Covid - hva vil skje med annenhåndsmarkedet nå?

Ja jeg begynner å se ''tegn'' på dette du skriver, Hvalse.
Min ønske klokke er GMT Pepsi og har derfor fulgt med på tilbudet på markedet.
Nå begynner det å bli ganske mange, kontra bare for noen måneder siden, og enkelte ber om pris som var vanlig for et par år siden.

Jeg bare venter på at jeg finner ''min'' 16710 til rett pris.
Fremdeles alt for tidlig
Hva er riktig pris for deg da? :mrgreen:
 
E23D3BCC-46E7-46F5-82D4-528175A94480.jpeg

Ca 5 måneder og én Rolex-lansering er passert siden denne tråden startet.

Fall? Hvilket fall?o_O
 
Blant entusiaster så tror jeg neppe dette vil ha store betydningen. Men for de som "tror det er gull" er mest interessert i raske penger så vil det nok kunne påvirke prisen.

"Selvfølgelig som kjøper vil jeg legge vekt på at viruset overlever på metall (til evig tid)..." etc.

Det blir nok raskt forbigående.

8

Magisk vs. dette...

Avhengig av hvor ille det blir vil mange måtte selge klokkene sine og andre "lett" omsettelige gjenstander, såkalte invisteringer. Jeg tror at et edruelig anslag er at det vil bli veldig ille, og at det egentlig bare er om å gjøre å være først ut med det man vil/må kvitte seg med. Dette er selvfølgelig synd for de det gjelder, næringsdrivende og visse utsatte bransjer (ganske mange) vil måtte sette tæring etter næring, for det neste året vil for svært mange by på mye usikkerhet
 
Det slo heldigvis ikke til :) De som har holdt seg unna flyaksjer, COVID-19 og ikke har mistet jobben sin har det jo relativt bra.

Sånn bortsett fra kronefallet har det vel ikke vært noen særlig reduksjon i nordmenns verdier?
 
Det slo heldigvis ikke til :) De som har holdt seg unna flyaksjer, COVID-19 og ikke har mistet jobben sin har det jo relativt bra.

Sånn bortsett fra kronefallet har det vel ikke vært noen særlig reduksjon i nordmenns verdier?
2 av 3 her, hadde vel ca 100% avkastning på Norwegian, og merka ingenting til Covid, slik som 99% av de som får det.
 
Drøyt. Det som skjer i NAS i denne perioden er ikke helt til å forstå hvis man ikke antar at det er veldig mye gambling..
 
Konsensus tidligere i år har jo i alle fall vært at det er utrolig mye dumme penger som driver NAS-aksjen.

I likhet med bitcoin og tesla.

Red: Jeg mener ikke at de som tjener penger på dette er dumme, tvertimot, det er bare konseptet å kjøpe noe for ti ganger verdien (Tesla) eller en million ganger verdien (bitcoin) jeg ikke klarer å tenke på uten å smile bredt.
 
Redigert:
I likhet med bitcoin og tesla.

Red: Jeg mener ikke at de som tjener penger på dette er dumme, tvertimot, det er bare konseptet å kjøpe noe for ti ganger verdien (Tesla) eller en million ganger verdien (bitcoin) jeg ikke klarer å tenke på uten å smile bredt.
Hvordan kan du si at TSLA trades ti ganger høyere enn verdi?
 
  • Haha
Reaksjoner: Lilac
Tesla-boblen har jo blitt spådd sprukket i flere år nå. Men den ser ut til å overleve det meste. Men når den engang sprekker ( jeg er overbevist om at den gjør det ) kommer det til å smelle skikkelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Med mindre du tror at hypeøkonomien/tulipanøkonomien som har nyoppstått de siste par-tre årene er basert på reelle verdier, er TSLA den mest oppblåste aksjen på markedet.

Shorterene får rett til slutt, og da er det MYE penger å tjene.
Det shortere glemmer, som det også virker som at du ikke tenker på, er at Tesla ikke er, eller anser seg selv for å være en ren bilprodusent. Tesla er en teknologileverandør som kommer til å levere fremtidens løsninger innenfor automasjon, ikke bare til bilindustrien, men også til andre industrier. Gleder meg til å se tilbake på denne tråden om 10 år ;) Varsel og link er lagt i kalenderen.

Btw: shorterne har hatt skikkelig suksess med å bette mot TSLA de siste årene! Haha! Knall gevinst i 2020 totalt sett og så jeg ;) Hvor mye cash har de brent opp nå på de siste 10 årene igjen?