Min garasje er fylt med...

Her er min gamle 944 Turbo, gikk bra og enda bedre å kjøre
D34A6431-766A-49BA-BFD9-9626F52B5066.jpeg
 
Sprek sykkel :)

Hvilken funksjon har den store, svarte "krona" nede på setestolpen?
 
Artig funksjon.

Jeg har hatt noen DBS-sykler gjennom årene. Den flotteste var en rød Apache (tror jeg den het), med stor grispak på ramma, og sal. Mener den hadde omvendt bukkestyre også. Den som kunne spart på den:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Se der, ja :)

Husker godt refleksknappene man kunne skru fast rundt om kring, og ikke minst speedometeret! Gjorde inntrykk på en liten gutt den der.

Jonas Øglænd hadde fabrikk i Sandnes sentrum. Den ble revet for mange år siden. Ble produsert mange flotte sykler der.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Moderne sykler er jo kjempebra, og karbonsykler involverer jo så mye håndarbeid at de gamle stålsyklene blir som duplo i forhold!
Men er jo selvfølgelig kjekt med litt stål i stallen også ;)
Vis vedlegg 202092

Duplo er jo i plast. Ergo er moderne plastsykler duplo?

Neida. Sikkert artig med high tech-sykler. Men for meg blir det litt det samme med klokker. Hvorfor velge en mekanisk klokke når man kan kjøpe topp moderne klokke som måler puls, har innebygget EKG og samtidig viser helt nøyaktig tid?
Alt handler om følelser.
Btw. Nydelig blå stålracer du har :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Duplo er jo i plast. Ergo er moderne plastsykler duplo?

Neida. Sikkert artig med high tech-sykler. Men for meg blir det litt det samme med klokker. Hvorfor velge en mekanisk klokke når man kan kjøpe topp moderne klokke som måler puls, har innebygget EKG og samtidig viser helt nøyaktig tid?

Hva! er materialet sykkelen er laget av viktigere enn mengden håndarbeid, og tekniske kvaliteter?

Er klokkedeler i silisium og andre ikke metalliske materialer plutselig blitt ukult mens jeg ikke fulgte med?

At man kan foretrekke stålsykler på et rent estetisk grunnlag er jo selvfølgelig en annen sak.
jeg liker egentlig alle materialer, så det viktigste er jo bare å kjøpe alt for mange sykler, slik at det tyter ut av alle krinkler og kroker ;)

IMG_4749.jpeg
IMG_4942.jpg
IMG_4924.jpg
 
Hva! er materialet sykkelen er laget av viktigere enn mengden håndarbeid, og tekniske kvaliteter?

Er klokkedeler i silisium og andre ikke metalliske materialer plutselig blitt ukult mens jeg ikke fulgte med?

At man kan foretrekke stålsykler på et rent estetisk grunnlag er jo selvfølgelig en annen sak.
jeg liker egentlig alle materialer, så det viktigste er jo bare å kjøpe alt for mange sykler, slik at det tyter ut av alle krinkler og kroker ;)

Vis vedlegg 202163Vis vedlegg 202164Vis vedlegg 202165

Svaret er alltid ja takk!