Arkitektur

Var det Emmet Brown?

Yes!

1625382899049.png
 
  • Liker
Reaksjoner: maretranquillitatis

Verdenskjent arkitekt eller ei, det var et grusomt bygg, spør du meg.

Når det gjelder arkitektur, så er det interessant å se hvilke byer som trekker turister - og hva slags arkitektur folk liker å se. Det er som regel ikke modernistiske bikuber og stærkasser..
 
Må nesten ta med perrongene på Oslo S, som min far var med på å tegne da han jobbet hos Engh & Seip arkitekter på 80-tallet. Faren min døde altfor tidlig i 2008, så det er litt hyggelig at man fremdeles kan se hans verk på et såpass offentlig sted i denne verden.

Han designet også PA-anlegget på Oslo S. Det vant en pris en gang, husker ikke når og hvor, fordi det faktisk er blant de bedre systemene i en avgangshall her til lands. Veldig tydelige opprop på stasjonen. Husker pappa brukte mange arbeidsdager i et lydstudio med et «quiet room» hvor de utformet dette systemet og takplatene rundt slik at det skulle bli best mulig.

Vis vedlegg 255592
Jeg har lagt belegningsstein på én av perrongene, i 1987/1988. Hadde førstegangstjeneste i Gamlebyen Fredrikstad, og jobba på Oslo S på kvelder; anbefales ikke.
 
Er på jakt etter bøker eller annen info/inspo om 60-tallshus/arkitektur (har ikke kunnskap eller vokabular til å presisere nærmere..). Er det noen som kan peke meg i riktig retning? Takk!
 
Er på jakt etter bøker eller annen info/inspo om 60-tallshus/arkitektur (har ikke kunnskap eller vokabular til å presisere nærmere..). Er det noen som kan peke meg i riktig retning? Takk!

riktig retning er et antikvariat eller ditt nærmeste bibliotek.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vij