Min garasje er fylt med...

Det kokte ikke, jeg blir bare oppgitt for jeg tror virkelig du mente det du skrev ! Du fremstår som en slik gutt. På alle forumer er det noen som ikke klarer å stå på egne ben. I dette tilfellet deg, men det gjør ingenting, ønsker deg god bedring og håper du lykkes med å finne deg en jente. Enten med eller uten hjelp av klokke og bil....
På tynn is nå @steind?
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel
Gjør klar til vinterlagring og kom over rett olje til gid pris. Har olje de neste 3 årene.
IMG_20201106_094824.jpg
 
skifte til vinterdekk er en utmerket anledning til å pusse vekk rust, sprøyte understellet med litt understellsbehandling og smøre opp glideboltene på bremsene.

Brukte silikonfett fra biltema forrige gang, og det var helt borte på under et år, så denne gangen går jeg for hardere skyts.
mengder med meget seigt "bremsecaliperfett".

Saltlaken er tykk her i oslo om vinteren, så det gjelder å gi bilen litt oppmerksomhet om man vil at den skal vare.

IMG_5655.jpeg

IMG_5657.jpeg

IMG_5658.jpeg
 
Tror dette i bunn og grunn er hjullagerfett i annen innpakning - iallefall samme konsistensen.
vurderte først å gå for vannfast marint fett siden jeg har noen patroner med det liggende, men dette fettet var hakket fastere, og siden det ble solgt som bremsecaliperfett satser jeg på at det tåler varme bra.

Nå skal det sies at jeg er fett-entusiast, så kommer nok til å dra med meg en tube SKF fett neste gang jeg ser det ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Vinterlagring av min LC500. Avskiltet den like godt, så kan jeg dokumentere at den ikke er vinterkjørt! Synes faktisk de ser mye bedre ut uten skilt i front. Noen som har erfaring med at få lite skilt på bilen i front?
864D1974-C830-4C95-B213-C157D8A638F4.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vinterlagring av min LC500. Avskiltet den like godt, så kan jeg dokumentere at den ikke er vinterkjørt! Synes faktisk de ser mye bedre ut uten skilt i front. Noen som har erfaring med at få lite skilt på bilen i front? Vis vedlegg 222864

Det skal la seg gjøre nå. Takk til AmCar-klubben og FRP (den gang de var i Regjering). Det er enklere med slikt nå.

8
Edit: Men det du skulle hatt på denne er "sticker på siden".... Det blir nok vanskeligere....
 
Bil er for tiden ikke høyt prioritert her i heimen, både pga flere større eiendomsprosjekter og tre små barn som herjer vilt. Likevel, litt bilglede er det heldigvis i en av de aller sist produserte V70 i Dynamic Edition og fullspekket med utstyr.Vis vedlegg 223295
Litt uheldig skinn på forskjermen. Ser ut som det er en ordentlig krøllete smell.

8- D
 
Bil er for tiden ikke høyt prioritert her i heimen, både pga flere større eiendomsprosjekter og tre små barn som herjer vilt. Likevel, litt bilglede er det heldigvis i en av de aller sist produserte V70 i Dynamic Edition og fullspekket med utstyr.Vis vedlegg 223295
Bil er virkelig ikke høyt prioritert her heller, men liker å passe på tingene mine. 8,5 år gammel XC70 med Panerai-klistremerke i høyre bakrute. Syns den holder seg godt som familiens eneste bil og brukes til alt, håper å ha den i flere år fremover!

14E6A3FA-A46D-411E-9457-EFA712EE037D.jpeg
D4834060-C478-4078-ADF7-BD59ED3CFB0F.jpeg
01FBBA42-3CD0-4732-B1BE-947A8ABE722C.jpeg

7A3AFD17-6531-4C2E-A367-AB1D8301F2DC.jpeg
2348D01B-700C-4341-83F8-3F24E8607EA7.jpeg
 
Jeg har kjørt en tullete mengde forskjellige biler i alle mulige forhold, XC70 er og blir beste bilen man kan ha om man trenger en god allrounder i Norge. Skulle virkelig ønske flere produserte skikkelige crossovere, men alle modeller som en gang var skikkelige crossovere har endt opp som tullete minisuver som ikke er brukende til noe som helst. V90 Cross country har jeg ikke erfaring men den er kanskje en verdig arvtager?
 
V90 Cross country har jeg ikke erfaring men den er kanskje en verdig arvtager?

Nja, har hatt to XC70, D4 og D5 med Polestar-optimering. Vurderte V90CC sist jeg byttet bil, men den røk ut på pris og plass. V90CC har blitt fryktelig dyr, og konkurrerer nå med tyskere som tidligere lå flere hundretusen over i pris. Savner rekke-femmern’s lyd og dreiemoment, og ikke minst plassen. V90CC er en flott bil, men leverer IMHO ikke godt nok....
 
  • Liker
Reaksjoner: berekraft og Genta
Nja, har hatt to XC70, D4 og D5 med Polestar-optimering. Vurderte V90CC sist jeg byttet bil, men den røk ut på pris og plass. V90CC har blitt fryktelig dyr, og konkurrerer nå med tyskere som tidligere lå flere hundretusen over i pris. Savner rekke-femmern’s lyd og dreiemoment, og ikke minst plassen. V90CC er en flott bil, men leverer IMHO ikke godt nok....
V60|90CC ser flotte ut, 60 for liten og 90 for dyr. De når ikke opp til tyskernes kjørekomfort. XC 70n er enda kjipere å kjøre enn de nye Volvoene, men innmari praktisk og god nok! Kjøpte den for 550’ våren 2012. Skiftet clutch på garanti og slitedeler som dekk, bremser og lyspærer underveis. Ingen feil ila 8,5 år. Bruker under 0,5 l/mil. AWD. Xenon. Henger. Skinn. Kjempeplass. Altså, hva mer trenger du?
= svimlende rimelig bilhold:)
 
Bil er virkelig ikke høyt prioritert her heller, men liker å passe på tingene mine. 8,5 år gammel XC70 med Panerai-klistremerke i høyre bakrute. Syns den holder seg godt som familiens eneste bil og brukes til alt, håper å ha den i flere år fremover!

Vis vedlegg 223300Vis vedlegg 223301Vis vedlegg 223299
Vis vedlegg 223303Vis vedlegg 223304



Pen og velholdt bil. Vurderte XC70 selv, men tilsvarende årsmodell og med like lav kilometer som min ligger ca 160k over vanlig V70 i pris. Da får man riktignok litt høyere bakkeklaring, firehjulsdrift og ca 40HK mer, men ellers er jo bilene så godt som identiske.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta