Tudor-tråden

Hvis det kommer en ny 58 tror jeg den kommer i enten rød eller Harrods-grønn. Begge deler hadde vært interessant. Hadde likt å se den i grønn med grønn gummirem.

Eller kanskje de kommer med noe litt heftigere á la Sea-dweller. Uansett tror jeg neppe vi får se noen Tudor sub dessverre. Suben tror jeg Rolex vil ha for seg selv.
Har lenge vært rykter om en avslutning på Harrods´ grønne skjønnhet. Dersom det skjer håper jeg virkelig at Tudor HQ selv tar over fargen og bruker den som en del av kolleksjonen. I utgangspunktet tenker jeg ikke at en fridykker har behov for noe så heftig som en Sea-Dweller type thing, men det er jo verdens beste fridykker så.. Er vell ingen tvil om at det er en diver av noe slag som kommer i alle fall.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Sånn, da har jeg også endt opp i Tudor-familien. Takk til @Matsrise for det...


Tudor Ranger, dere. Jeg er fornøyd altså. Nå gir jeg det to måneder så har jeg en Tudor BB41 også.

MicrosoftTeams-image.jpg
 
Kjære asylanter, jeg har noen tullete tanker jeg trenger hjelp til. North Flag er en klokke som har gått litt under radaren min, jeg har visst om den og kanskje syntes at den har en viss appell. Nå nylig har jeg fått opp øynene for den, men forholdet mitt til den er fortsatt ambivalent. Til tross for at det er enkelte momenter jeg ikke nødvendigvis liker så er jeg litt pirret av totalpakken. I mangel på mulighet til å få prøvd en så lurer jeg på, til dere som har erfaring, vil dere si at den bærer høyt? Det ser kanskje sånn ut, men bilder og spesifikasjoner forteller ikke alltid hele sannheten. Eksempelvis så syntes jeg at ploprof var av en behagelig størrelse, selv om det på ingen måte skal virke sånn på papiret for en kar som synes 36mm er ganske fin størrelse.
Jeg prøvde den originale Black Bayen og syntes den ble veldig klumpete på håndleddet, kan det være at North Flag lider av det samme?
 
Kjære asylanter, jeg har noen tullete tanker jeg trenger hjelp til. North Flag er en klokke som har gått litt under radaren min, jeg har visst om den og kanskje syntes at den har en viss appell. Nå nylig har jeg fått opp øynene for den, men forholdet mitt til den er fortsatt ambivalent. Til tross for at det er enkelte momenter jeg ikke nødvendigvis liker så er jeg litt pirret av totalpakken. I mangel på mulighet til å få prøvd en så lurer jeg på, til dere som har erfaring, vil dere si at den bærer høyt? Det ser kanskje sånn ut, men bilder og spesifikasjoner forteller ikke alltid hele sannheten. Eksempelvis så syntes jeg at ploprof var av en behagelig størrelse, selv om det på ingen måte skal virke sånn på papiret for en kar som synes 36mm er ganske fin størrelse.
Jeg prøvde den originale Black Bayen og syntes den ble veldig klumpete på håndleddet, kan det være at North Flag lider av det samme?
Jeg syntes den bar litt høyt, ja. Såpass at det var en av hovedgrunnene til at jeg solgte min. Men nå er jeg nok litt sær:)
 
Kjære asylanter, jeg har noen tullete tanker jeg trenger hjelp til. North Flag er en klokke som har gått litt under radaren min, jeg har visst om den og kanskje syntes at den har en viss appell. Nå nylig har jeg fått opp øynene for den, men forholdet mitt til den er fortsatt ambivalent. Til tross for at det er enkelte momenter jeg ikke nødvendigvis liker så er jeg litt pirret av totalpakken. I mangel på mulighet til å få prøvd en så lurer jeg på, til dere som har erfaring, vil dere si at den bærer høyt? Det ser kanskje sånn ut, men bilder og spesifikasjoner forteller ikke alltid hele sannheten. Eksempelvis så syntes jeg at ploprof var av en behagelig størrelse, selv om det på ingen måte skal virke sånn på papiret for en kar som synes 36mm er ganske fin størrelse.
Jeg prøvde den originale Black Bayen og syntes den ble veldig klumpete på håndleddet, kan det være at North Flag lider av det samme?
Jeg synes den ligger godt på håndleddet. Den er vel ca. 13 mm tykk og mine håndledd er rundt 17 cm. Black Bay har jeg aldri prøvd, så vanskelig å sammenligne.
_20210114_211424.JPG

Vi bor antagelig ikke alt for langt unna hverandre, så hvis du sender meg en PM så kan vi kanskje få til en prøvetime. :)
 
Jeg venter på en BB58 navy blue gjennom Urmaker Bjerke, og klør meg på hodet nesten daglig over prat på reddit (r/watches, r/rolex og r/tudor), The Rolex Forum og Watchuseek om hvor tilgjengelige disse er i store deler av USA og Europa. Er trykket virkelig så mye lavere andre steder i verden eller sendes det bare minimalt til Norge?

Edit: Som sikkert veldig mange andre så har jeg ventet siden lanseringen 1. juli 2020 og fått den kjente mailen om levering innen 2 år :S
 
Redigert:
Jeg venter på en BB58 navy blue gjennom Urmaker Bjerke, og klør meg på hodet nesten daglig over prat på reddit (r/watches, r/rolex og r/tudor), The Rolex Forum og Watchuseek om hvor tilgjengelige disse er i store deler av USA og Europa. Er trykket virkelig så mye lavere andre steder i verden eller sendes det bare minimalt til Norge?

Edit: Som sikkert veldig mange andre så har jeg ventet siden lanseringen 1. juli 2020 og fått den kjente mailen om levering innen 2 år :S

Problemet i denne settingen er leveringssituasjonen til Norge. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare plukket en på urverket.no
 
Jeg venter på en BB58 navy blue gjennom Urmaker Bjerke, og klør meg på hodet nesten daglig over prat på reddit (r/watches, r/rolex og r/tudor), The Rolex Forum og Watchuseek om hvor tilgjengelige disse er i store deler av USA og Europa. Er trykket virkelig så mye lavere andre steder i verden eller sendes det bare minimalt til Norge?

Edit: Som sikkert veldig mange andre så har jeg ventet siden lanseringen 1. juli 2020 og fått den kjente mailen om levering innen 2 år :S
Klokken din bør være rett rundt hjørnet, vil jeg tro, hvis du er åpen for alle alternativer (nato/rem/lenke). Jeg satte meg på liste på lanseringsdagen, og fikk min i november eller desember, levert på nato. Har kun handlet en klokke fra Bjerke tidligere, så har ikke noe særlig kundeforhold. Kjøpte selvfølgelig med lenka, selv om prisen er stiv. Den ble satt på idag :)

PS: på Tudor forumet er det flere som melder at den er tilgjengelig hos AD'er i UK, virker ikke som det er tilfelle resten av Europa ihvertfall.

20210122_081910.jpg
 
Kjære asylanter, jeg har noen tullete tanker jeg trenger hjelp til. North Flag er en klokke som har gått litt under radaren min, jeg har visst om den og kanskje syntes at den har en viss appell. Nå nylig har jeg fått opp øynene for den, men forholdet mitt til den er fortsatt ambivalent. Til tross for at det er enkelte momenter jeg ikke nødvendigvis liker så er jeg litt pirret av totalpakken. I mangel på mulighet til å få prøvd en så lurer jeg på, til dere som har erfaring, vil dere si at den bærer høyt? Det ser kanskje sånn ut, men bilder og spesifikasjoner forteller ikke alltid hele sannheten. Eksempelvis så syntes jeg at ploprof var av en behagelig størrelse, selv om det på ingen måte skal virke sånn på papiret for en kar som synes 36mm er ganske fin størrelse.
Jeg prøvde den originale Black Bayen og syntes den ble veldig klumpete på håndleddet, kan det være at North Flag lider av det samme?
Min subjektive oppfatning er at NF’en bærer betydelig slankere og mer balansert enn eksempelvis BB. For øvrig et artig ur, som jeg gjerne skulle hatt igjen! Meget god lesbarhet, god lume, power-reserve, og behagelig lenke. What’s not to like? ;)
 
Er det noen som har hørt flere rykter om hva som lanseres i dag, sett noen lekkasjer eller bare funnet link til selve livestreamen?
 
  • Liker
Reaksjoner: PhSeiko