Dagens vin

Takk! Dog ikke mulig å oppdrive. Lurer litt på Kongsgaard (dyrt). Mistenker at det også er samme stil, på steroider. Evt Mayacamas?
Yes!

Har et par Mayacamas liggende og de treffer også blink på punktene dine. Ikke fullt så saturert som Hirsch eller Kongsgaard, så den drikker lettere. Nydelig vin den også. Den er vel ca samme pris om Kutch om jeg ikke husker feil?
Også artig at den kan skaffes i 3 forskjellige årganger samtidig.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Noen som har testet Dom Perignon 2012 enda? Ser den har kommet ut i pol de siste dagene. Om ikke appen til VP oppgir feil vintage da..
 
Tenkte å høre i denne tråden om noen er interessert i en GTG med vinsmaking?

Tanken var å hente ut noen godsaker fra kjelleren (bruker selvsagt kjøpspris op vinene på vinene.) Jeg har ikke lyst til å hente ut flere flasker av hver så antallet personer må da være enten 5 eller 7.

Umiddelbare tanker er å kjøre en litt spesiell line up med følgende viner:

Ch.Haute-Brion 2018
Ch. Mouton Rothschild 2003
Ch. Talbot 2000 (magnum)
Ch. Talbot 2018 (magnum)
Opus One 2018

Noen som kunne tenkt seg dette?
 
Tenkte å høre i denne tråden om noen er interessert i en GTG med vinsmaking?

Tanken var å hente ut noen godsaker fra kjelleren (bruker selvsagt kjøpspris op vinene på vinene.) Jeg har ikke lyst til å hente ut flere flasker av hver så antallet personer må da være enten 5 eller 7.

Umiddelbare tanker er å kjøre en litt spesiell line up med følgende viner:

Ch.Haute-Brion 2018
Ch. Mouton Rothschild 2003
Ch. Talbot 2000 (magnum)
Ch. Talbot 2018 (magnum)
Opus One 2018

Noen som kunne tenkt seg dette?

Godt initiativ!
Hvilke priser snakker vi om for en som ikke gidder å Google?

Og når? Antar de fleste av oss som har barn har ganske travle tider før jul.

Og sist; tenker du noe fokus på «klokke» i denne gtg? Har en kompis som er sommelier, men null interesse for klokker. 99% sikker på at han er veldig gira på en slik line-up.
 
  • Liker
Reaksjoner: Klokkesamler
Amerikanske chardonnayer er digg! Er man uheldig får man noen med alt for mye eik, men disse synes jeg treffer veldig bra i tillegg til ABC.

  • Tyler Santa Barbara County (280kr)
  • Sandhi Santa Barbara County (280kr)
  • Matthiasson Napa Valley Linda Vista (380kr)
  • Arnot-Roberts Watson Ranch (480kr). Denne står som utsolgt på polet, men tror den er mulig å få gjennom Spesialbestilling. Jeg måtte det i fjor for å få tak i noen flasker. Relativt dyr, men uten tvil den mest balanserte hvitvinen fra USA jeg har drukket. Skikkelig snadder!

Er ikke også Johan Vineyards en kandidat til den listen?
Jeg drakk hans Visdom Chardonnay i sommer og den var helt fantastisk. Den har vel utgått tror jeg, men han har en vanlig chardonnay til 368,-.
Noen som har prøvd den?
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Har hatt ei ung, flink studine utplassert hos oss noen uker nå får jul og lurte på om hun kanskje har fortjent en liten julepresang.
Vurderte på å gi henne en vin karaffel / lufter?

Noen som har noe å anbefale?
 
Er ikke også Johan Vineyards en kandidat til den listen?
Jeg drakk hans Visdom Chardonnay i sommer og den var helt fantastisk. Den har vel utgått tror jeg, men han har en vanlig chardonnay til 368,-.
Noen som har prøvd den?
Fullt mulig, har ikke drukket no derifra så derfor ikke på min liste. Men ble plutselig nysgjerrig

Har hatt ei ung, flink studine utplassert hos oss noen uker nå får jul og lurte på om hun kanskje har fortjent en liten julepresang.
Vurderte på å gi henne en vin karaffel / lufter?

Noen som har noe å anbefale?
Budsjett? Jeg har en Riedel Ultra karaffel, men vurderer å supplere med denne fra iittala. Liker designet og prisen er to veldige gode flasker vin rimeligere enn Riedel Ultra :)


4D2B04E5-B676-4C93-9726-B924265EB4DC.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Tja, hva bruker man på en utplassert student som har vært her i 6 uker?
Kvikk jente/dame som vi nok gir et tilbud når hun nærmer seg slutten av studiene.
Opp til 1500kr? Eller er man kjipt da?
 
Godt initiativ!
Hvilke priser snakker vi om for en som ikke gidder å Google?

Og når? Antar de fleste av oss som har barn har ganske travle tider før jul.

Og sist; tenker du noe fokus på «klokke» i denne gtg? Har en kompis som er sommelier, men null interesse for klokker. 99% sikker på at han er veldig gira på en slik line-up.

Med disse listene 2 700 - 3 000 kr.Går an å
Sette et «tak», og velge ut noen også!
 
Tja, hva bruker man på en utplassert student som har vært her i 6 uker?
Kvikk jente/dame som vi nok gir et tilbud når hun nærmer seg slutten av studiene.
Opp til 1500kr? Eller er man kjipt da?

Høres jo helt strålende ut. Zalto har en del fine varianter som kan kjøpes på Backe Grensen om du vil.
 
Har hatt ei ung, flink studine utplassert hos oss noen uker nå får jul og lurte på om hun kanskje har fortjent en liten julepresang.
Vurderte på å gi henne en vin karaffel / lufter?

Noen som har noe å anbefale?
Jeg har en fra Zalto som jeg er veldig fornøyd med. Overraskende billig når man vet hva glassene koster.

Den jeg bruker mest er nok allikevel en luftekaraffel fra Menu, av mer funksjonelle årsaker. Min er forrige versjon av denne: https://www.illumsbolighus.no/inter...3mAtrUbOi1FN1ZQOfiX5bvbp5vEDZdSAaAvIKEALw_wcB
 
Tenkte å høre i denne tråden om noen er interessert i en GTG med vinsmaking?

Tanken var å hente ut noen godsaker fra kjelleren (bruker selvsagt kjøpspris op vinene på vinene.) Jeg har ikke lyst til å hente ut flere flasker av hver så antallet personer må da være enten 5 eller 7.

Umiddelbare tanker er å kjøre en litt spesiell line up med følgende viner:

Ch.Haute-Brion 2018
Ch. Mouton Rothschild 2003
Ch. Talbot 2000 (magnum)
Ch. Talbot 2018 (magnum)
Opus One 2018

Noen som kunne tenkt seg dette?
Dette hadde jeg glatt vært med på! Er ikke Opus og Talbot 2018 barnerov nå, forresten?
 
Godt initiativ!
Hvilke priser snakker vi om for en som ikke gidder å Google?

Og når? Antar de fleste av oss som har barn har ganske travle tider før jul.

Og sist; tenker du noe fokus på «klokke» i denne gtg? Har en kompis som er sommelier, men null interesse for klokker. 99% sikker på at han er veldig gira på en slik line-up.


Ser jeg bare svarte på halve meldingen din - tanken er jo at vinen skal stå i sentrum, men at klokker skal være sekundært. Hyggeliste er jo om det bare er klokkeinteresserte.

Har en kameratgjeng jeg gjør slik med titt og ofte, men da uten fokus på klokker. Derfor jeg tenkte å forhøre meg i dette forumet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet
Tja, hva bruker man på en utplassert student som har vært her i 6 uker?
Kvikk jente/dame som vi nok gir et tilbud når hun nærmer seg slutten av studiene.
Opp til 1500kr? Eller er man kjipt da?
Jeg er nevrokirurg og forrige gave jeg kan huske å ha fått var en lighter fra arbeidsgiver i ca 2013. Personlig hadde jeg absolutt satt pris på en karaffel :LOL:
 
Har lyst til å blåse noen kroner på en flaske god vin og/eller champagne til jul. Maks. 5k (for å holde meg noenlunde saklig). Hvilke forslag ville dere gitt?
 
Har lyst til å blåse noen kroner på en flaske god vin og/eller champagne til jul. Maks. 5k (for å holde meg noenlunde saklig). Hvilke forslag ville dere gitt?
Vet ikke hvor mye spennende som er i basis/bestilling i det prissegment. Mitt forslag er 2-3 flasker Krug. Alternativt noe i magnum, eller å prøve noe lagret champagne som denne. En igjen i bestilling
8FA42B57-40A8-4B11-861B-A1E322795B4E.png