Tudor-tråden

Synd at de beholdt samme størrelse på den nye. Hvis jeg skulle kjøpt Pelagos nå ville jeg heller betalt noen tusenlapper mer for å få den med lenke og 500m wr.
 
Hvis den er 42mm diameter, er den vel også 14,3mm tykk, slik som gamle Pelagos.. skuff :(
Men bortsett fra det, er den fantastisk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Ryktebørsen har truffet veldig godt på det meste, bortsett fra størrelse. 42 mm, men kun 12,75 mm tykk, så det er jo markant nedgang fra vanlig Pelagos.
 
Synd at de beholdt samme størrelse på den nye. Hvis jeg skulle kjøpt Pelagos nå ville jeg heller betalt noen tusenlapper mer for å få den med lenke og 500m wr.
Helt enig. Hadde håpet på 40mm, under 12mm tykk og i stål.
Forventningene var høyere enn sluttproduktet klarte å levere, dessverre.

Denne er 52mm lug to lug, så den vil bære enda større enn en vanlig Pelagos. Helt motsatt av det jeg tror de fleste ønsket seg.
 
Redigert:
3.Pressroom-Images%EF%BF%BDLifestyle%EF%BF%BDPELAGOS-FXD_7.jpg


Vår take på nylanseringen fra Tudor :)

 
Umiddelbart synes jeg dette var lite å rope hurra for. Men den vokser litt på meg jo mer jeg studerer den. Helt middels vil jeg si. Men skulle ikke dette være en MN-greie? Er det noe på klokken som referer til dette?

Edit: fikk svar på spørsmålet etter jeg leste artikkelen over.
 
Hmmmm…. Jeg eksperimenterer litt med 52mm L2L medregnet at en rem henger over på enden. Kan være det ikke er altfor galt allikevel.

Vis vedlegg 269743

Remfeste til remfeste på den "gamle" Pelagos'en er 50 mm, og den gamle bærer IMHO mindre enn størrelsen skulle tilsi.

Men, 2 ekstra mm. i kombinasjon med at remmen vil komme "utenpå" remfestene, og ikke følge kassens forlengelse som på den "gamle, gjør meg usikker på hvordan den nye modellen er på håndleddet. Tipper den nye vil føles nokså mye større IRL :unsure:

Synes den nye modellen er skikkelig tøff - men skulle gjerne sett den i 40 mm og dermed med litt kortere avstand fra remfeste til remfeste... Bør nok prøves før kjøp :)
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar og Genta
HVORFOR???!!!
42 mm og titan?
Blæh.
Heier på BB58 blue.

(iallefall frem til jeg får se den live)
 
  • Liker
Reaksjoner: flyback
Mener å huske at Longines Legend Diver er 52 mm lug to lug, men den reddes av at barrettene ikke er festet helt ved tuppen, og at lugsene krummer ganske mye ned. Samt at feit innvendig bezel gjør at skiven ikke blir så stor, som igjen føles at den ikke oppleves som oppblåst og svær. Muligens denne klarer noe av det samme. MEN, FXD gjør jo at man er nødt til å bruke nato og single pass-reimer. DET gidder jeg ikke.