Kunsttråden

Rauschenbergen har fått seg litt julepynt. Meget fornøyd.
0E4308A0-6E60-4586-8CF5-984A91101598.jpeg
 
Lekkert @ArneBru !
Liker også godt din spanske stol.
#sanselig
Takker!

Stolen er den gamle varianten med to tverrpinner på baksiden, så den er jeg, også, meget fornøyd med. Gamle ting altså. Må elske det.

On that note - Litt overrasket av at spanjolen ikke har dukket oppi den nydelige Lenestol-tråden her på forumet..
 
Redigert:
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: Pinto og Edzilla
Her er noen bilder fra heimen... Foreløpig går det mest i trykk.
Beklager dårlige bilder, vanskelig å ta bilder av ting i glass og ramme med mobilkameraet.

Den nyeste anskaffelsen:

Hockney.jpg


Denne plakaten (på glanset papir) hadde kjæresten min da hun var liten. Dette er et ubeskjært prøvetrykk på tykkere, matt papir. Fra arkivet til designeren av plakaten. En unik variant av en generisk plakat med affeksjonsverdi. Til innramming nå. Dette er det eneste trykket som er vanlig offset og ikke silketrykk.


Vasarely.jpg

Victor Vasarely. Har noen småskader fra en billig ramme, på et tidspunkt falt bildet også ned. Kjæresten min har vokst opp med det. Har ligget lagret i ca femten år før vi rammet det inn på nytt i fjor. Spesiallaget sveiset stålramme som mer er dette trykket verdig.

Hundertwasser.jpg

Friedensreich Hundertwasser. Hundertwasser-trykket har 18 farger og kom i 10.000 eksemplarer (!). Noen av fargene er metalliske. Det andre bildet er en original, "artist proof". Spraymaling/sjablonger på et gammelt kaserneskilt fra den kalde krigen.

borondoevol.jpg


Øverst et trykk fra Borondo, handfinished, trykket på begge sider av plexiglass. Under det et trykk på tykk grå "bokpapp" fra Evol.

Ucker.jpg


Et trykk fra Günther Uecker, kanskje mest kjent som skulptør. Glad i spiker!

ernest.jpg


En original fra Ernest Zacharevic, malt på lokket til en gammel koffert.

aryz.jpg


En serie fra Aryz. Dette var en del av en kickstarter-kampanje for å finansiere hans bok "Outside".

Håper å ta steget over til flere originaler i fremtiden, men så langt liker jeg også et godt silketrykk.
 
Redigert:
Likte veldig godt «Kunstsamlarane» på nrk, deilig å se lidenskap og galskap i sunn harmoni.
Og moro å se folk med normal økonomi. At det ikke bare er å bla gjennom samlinger til ultrarike samlere med egne kuratorer. Selvsagt moro å se kunst i verdensklasse, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Siden vi er i et klokkeforum, var det flere som la merke til Hagen's Omega Seamaster?
 
Jeg er helt ny i kunstverden..og veggene i huset er ekstremt naken. Det er ikke noen som tilfeldigvis har "Raffen" av Skurk og vil selge?
Fruen er noe skeptisk til min nye "interesse", så jeg har veldig lyst å starte med noe jeg vet hun kommer til å like!
 
Fantastiske penselstrøk! Jeg er også svak for den Pushwagneren du har. Mulig jeg ikke har fulgt med, men hvilken Ma$arati måtte vike?

«Min bror reven» måtte vike. Planen var å ha alle tre på veggen, men dette falt utenfor. Ble litt mye sammen med de andre. Push er en favoritt i huset. Blir aldri feil..
D7B8B1DD-A644-447C-9BA1-6B24AF486B0C.jpeg
 
Redigert: