Erfaring med super-compressor?

Medlem
7. mars 2020
Innlegg
72
Sted
Oslo
Hei!
Tok en risk og kjøpte en gammel Lanco Barracuda Super-compressor på EBay.
Jeg lurte derfor på om det er noen som har erfaring med restaurering av EPSAs super-compressorer? Ser ut som at det kan være greit med et nytt glass ihvertfall :ROFLMAO:
7727C8AA-8B55-4725-89A3-0957CD8FF3A7.jpeg
DBBC95D9-F0FE-4490-A9DC-43109C5B7FC6.jpeg
 
Anbefaler deg å sjekke ut @reldor sin tråd fra sitt prosjekt.

 
  • Liker
Reaksjoner: marisek og reldor
Det er en kar på ebay som selger nyproduserte glass til disse , husker ikke navnet på selger men det er bare å søke på glass.
Vanlige glass vil ikke passe fordi de har ikke plass til innerbezelen.
 
  • Liker
Reaksjoner: marisek
Takk, @Kenny1000 og @reldor!
Fantastisk dokumentert prosjekt, @reldor, men jeg er ikke så kompetent at det kan gjøre som deg :)
La merke til at det var mulig å kjøpe nye glass, så derfor tok jeg motet til meg og satset på dette uret.
Får få den i posten og måle litt før jeg handler inn.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenny1000 og reldor
Da ankom nyanskaffelsen, og den tikker og går, men når jeg prøver å stille den så kan viserne bare beveges bakover i tid. Var forberedt på at dette ville bli et prosjekt, så nå lurer jeg på om det er noen som kan anbefale en som kan hjelpe meg videre med en forsiktig restaurering?

Her trengs en kikk på urverket og bytte av glass.

Kjenner dere til noen @reldor og @Kenny1000?

BEBAF794-2BFA-45B4-A05D-42F86621A8BF.jpeg
0B7B320D-BB6E-421C-A8BD-B67CA2C47972.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: chrgod
Vet ikke hvem som tar slik jobb..
Men hvis denne ikke skal være vanntett(gammelt glass er ofte ikke tette) ville jeg forsøkt å slipe/polere glasset.
Jeg ser ikke noe sprekk i glasset så bør være mulig å polere.
Hvilket urverk er det i denne?
 
  • Liker
Reaksjoner: marisek
Veldig tøff klokke, fortjener en skikkelig restaurering.

«Barracuda» fikk meg til å tenke på en scene fra en av de gamle Charlie’s Angels filmene:
Bare 14 år siden, men neppe politisk korrekt idag:

 
  • Haha
Reaksjoner: marisek
Veldig tøff klokke, fortjener en skikkelig restaurering.

«Barracuda» fikk meg til å tenke på en scene fra en av de gamle Charlie’s Angels filmene:
Bare 14 år siden, men neppe politisk korrekt idag:


Jeg har ikke åpnet den, så hva som befinner seg bak lokket er spennende, @reldor


Takk for tipset, @chronometer! Vidar har hjulpet meg med alle de andre gamle klokkene mine, så fint å få han anbefalt til denne også:)

Takk, @chrgod! Det synes jeg selv også, så det blir spennende å se hva vi får til her.
Fint filmklipp :D
 
Redigert: