Gullkorn fra Finn.no

Vanskelig å prise? Du får prøve auksjon uten minstepris da @s0ndr3

BC70E4BF-B2DF-4800-8B3B-27FAD34777F8.png

72805A0E-BEAB-41E1-9288-6060C426E6DC.png
 
Den dårlige samvittigheten din gikk fort over skjønner jeg @s0ndr3.
Greit å vite hvem man skal unngå i kjøp/salg.
Er ikke superfan som du vet av slike scenarioer jeg heller, men til hans forsvar så var det ingen andre som bydde på auksjonen heller da. Men å gi admin på et annet nettsted et annet sted et blodtilbud, er ikke innafor og lite smart for fremtidige handler/kontakt. Klokkefolket glemmer ikke, så håper og tror at han lærer av denne blemma. Klokkas verdi har uansett ikke skutt i været siden han kjøpte den, så kanskje dette blir den nye "Graham-smellen"
 
Er ikke superfan som du vet av slike scenarioer jeg heller, men til hans forsvar så var det ingen andre som bydde på auksjonen heller da. Men å gi admin på et annet nettsted et annet sted et blodtilbud, er ikke innafor og lite smart for fremtidige handler/kontakt. Klokkefolket glemmer ikke, så håper og tror at han lærer av denne blemma. Klokkas verdi har uansett ikke skutt i været siden han kjøpte den, så kanskje dette blir den nye "Graham-smellen"

får vel innse at jeg kanskje ikke gjorde et så stort "scoop" som jeg trodde. og at prisen sannsynligvis er en del lavere enn hva jeg la den ut for.

at jeg tilfeldigvis vinner en auksjon med 5kroner over minstebud
og ser at jeg nok en gang ikke kommer til å bruke en "penklokke" ofte nok til at den bør være i samlingen og derfor prøver å selge den igjen. får du jo være furten for om du ønsker, prisen satt på Finn er samme som forrige eier hadde på den før han kjørte auksjon og den eneste prisen jeg fant og gå etter. så det er no mulig den er feil :)

nå vet jeg ikke hva dere referer til med "graham smellen" men antar det er noen som har kjøpt en klokke for å så legge den ut for salg dyrere i etterkant,
sånnca det samme som alle Rolex's nyere enn 2018 som er i omløp altså ;)
 
Jeg syns det må være lov å forsøke å selge til det man mener er markedspris uten å bli hengt ut som invistor og bad guy, selv om man har kjøpt en klokke for et beløp som er mindre.

Atferd ved handel, handelsfrekvens og motivasjon bak kjøp(ene) er i mitt hode langt viktigere mål...
 
Jeg syns det må være lov å forsøke å selge til det man mener er markedspris uten å bli hengt ut som invistor og bad guy, selv om man har kjøpt en klokke for et beløp som er mindre.

Atferd ved handel, handelsfrekvens og motivasjon bak kjøp(ene) er i mitt hode langt viktigere mål...
Kan vi ikke bare bli enige om at dette er fasiten da? Siden det er helg og greier.
 
Jeg syns det må være lov å forsøke å selge til det man mener er markedspris uten å bli hengt ut som invistor og bad guy, selv om man har kjøpt en klokke for et beløp som er mindre.

Atferd ved handel, handelsfrekvens og motivasjon bak kjøp(ene) er i mitt hode langt viktigere mål...
Det er selvfølgelig lov å sette den prisen man vil. Men fortsatt "tonedøvt" å selge dette uret kort tid etter, til den prisen.

IMO handler det ikke da lengre om lidenskap eller entusiasme, men ren profitt.

My two cents.
 
Nesten bare knallkjøp på Finn om dagen.

 
  • Liker
Reaksjoner: Maz19, OBJ og reldor
Nesten bare knallkjøp på Finn om dagen.

Den selges med tungt hjerte, så da skjønner jeg blodprisen
 
Nesten bare knallkjøp på Finn om dagen.


Imponerende prissetting når en så og si identisk ligger på finn for 9.000 mindre

Edit: Aftermarket lenke på den billigste..
 
Redigert:
Imponerende prissetting når en så og si identisk ligger på finn for 9.000 mindre

Edit: Aftermarket lenke på den billigste..

Enda mer imponerende når du kan gå til en forhandler i morgen og kjøpe en kliss ny en for 35' med in-house urverk. Eventuelt kan du vente til Bjerke har salg og kjøpe den for 27-ish.