Bilsnakk

Men det er jo ditt syn @Phenix. Jeg beskriver jo bare bilen sånn som jeg og kunder opplever den. Det må vel være ryddig? Jeg synes jo det du som er litt uryddig når du påstår at beskrivelsene mine ikke står i kontrast til bilen. For det gjør de jo beviselig.

Hva er din relasjon til bilen da siden du så hardnakket påstår at jeg farer med løgn?
Jeg er nok inhabil da jeg er Toyotaselger og har solgt disse i 22 år nå.
Kjenner overhode ikke igjen bilen. Mye av det du sier er rett på de tidl. modellen. Men prøv en nå og la deg imponere.
Løgn eller uvitenhet, velg selv.
 
- den oppleves rykkete og treg når hybridsystemet skal hjelpe til. Minus at det også er bensinhybrid og ikke dieselhybrid. Oppleves masete og blodfattig.

Akkurat dette er langt fra virkeligheten når det gjelder plugin hybriden, den oppleves å ha et stort overskudd av kraft. Problemet med turtall til himmels når man trykker på gassen er borte her.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix
Har fått tildelt C-HR noen ganger som leiebil, senest i fjor sommer fra Evenes (dessverre helt skrapt for andre alternativer). Utover kommentarer om selve bilen, opplevde jeg spesielt infotainmentsystemet som helt håpløst. UI ligner litt på WinAmp, kombinert med responsitiviten til en god, gammeldags touchskjerm på fly...
1614849989399.png


Marginalt overdrevet, men det var en ekstremt lite imponerende opplevelse til å være en 2020-modell.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg er nok inhabil da jeg er Toyotaselger og har solgt disse i 22 år nå.
Kjenner overhode ikke igjen bilen. Mye av det du sier er rett på de tidl. modellen. Men prøv en nå og la deg imponere.
Løgn eller uvitenhet, velg selv.
Aha ;) da forstår jeg at du reagerer som du gjør ;) jeg har prøvd begge og kan ikke si jeg opplever veldig stor forskjell. Men det er vel en smakssak antar jeg.
 
Overhode ikke......Syns du bare pøser på med ordvalg og beskrivelser som ikke står i kontrast til bilen.
Her var det mye tull og tøys! Det knirker og knaker i hele bilen! Dette er løgn, eller i beste fall uvitenhet.
Den knirker og knaker ikke i hele bilen, punktum!
Oppfattes blodfattig.....Den har 306hk og er aldeles ikke blodfattig.
Jeg ser du har lagt til litt her etter jeg svarte. Bare for å ha dette helt på det rene så er jeg ikke ute etter en krangel om hva som er dårlig eller ikke på disse bilene. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om Toyota uansett hva du måtte mene om de. Poenget var at jeg ga en profesjonell oppfattelse av disse bilene basert på mangehundre timers bruk og titusenvis av km. Samt av kunders tilbakemeldinger på den. Det kan vel ikke bli mer ryddig og objektivt enn det. Jeg personlig har ikke noe i mot bilen annet enn at jeg styrer unna basert på dette som i aller høyeste grad er reelt. Hadde jeg solgt Toyota i et kvart århundre så hadde jeg nok ment noe annet men det er man jo programforpliktet til.

Så til de to siste påstandene dine:
Bilen knirker, hvis ikke så er det veldig spesielt hvis bare noen gjør det og andre ikke. De gir et omtrentlig like godt inntrykk som Skoda og Ford. Helt middels. Hvis man er vant med premiumbiler så oppleves dette ikke veldig imponerende. Men sikkert godt nok for de fleste.

Når det kommer til effekten så er 306hk imponerende på papiret men det føles allikevel ikke så sprekt som man forventer. Men når kjøper man vel ikke en Rav hvis man skal ha racerbil så dette er vel heller ikke så relevant. Mulig dette har noe med hybridsystemet å gjøre da jeg opplever dette på de fleste hybrider at oppgitt effekt ikke føles som tilsvarende effekt i "fullblods" motorer.

Til slutt håper jeg at du tar mine betraktninger som et saklig innlegg basert på mine erfaringer og ikke som et angrep på noe du har nært.
Er som sagt ikke ute å lage meg uvenner pga en bil ;)
 
Det jeg reagerer på er styrken i ordvalget ditt, er liksom helt katastrofe! Fins noen gråtoner og spille på også.

Her er noen av dine utsagn: Hvis du kjøper Toyota føler jeg at du har gitt opp/ opplevd kvalitet er helt grusom/ Blir ikke stort tristere enn Rav4/ Setene, spesielt foran er helt forferdelige å sitte i/

Syns dette er lite profesjonelle refleksjoner av en som kaller seg profesjonell.

Setter punktum jeg nå.
 
Det jeg reagerer på er styrken i ordvalget ditt, er liksom helt katastrofe! Fins noen gråtoner og spille på også.

Her er noen av dine utsagn: Hvis du kjøper Toyota føler jeg at du har gitt opp/ opplevd kvalitet er helt grusom/ Blir ikke stort tristere enn Rav4/ Setene, spesielt foran er helt forferdelige å sitte i/

Syns dette er lite profesjonelle refleksjoner av en som kaller seg profesjonell.

Setter punktum jeg nå.
Profesjonell kan sikkert diskuteres, jeg lever nå godt av det så det kan ikke være så galt ;) mulig du oppfatter de som lite profesjonelle, jeg og kundene våre opplever de som reelle. Men jeg forventer ikke at du skal være enig når du lever av selge disse ;)

Beklager at jeg fornærmet deg, sikkert greit å sette strek her :) No hard feelings fra min kant ihvertfall :)
 
Jeg har til gode å kjøre den nye RAV4, men har kjørt en del andre Toyota-modeller, senest en Land Cruiser 2.8, som vi krysset Island med.

Enormt god i terrenget, ganske meh på landevei, men også her følte jeg at den opplevde kvaliteten var middelmådig. Ikke sånn å forstå at vi fryktet å bli strandet i isødet, langt i fra, men hardplasten med synlige skjøter og støpekanter var skuffende. Jeg vet at det er Toyotas 'traktor', men de behøver ikke å etterape Defender (den forrige) på interiørkvalitet.

Å kjøre? Som en traktor, med marginalt bedre komfort. Den tørste firesylindrede dieselmotoren høres godt, men går ikke særlig godt. Paret med en automatkasse som bare unntaksvis er på jobb, er kjøreopplevelsen en trist affære. Kjørekomfort er nesten fraværende, de tynt stoppede setene har hverken støtte eller komfort, enda verre er det i baksetet, som er mer benk enn sete, og vi var vel enige om at kjøreturen over Island neste gang skal gjøres med en Discovery.

Land Cruiser gidder jeg ikke igjen. Pussig å tenke på at noe sånt koster godt over millionen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten
Profesjonell kan sikkert diskuteres, jeg lever nå godt av det så det kan ikke være så galt ;) mulig du oppfatter de som lite profesjonelle, jeg og kundene våre opplever de som reelle. Men jeg forventer ikke at du skal være enig når du lever av selge disse ;)

Beklager at jeg fornærmet deg, sikkert greit å sette strek her :) No hard feelings fra min kant ihvertfall :)
Enkelt, vi blar om og koser oss videre med klokkesnakk :)
Ønsker deg en fin dag.
 
Når det kommer til Toyota/Lexus hybrid-drivlinjen blir det ofte fremført at de er «masete» og «blodfattige». Ja de er ikke gode 0-100 biler! men det er når kjører du dem som du ville kjørt en turbo-diesel. Det har mye med kjørestil at gjøre. Når jeg går fra mine Lexus hybrider til fx BMW får jeg ikke den samme rolige/ vibrasjonsfri opplevelse. Dette gjelder naturligvis mest på deres diesel. Sammenliknet med fx Volvo T8 modeller virker Lexus også mer rolig og uten ketsjup-effekt...