Breitling-tråden

Gikk igjennom noen bilder på Mac-en her i dag, og fant disse som jeg tok for ca. ett år siden. Skulle brukes til en artikkel om Co-pilot Yachting, ref. 7650, en variant som ble produsert i perioden 1965-1969. Den er også skrevet om i en egen artikkel her på Tidssonen for en tid tilbake.

DSC_0017.jpg


DSC_0064.jpg


DSC_0072.jpg


DSC_0078.jpg


DSC_0098.jpg


DSC_0134.jpg


En relativt sjelden sak, men den dukker opp i auksjoner og på eBay av og til. Litt vanskelig å finne ut av originalitet, skal man slå til på en slik en. De første som kom i 1965 er varianter med deler fra 765CP og derfor ser noen av disse ut som prototyper eller franken, hvor bl.a. en 765CP-skive har blitt "malt om" av Breiting selv for å få klokka til å fungere som en Yachting-timer. Den kom også med svart bezel og andre type visere, som også er legitimt. Skulle noen kommer over en som de ønsker å kjøpe, anbefaler jeg derfor på det sterkeste å spørre i vintage-seksjonen av BreitlingSource.com.

Den er også omtalt i et intervju av Watchfred og Rene i Fratello Watches, sammen med drøssevis av andre vintage Breitling modeller, et dypdykk som kan anbefales på det varmeste. Vi snakker vel om de to personene som samlet vet mest om vintage Breitling på verdensbasis. Det blir spennende å se hvor mange av disse Kern vekker til live nå fremover!
 
Service-tid

har en superocean Heritage 42mm (ETA) som en moden for 1.gangsserive, inkl. bytte av safirglass grunnet en liten "chip".

ser etter en urmaker som kan gjøre jobben i Oslo & omegn.
noen anbefalinger og hva ligger ca. pris på?
 
Service-tid

har en superocean Heritage 42mm (ETA) som en moden for 1.gangsserive, inkl. bytte av safirglass grunnet en liten "chip".

ser etter en urmaker som kan gjøre jobben i Oslo & omegn.
noen anbefalinger og hva ligger ca. pris på?

Jeg betalte ca 8000,- +evt deler..
 
  • Liker
Reaksjoner: saaen