Rolex 2022: Spådommer for årets nyheter.

Medlem
15. feb. 2014
Innlegg
368
Sted
Karmøy
Regn, regn og regn, Covid-19 og snart utreise på jobb igjen. En små mørk Torsdag med andre ord.

Skal vi ikke heller glede oss med spådommer for årets Rolex-slipp?

- Jeg tror at Air-King forsvinner
- Jeg tror at Milgauss blir kraftigt oppgradert
- Jeg tror endringer skjer i Yacht-Master serien, men usikker på hva

Hva tenker dere? :)
 
Tipper på en ny variant av Air-King.
Kanskje en GMT Master II med coke bezel.
Turkis skive på flere modeller enn OP.
Two-tone på flere modeller. Kanskje OP. Kanskje på Milgauss.o_O

Er mer spent på neste år da Daytona har jubileum.:)
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
  • Daytona blir gjort tilgjengelig med TT everose.
  • Air king blir
  • Yacht master 42 blir tilgjengelig i everose og gult gull
  • Milgauss får en facelift
  • Dj får noen nye skivealternativer som slår an i Dubai.
Håper på GMT-coke men det har jeg gjort i mange år.
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og urtid
Mulig jeg spør dumt, men hvorfor skulle Yacht Master bli tilgjengelig i titanium før evt Sub eller Seadweller? Titanium er ikke et edelt metall, men hensiktsmessig dersom noe skal motså harde påkjenninger. Jeg syns i så fall Omega’s satsning på titanium i NTTD Seamasteren gir mye mer mening i forhold til hvordan de respektive modellene profileres.

Det har vært snakk om en Explorer i helgull. Jeg tror denne kommer, men ikke før 70-års jubileet for bestigningen av Everest

BFC978D4-3FF4-4327-8DA2-7963BC4D138C.jpeg


Forøvrig et meget bra initiativ av trådstarter! Vi trenger denne
 
Mulig jeg spør dumt, men hvorfor skulle Yacht Master bli tilgjengelig i titanium før evt Sub eller Seadweller?

Fordi Rolex allerede har produsert og levert en prototype av modellen i titan til seileren Ben Ainsle. Derfor regner vel noen med at den kanskje ligger an til å få metallet raskere enn Sub/SD, selv om jeg selv har spådd den i Deepsea lenge :)

Jepp, livsviktig å spekulere på ting man ikke får kjøpt :mrgreen:

La ymse FB-grupper ta seg av all klagingen på alt som ikke er å få kjøpt ;)
 
Kan vi please få en eneste tråd om rolex uten "invistor" og "bjerkes venteliste for å stå på venteliste"?

On topic:
Coke GMT hadde vært gøy! Explorer i gull ser fin ut, men ikke noe som skaper krusninger i lommeboka.
Ellers er Yachtmaster 40mm på oysterflex i stål er en meget våt drøm!
 
Hadde vært kult med noe «nytt». En skikkelig toolwatch av noe slag. Sub/SD i stål med integrerte remfester. Minuttmarkeringer rundt hele bezel, kanskje med lume også:eek: Selvfølgelig matt skive og bezel. Også uten at det blir for stort og vulgært. Max 39/40mm Det hadde vært noe, men tviler:LOL:
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Mulig jeg spør dumt, men hvorfor skulle Yacht Master bli tilgjengelig i titanium før evt Sub eller Seadweller?
Litt mer safe å teste ut på YM før man tar det steget videre, særlig på Submariner.

Når det gjelder YM kan de gjerne tukle og eksperimentere litt for min del. Vil tro at terskelen er litt høyere for å gjøre det samme med Sub: litt sterkere tradisjoner og mer som står på spill:unsure:
 
Vanskelig å tippe, men om jeg skal drømme litt:
Hadde vært artig med en liten sub, si 36-38 mm, for de med mindre håndledd/damene.
Jeg drømmer også om en hvitt-gull daytona med keramisk besel og lenke.
En Explorer 1 med hvit skive hadde også vært kult (gjerne gjeninnført i 39mm).
Føler ikke Daytona trenger noen oppdatering, men er vel ikke unaturlig siden den mangler 2-tallet i modellnummer siffer nr 2. Håper dog den ikke vokser.
Jeg synes også GMT Coke burde komme tilbake, helst med skikkelig rødfarge om de får til det snart...
Kanskje mer realistisk med helsort GMT...
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve og urtid
Litt mer safe å teste ut på YM før man tar det steget videre, særlig på Submariner.

Når det gjelder YM kan de gjerne tukle og eksperimentere litt for min del. Vil tro at terskelen er litt høyere for å gjøre det samme med Sub: litt sterkere tradisjoner og mer som står på spill:unsure:

Det hadde jeg ikke tenkt på. Det gir mening :)