Sea-Dweller-tråden

Fortsatt fornøyd?
Ja. Fortsatt fornøyd. Jeg oppdaget at den bygger litt mye under skjorte og dress, men det går. For en lekkerbisk.
16014898747161560321639288227818.jpg
 
Sea-Dweller har jeg i en lengre periode tenkt mye på, men har begrenset kunnskap rundt.
Jeg er ikke glad i store kasser både i høyde og bredde så vi snakker jo om eldre modeller. Har dere noen fine nettsider å lese på?
 

takk for info, jeg leste litt i går kveld. Det resulterte i at jeg våknet med mareritt da jjeg byttet bort en helgull nippeldial GMT mot en 1665, utfordringen var at når jeg kom hjem så var 1665 blitt til en daytona 6263 variant. Jeg var ikke fornøyd med byttet

Hva må jeg forvente å betale for en 1665? Jeg er veldig klar over at drsd og Great White har forskjellig prisnivå.
Ett alternativ er å bytte bort en 1982 birthyear sub å få tak i en 1982 birthyear 16660, men jeg føler det blir som den sure fjerdeplassen.

1 plass 197x red. Jeg har ingen klokker fra 70 tallet og ingen klokker med rød skrift
2 plass 1982 Great White 1665
3 plass 197x Great White 1665
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
God morgen,

Må bare slå et slag for Sea-Dweller, her jeg sitter å skuer utover en vårgrønn plen.
Jeg personlig synes det er en av mine mest behagelige klokker, sammenlignet med sekssifret gmt og explorer.

De nevnte andre klokkene 116710 og 216570 (begge med oyster) oppfattes som "bedre" i byggekvalitet, men det er likevel litt for "mye" klokke. Spesielt claspen på 6 sifret blir for "mye", sammenlignet med den lette og stive på 5 -serie.
Tar meg ofte i å ta av klokkene i små pauser ila hverdagen, hvilket jeg aldri gjør med 16600 (eller 16014 for den saks skyld).
16600.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Dr.Yes
følger med på Perezcope på IG, og husket denne. Muligens ikke akkurat den samme klokken?

Men auksjonshuset det nevnes om i artikkelen over, Antiquorum Geneva, har blitt tatt med buksene nede før av både Perezcope og sikkert flere, for å selge Frankens.


1611907675976.png
 
Redigert:
@janleins det virker som klokken har fått et godt hjem, selv om jeg kjenner på betydelig anger.
Hvis du selger igjen, ha meg øverst på listen over aktuelle kjøpere
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: janleins
@janleins det virker som klokken har fått et godt hjem, selv om jeg kjenner på betydelig anger.
Hvis du selger igjen, ha meg øverst på listen over aktuelle kjøpere

Har fått et godt hjem ja. Ja skal huske deg. På gummi er jo denne klokka helt magisk. Merker ikke at den er på. Det samme kan ikke sies om min 126600.