Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Får beholde orginalskive/visere, som var viktig for meg av de samme hensynene som du nevner. Var også i kontakt med en annen AD som opererte med to priser knyttet til hvorvidt jeg ville beholde den svarte skiven (denne forhandleren skulle ha hhv. 7k/9,3k, avhengig av om jeg ville beholde den gamle skiven eller ei).
Sykt.
 
Hvordan tror dere denne krisen vil påvirke tilgjengeligheten på Rolex modeller som til nå har vært vanskelig å få tak i....?
 
Ja, jeg er ikke uenig i det, men mange spår at bruktprisene får seg en real knekk og jeg tenker videre at det da er færre i markedet etter klokkene.
Men mulig bruktprisene ikke har noen sammenheng med tilgjengeligheten.....
 
Kjøp fra utlandet er jo blitt fryktelig dyrt, på grunn av valutaen. Dette, i kombinasjon med prisøkningene hos de forskjellige produsentene, er åpenbart med på å stabilisere prisene på brukte varer i Norge.

Tilgjengeligheten hos forhandler er fortsatt dårlig - og det er ikke noe som tilsier økt produksjon, tvert i mot har jo flere produsenter stanset produksjonen.

Bruktprisene på Rolex er nok til en viss grad avhengig av norsk økonomi, typisk hvor mange som mister jobben, boligpriser osv. Få tenker på kjøp av luksusvarer hvis den (personlige) økonomiske situasjonen ser mørk ut. Det er vel en viss mulighet for at det kan bli noen færre "invistorer", men jeg mener fortsatt at etterspørselen er langt større enn tilbudet på svært mange modeller.

Jeg tipper pristoppen er nådd for denne gang, og at man vil se en utflating av prisene på grunn av noe lavere etterspørsel. Noe stort prisfall har jeg ikke tro på, kanskje med unntak for de mest "overprisede" modellene. Og det som eventuelt går ned, går som regel opp igjen..... Med mindre Rolex øker produksjonen kraftig tror jeg med andre ord fortsatt at vi må leve med priser godt over retail på mange modeller @allak
 
Hei folkens.
Har en eldre E-serie Explorer II kjøpt av en trivelig kar her inne på forumet. Er det mulig å innhente mer data/historie ut ifra serienummer? Kjenner lite til klokkas historie, annet en produksjonsår og sist service. Finnes det en slags "database" man kan finne ut mer?

Vennlig hilsen
 
Hvis du under den ene lug'n finner bitte, bitte små bokstaver/tall - så vil dette være en identitetsmarkør du kan sjekke via etablerte urmakere.

Hei folkens.
Har en eldre E-serie Explorer II kjøpt av en trivelig kar her inne på forumet. Er det mulig å innhente mer data/historie ut ifra serienummer? Kjenner lite til klokkas historie, annet en produksjonsår og sist service. Finnes det en slags "database" man kan finne ut mer?

Vennlig hilsen
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Noen formening om hva man kan få for en 70-talls presidentlenke i 18k gult gull med skjult lås, 22 ledd (uten endlinks), og en del strekk?

Lureste er kanskje salg til utlandet, i hvert fall om c24-priser er ok realistiske.
 
Noen formening om hva man kan få for en 70-talls presidentlenke i 18k gult gull med skjult lås, 22 ledd (uten endlinks), og en del strekk?

Lureste er kanskje salg til utlandet, i hvert fall om c24-priser er ok realistiske.

Du kan sjekke hva sånne ting går for i annonser på vintage Rolex forum. Prisen på de få delene som ligger på C24 er iblant ganget opptil X5.
 
  • Liker
Reaksjoner: Peroni
Var Rolex Datejust som startet det for meg ( hvertfall med Rolex ) i 2006.
Kan fint ha en samling uten Sub, men ikke uten en DJ 36mm.

4DD221BE-68B0-42F8-AA49-97C9C0EC71B5.jpeg

967887D6-6D19-4CB7-BD7B-A05DFA2AE256.jpeg
 
YT er for juksemakere og pipelort - og pratemakere. Ingen i public domain vet hva Rolex har på tapetet, bortsett fra de på YouTube som vil ha flere klikk og følgere. MG er en kjent pratemaker.

"According to my sources..." my ass. Bildet som vises paparazzi-style kan være et bilde av en replica...

09:30 i videoen avslører alt. ;)


Vad tycks?
2021 Rolex Submariner photo leak
Bilde vises på 5:53 i videoen..
 
Redigert:
Denne koster vel 404k på Bjerke. Er det virkelig så lang ventetid at den går over retail på Finn? Trodde omtrent alt i helgull var overkommelig å få tak i over disk, men kanskje slutt på det også?

 
Selv regnbuedaytonaen er penere enn det der. Om vi ser bort fra salgspris og kun tenker en klokke jeg skal gå med i årevis, hadde jeg valgt regnbuedaytonaen sju dager i uka.

"Med forbehold om at annonsen blir trukket hvis jeg angrer. "
Hvem går egentlig på det der. Du laget annonsen i utgangspunktet fordi du angrer
 
Redigert:
Noen som har en formening på hvorfor Rolex ikke har 'tilpasset' lenka mot kassen 100% her på denne 116600?
Er vel noe kortere lug på denne kontra 'vanlig' sub.
Hadde jo vært penere med en glatt overgang der etter min mening. Tanker?

1591772708317.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
@Phenix Det har vel ikkje vært noke offisiell uttalelse frå Rolex om dette. Så det mest nærliggende er at dei smelte på den lenka dei hadde liggande og kalte det en "design feature" .