S.U.F og Sarpaneva

Bestilt med 'steel'-visere. Spent på hvilken farge jeg får på lume.
img_20200517_203505_702-01.jpeg
sarpaneva-moomin-watch-5-768x512.jpg
 
Morsomt i ettertid å lese dette intervjuet med Stepan Sarpaneva fra april.

We have a special project coming, with positive vibes, feelings. It is a collaboration with another brand, not a watch brand. We’ll do a lot of things for that project in our workshop. I have sent one of my watchmakers to Switzerland to do a training course, to attend a Super-LumiNova course. We have bought the machine and can create our own lume here. It is going to be interesting…

https://monochrome-watches.com/in-conversation-with-finnish-watchmaker-stepan-sarpaneva/
 
Meget spennende dette her @chrbir . Artig å se at du fortsetter med å gå utenfor boksen og på de uavhengige merkene. SUF og Sarpaneva er jo relativt godt omtalt her på TS. Men, dette er virkelig en av uteliggerne fra SUF. Instagramkontoen deres imponerer. Og jeg kommer nok til å bestille meg en selv snart (dog ikke denne modellen). Meget spent på hvordan den oppleves altså. Gleder meg til å gratulere deg når den kommer!
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir
Må skryte litt av kjøpsopplevelsen i forbindelse med 180. Og dele dette her i tråden. Meget hyggelig å handle med S.U.F. Hjelpsomme, kunnskapsrike og virkelig på servicesiden. I utgangspunktet hadde de ingen lenke, noe jeg ønsket som et alternativ. Men, jaggu hadde de ikke det likevel :). Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i mesh uten ende-ledd og avstand til kassen, men da dette var det SS anbefalte, og også sendte bilder av, valgte jeg å stole på det. Kvaliteten upåklagelig! Mistenker at det er et Staib-lenke som de har satt egen logo på. Etter en dags bruk syns jeg utvilsomt det passer og gjør klokka dressy og flott. Natoen som medfølger kommer til å brukes når klokka blir høstens turklokke. Og klokka forvandles da til en vaskeekte felt-klokke. Alt tilbehør som t-skjorte, remmer, klokke-futteral oppleves lekkert, ujålete og genuint. Fra bestillingen ble ekspedert mandags morgen tok det et drøyt døgn før klokka var på plass. Og skiva.... Mine mobiltelefonbilder og begrensa fotograferingskunnskaper yter den ingen rettferdighet. Den er virkelig flott og jeg opplever prisen ifht kvaliteten (sammenliknet med andre ur jeg har hatt) som svært god. Finland altså.... Landet med tusen sjøer og (minst) to utrolige urmakere!
EB693508-8B39-48B2-BAE8-4A8470BBD31C.jpeg
37D19415-F55E-4504-8245-59E99ACEB8E3.jpeg

7FBB53C1-7D03-4843-9D52-94AA84DA3CB4.jpeg

7233CFCA-E308-4994-AA68-1E4F365CBD3D.jpeg
 
Denne har jeg hatt et "crush" på siden jeg først så den på KS da @Jon Henrik solgte sin i fjor sommer. Den gang var jeg for seint ute, men endelig fikk jeg tak i en :) Skulle ideelt sett ønsket meg en med blå eller lilla skive, og Mo Coppoletta-bezel, men det er ikke å oppdrive dessverre. Men må si meg svært fornøyd med denne da :) Elsker viserne!
(Ser at jeg må være litt nøyere med å tørke av fingermerker på bezelen...)
IMG_2495.jpg
IMG_2497.jpg
IMG_2498.jpg
IMG_2502.jpg
IMG_2506.jpg
IMG_2509.jpg