Gullkorn fra Finn.no

Kan det kanskje
Når jeg var innom tidligere i år hadde de den inne - var bare å kjøpe da ihvertfall ;) Så tror at denne teksten kun er for å skape kjøpepress
Kan kanskje være at siden det er få som kjøper VC i norge så har de den nesten aldri inne og må alltid bestille? Hører hvertfall fra mange kanter at folk er litt skuffet siden de må vente 3-4 måneder.
Likevel trist at en "godkjent brukthandler" bruker alle de skitne triksa i boken for å øke sin pris.
 
Ingen tvil om at det er en del sjarlataner på Finn, og spesielt i klokkemarkedet, men jeg ble faktisk fortalt at det var ca halvannet år ventetid på denne da jeg var innom AD på tirsdag.
Om denne ikke lar seg bestille uten eksisterende kundeforhold vet jeg forøvrig ingenting om, men har ikke fått inntrykk av det. Kanskje det er noe som har kommet i senere tid.
Jeg fikk inntrykk av at jeg måtte ha kundeforhold for å få sette meg på liste på denne.
 
Kan det kanskje

Kan kanskje være at siden det er få som kjøper VC i norge så har de den nesten aldri inne og må alltid bestille? Hører hvertfall fra mange kanter at folk er litt skuffet siden de må vente 3-4 måneder.
Likevel trist at en "godkjent brukthandler" bruker alle de skitne triksa i boken for å øke sin pris.
Denne ble vell solgt her inne for 180k for en liten stund siden også?
 
Pleide ikke disse å koste 0.50/1kr? Angrer på at jeg ikke invisterte i BUGG! :rolleyes: Vis vedlegg 212563

"Tilstand Ny" er vel også å ta i litt.

Shitt pommfritt! Hvis Dette er markedspris for Bugg har jeg virkelig lova for mye i et tilbud jeg nettopp ga:
bugg.JPG

Godt jeg ikke fikk tilslag med potensielt regresskrav på 1 milliard som 400.000 bugg til 2.500,- ville kostet meg! Som @MINUTE_REPEATER la jeg også NOK 0,5 til grunn i min verdisettelse av en stk (utygd) Bugg.

PS: fikk ikke kjøpe klokka:(

God helg:)
 
  • Haha
Reaksjoner: GrimReaper og aksgro
Hva er greia med den her? "Urverket står i en fungerende klokke som følger med." ?
Ser jo ut som en ganske pen klokke, med noe som ser ut som en red-sub urskive ??

Kjøpte denne her, skiva var «refinished», insert var baka i ovnen... men urverket og kassa er originalt. Fikk verifisert dette hos lokal AD. Har skrapet skiva, insert og visere. Ligger fortiden hos AD i påvente av en ny service dial fra fabrikk(hvit skrift),nye visere, insert, datohjul (vannskade), plexi (riper) og lenke.. de tar også full service og setter den i stand slik den ser ut som ny fra fabrikk.. tenker å bruke den som en hverdags klokke... beste fra 2 verdener .. 1680 med alt nytt - total kost for meg på ca 75-80k, noe jeg synes er helt ok :) samt den kan glede meg i mange år fremover.
 
Redigert av en moderator:
Skiva var "refinished" og insert baka i ovnnen?! Hvorfor i alle dager vil noen på to bein kjøpe noe sånn - og tro at resten av klokka er OK? Dette er det beste fra ingen verdner. Men ikke så galt det ikke er godt for noe; jeg skjønner at vintageverden har passert meg.

tl;dr - sikkert et kjempekjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: Deleted member 15277
Skiva var "refinished" og insert baka i ovnnen?! Hvorfor i alle dager vil noen på to bein kjøpe noe sånn - og tro at resten av klokka er OK? Dette er det beste fra ingen verdner. Men ikke så galt det ikke er godt for noe; jeg skjønner at vintageverden har passert meg.

tl;dr - sikkert et kjempekjøp.
For meg så hadde jeg lyst på en 1680 og få den til å se ut som ny... da var denne perfekt for et slikt prosjekt:) har ikke noen planer om videre salg, kun for personlig glede
 
Lykke til. "Vannskade, riper, service dial, o.l." - men så lenge du ser forbi ALT dette; kos deg med bruksklokke.
Hehe ja, takk... den skal til og med poleres. Sånn uansett så ligger disse hvite utgavene med service dial osv for over 100 laken internasjonalt. Så kunne like gjerne gå all in på denne for så å komme billigere unna med det.
 
Hehe ja, takk... den skal til og med poleres. Sånn uansett så ligger disse hvite utgavene med service dial osv for over 100 laken internasjonalt. Så kunne like gjerne gå all in på denne for så å komme billigere unna med det.

Så lenge boett og baklokk er 100% originalt Rolex så er det jo liv laga. Husk å vis oss
resultatet når den er ferdig :)
 
Så lenge boett og baklokk er 100% originalt Rolex så er det jo liv laga. Husk å vis oss
resultatet når den er ferdig :)
Det stemmer, var derfor jeg tok fatt på dette prosjektet. Vintage samlere er nok sterkt i mot dette, men tenker bedre å få liv i den med originale deler enn at den blir brukt med refinshed skive osv. Skal ta og lage en tråd med før og etter bilder når jeg får den tilbake :)
 
Nå syntes jeg personlig prisutviklingen på 116610LV er uforståelig, men denne var vel allikevel overdrevet optimistisk. Men det er vel lov å prøve seg, som man sier.

531146F7-1125-4DE3-8DDD-D2A302E70293.png
 
Er denne original ? Jeg trudde alle disse klokkene hadde 20 mm mellom lenkefestene.
Fant ut av det , 36mm har 18mm

Galleribilde
(1/3)

Legg til favoritt
1 har lagt til som favoritt
OMEGA STÅLLENKE
Til salgs
4 500 kr
En ubrukt Omega stållenke selges til ny bruker. Som bildene viser er den til en nyere Omega Seamaster Professional 007 og ligger i Omega plast-posen. Den er 17,5cm og til 18mm. bredde mellom stolpene.
 
Redigert:
Capture.JPG



<thinkingEmoji>
 
Tviler.
Husker en artikkel om at kvinner som hadde vært surrogatmødre for barnløse par ofte slet med depresjoner og traumer etter å ha gitt fra seg barnet de hadde båret på i ni måneder. Lurer på om folk som selger ubrukte klokker med tung hjerte føler på det samme.