Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

DF563B41-F2B6-42CF-853B-D8002DC8F34A.jpeg

Skiven er helt rå, umulig å gjengi på bilder, når eg fikk muligheten til å bestille denne for en stund siden ble dette min første Seiko siden barndommen.
 
Kanskje late to the party her, men var innom et lite ærend hos Urmaker Christensen i stortingsgata idag. Må si den nye butikken er flott! God plass til å tusle rundt og se på klokker (da spes Seiko/GS for min del) i ulike deler av butikken kontra "hullet i veggen" de hadde 30m unna før.
Veldig fin butikk, og hyggelig betjening. Jeg trives bedre hos Christensen enn hos Bjerke ;)
 
Noen som har tips til 19mm remmer som kan passe en GS? Jeg tenker min SBGA285 kan passe en litt penere klassisk rem.
 
Noen som har tips til 19mm remmer som kan passe en GS? Jeg tenker min SBGA285 kan passe en litt penere klassisk rem.
Delugs sine reimer er fine men koster jo en del. Testa en fra Barton men den gikk rett i søpla. Så noe imellom er ideelt. Jeg tar også mot ideer.

Her er min GS på en Delugs kanvas reim. Jeg syntes den blir litt topptung med denne komboen, men kanskje det funker bedre på din.
A1606FF3-00B3-49C4-BBCB-491884521F50.jpeg
 
Testa med tanntråd, men det funka dårlig. Skal se om jeg finner en liten, flat skrutrekker av den aller minste typen.

Men dette er absurd kronglete. Jeg har lest om flere som har akkurat samme utfordring. Snart vurderer jeg å ta den med til Christensen bare for å få den av.
 
Jeg kan anbefale å bruke noen kroner i tidssonens websjappe og handle skikkelig verktøy. Denne fra Bergeon holder i lange baner til SKX lenka. Og alt unntatt Grand Seiko hos meg. Der trengs en med to klør. Jeg har en kjip fra ebay og tenker jeg skal kjøpe en ordentlig hver gang jeg bruk



LarsB