med på reiser og turer ut på byen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Googlefanten
Skal bytte ut «padleklokken» I år.
Må tåle saltvann og bading sommer som vinter.
Noen innspill Anyone?

Sinn sine klokker i utbåtstål er motstandsdyktige :)


Får litt noia av å bruke dyre klokker på sjøen :p Sannsynlighet for at rem/lenke løsner er jo ikke veldig stor, men konsekvensen blir fort så katastrofal

Er derfor jeg foretrekker nato eller marine nationale, begge barrettene må feile for at klokka skal falle av armen og synke ned i dypet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Googlefanten
Sinn sine klokker i utbåtstål er motstandsdyktige :)




Er derfor jeg foretrekker nato eller marine nationale, begge barrettene må feile for at klokka skal falle av armen og synke ned i dypet.
Godt poeng her, basker jo litt rundt med cowboy redning og diverse øvelser for å komme meg ombord i kajakken igjen.
Det er samtidig viktig å kunne justere remmen til vinterpadling(utenpå tørrdrakt), og om sommer, da jeg padler uten drakt.
 
Om du paddlar en del där tidvatten spelar roll så har Delma en Oceanmaster Tide med tidvattenindikator på vrid-ringen som är mycket användbart. Om du önskar ta tiden på intervaller eller vad det ska vara så har de också en kronograf i samma serien. De har både automatisk och kronograf. Kronografen finns bara i kvarts dock, har frågat dem och de har inga planer om att göra den i en helmekanisk variant pt. Annars kör jag en Stowa Prodiver som tål det mesta och är ok prisade.
Tidevann når jeg padler er ok å ha oversikt på, men enda mer når jeg er i båten og fisker, dorger eller setter garn.
Dette var et nytt merke for meg, skal sjekke den ut. Takk for tipset!
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide
Hææ.. trodde Bjerke rullet ut rød løper når du varslet et besøk der;)

Joda. Det gjør de selvsagt!
Men det er da grenser også. Har fått kvota mi/vår for i år. Dukker nok opp en Råleks på nyåret si, sí!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin