Dette gjør livet godt å leve - hverdags-edition


Deilig ♥️

IMG_20200625_235130_269.jpg
 
Litt barnlig glede her over å ha fått i hus en ny for oss iMac 27". Fra 2011, men med SSD og grei lagringsplass. Merker allerede at det er en del hyggeligere å bruke Lightroom på denne enn på den betydelig nyere windowsboksen..
IMG_20200702_195357.jpg
 
Jeg har et par stykker, og de kjører fortsatt Windows. Riktignok win 10, men det går så det koster. Forsåvidt ikke spesielt imponerende at Appleprodukter har bakoverkompatibilitet, det skulle bare mangle med tanke på at Apple også har nærsagt full kontroll på hvilken maskinvare dette skal fungere på og ikke. Microsoft har ikke den luksusen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless
Win 10 er vel siste og gjeldende versjon av Windows, så hvis jrg forstår deg riktig at du du kjører det på 10+ år gamle maskiner (og det går så det koster) - da er jeg mildt sagt imponert.
Ikke engang min Lenovo X1 som var topp spek'et og kostet 32-33k for rett under 3 år (sept 2017) siden får de siste oppdateringer i Windows Update så jeg får ikke kjørt WSL2, kun WSL1 på den.

Jeg er ikke noen fanboy av verken det ene eller andre operativsystemet og kjører Mac IOS, Windows, flere varianter av Linux. BSD og et par andre sære saker også på nye og gamle maskiner. Men Windows på gammel hardware? Njaaa... not my cup of tea
Dette dreier seg ikke om bærbare maskiner, men et par gamle bokser jeg kjører som servere. Ikke noe voldsomme greier, så «går så det koster» må i denne konteksten tolkes som at det virker, og jeg får gjort det jeg skal. Kun gjort på denne måten fordi det er billigste og greieste måte.
 
Min datters kanelsnurrer...muligens verdens beste...
Nirvana MTV Unplugged in New York.. muligens verdens beste live album...

-Nirvana Unplugged er et fantastisk livealbum, men <host> Live Rust? Live at Leeds? Live and Dangerous? Rory Gallaghers Irish Tour? Live at the Apollo?

(Bare et lite forsøk på å fiske etter hva slags musikksmak andre her inne har, altså...)
 
-Nirvana Unplugged er et fantastisk livealbum, men <host> Live Rust? Live at Leeds? Live and Dangerous? Rory Gallaghers Irish Tour? Live at the Apollo?

(Bare et lite forsøk på å fiske etter hva slags musikksmak andre her inne har, altså...)

Seconds Out!
Real to Reel!

8- D
 
  • Elsker
Reaksjoner: fredskijj