Dagens vin

Vurderte «hvit uke, hvit januar», osv. Så kom jeg på min gode venn, som dessverre gikk bort for tidlig. Da bestemte jeg meg for hygge - så lenge jeg kan. Selv om jeg starter 2022 på streng diett og hard trening. Litt utfordring skal jo vi «store» gutta ha.
Enig! Vanligvis ville jeg åpnet en flaske vin i går og drukket den over helgen, men nå er det strengt regime på kaloriunderskuddet. Skal ned de kiloene jeg har lagt på meg de 7 årene siden studiene hvor man jobber, har giftet seg og fått kids. Blir noen kg ekstra når man ikke har selvdisiplin nok:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen og BigT
D67B66A8-3159-437C-8AA3-D9D32B62910B.jpeg

Den røde var dessverre oksidert, litt utenfor drikkevinduet. Champagnen var en helt fin variant i det lavere prissegmentet. Ble konsumert sammen med rogn som var en god kombo.
 
For å følge opp etikett-sakene; vi skulle ikke tipsa om kule etiketter da? Fortrinnsvis med ok innhold. Jeg kan starte ballet med disse to. Begge meg godkjent innhold. Vis vedlegg 276215Vis vedlegg 276216
Tja. Må ikkje bli for mange etikett tips då. Innholdet er viktigst.

Denne under her fra Sør Afrika anbefales dog. Kjøpte den første gang ifbm. temafest(sjørøver). Dog kjøpt den igjen flere ganger senere og :sneaky:
received_451391313326744.jpeg
 
Fikk et par sånne levert i uken som var. Hva er dommen?
Nå elsker jeg alle vinene jeg har smakt fra LdH, så jeg elsket denne og!
Litt mer lagringspreg enn magnumen jeg drakk i julen, men fortsatt fin frukt igjen. Masse syre, men den forsvant litt så fort den fikk litt luft. Meget fin når man vil ha to glass å kose seg med :)
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
For å følge opp etikett-sakene; vi skulle ikke tipsa om kule etiketter da? Fortrinnsvis med ok innhold. Jeg kan starte ballet med disse to. Begge meg godkjent innhold. Vis vedlegg 276215Vis vedlegg 276216
Denne dukket akkurat opp i Vivino-feeden min. Det er en vin jeg definitivt vil smake!

7F0BC606-DBA3-4C81-9AFC-83BD9D89DAE2.jpeg

Ellers synes jeg etikettene til Renato Ratti er kule. Innholdet i flaskene deres er og veldig godt :)

10099824-CD3A-4E69-AACA-1332E21F9143.jpeg
E49331BF-15CB-4070-8BF2-1D941E794F20.jpeg
 
Redigert:
Nå elsker jeg alle vinene jeg har smakt fra LdH, så jeg elsket denne og!
Litt mer lagringspreg enn magnumen jeg drakk i julen, men fortsatt fin frukt igjen. Masse syre, men den forsvant litt så fort den fikk litt luft. Meget fin når man vil ha to glass å kose seg med :)
Ja, er stort sett veldig fan av LdH! Hadde en tanke om å lagre di flaskene i ennå noen år, opp mot 2030. Men, det må nok åpnes en snart for å teste. Fortsatt masse syre, og fin frukt lover godt for noen år til i kjelleren :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen
Er så heldig å ha tilgang på en gammel kjeller med nokså stabil temperatur på rundt 12 grader og 60-ish luftfuktighet. Noe lavt under taket - ca. 175 cm. Kan ha så mange flasker jeg og økonomien tillater her, men jeg må ha noen slags hyller. Hva anbefaler dere? Ser noen har IKEA Ivar, men hvordan har dere tilpasset hyllene?
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Takk for tips @jonska @ilpadrino og @UJU. Denne luringen står klar til senere i kveld. Var den mitt lokale pol hadde inne.
D19722BA-3634-4972-B80B-13F19720CE2B.jpeg

Har også kjøpt meg to Jancis Robinson universalglass. Gøyale nok de, selv om jeg nok er litt Riedel-fan.

Dagens aperitif ble polets billigste champagne. Friske saker med MYE grønne epler i tonene. Likte den jeg. Klassisk partywasser, som det heter.
7D06B5CE-2548-4610-B3C5-8F376B1AE580.jpeg