Lampetråden

PH Louvre som har hatt sin tidligere plass i et eller annet offentlig bygg på Jylland til den ble kassert for så å dukke opp på auksjon. De siste fire-fem årene har den hengt i mitt hus. Deilig gammelt ræl med litt bulker og sjel.
4C6B6E94-638B-400E-B70C-7898467C752B.jpeg
 
Her er en del av det jeg har i stue/kjøkkenet. Som produktutvikler som tegner lamper synes jeg selvfølgelig lamper er veldig gøy
39B6A3C5-E6D2-46B4-A973-7C3F87A38E34.jpeg

Over trappa.
Gammel Philips lampe som har hengt i et pauserom mesteparten av sitt liv.
A648A15D-7DF8-48BB-9550-6465B82AEC54.jpeg

SG Edge. Egentlig en utelampe men funker fint inne
E56A252F-D07E-4F74-8B29-AC6457BAF107.jpeg

Muuto Lean.
86A8A149-A83C-4516-9B46-4440DAF8A92D.jpeg

Noen gamle franske lamper kjøpt på Etsy.
7AB02409-E2F6-45F0-880C-9376ED6D3E6F.jpeg

En gammel PH
8338C563-366B-4E6D-AF5F-F9C76D8C67F3.jpeg

Gubi Pedrera
 
Har en Oslo-lampe som fra første stund har lekt disco. Har noen byttet dimmer på dette overprisa skrotet og har tips, før jeg hiver mannskiten i søpla der den egentlig hører hjemme?
EDIT: Bare for å ha sagt det, det burde være kriminelt å lage noe av så rævdårlig kvalitet og kreve så mye penger..
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Har en Oslo-lampe som fra første stund har lekt disco. Har noen byttet dimmer på dette overprisa skrotet og har tips, før jeg hiver mannskiten i søpla der den egentlig hører hjemme?
EDIT: Bare for å ha sagt det, det burde være kriminelt å lage noe av så rævdårlig kvalitet og kreve så mye penger..
Har byttet sikringen en million ganger, men aldri opplevd disko. Når jr veltet den derimot gikk den indre skjermen og pæreholderen til skogen.
 
Ser for meg at den der lyser opp en mørk dag mye bedre enn Oslo-lampa mi :)
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Har en Oslo-lampe som fra første stund har lekt disco. Har noen byttet dimmer på dette overprisa skrotet og har tips, før jeg hiver mannskiten i søpla der den egentlig hører hjemme?
EDIT: Bare for å ha sagt det, det burde være kriminelt å lage noe av så rævdårlig kvalitet og kreve så mye penger..
Sitter det en LED-pære i? Prøvd å bytte pæren? Mange E27 LED-pærer er ikke dimmbare.
Er det ledningsdimmer? Det er ho generelt ganske dårlig kvalitet på slike dimmere, men det er jo veldig enkelt å bytte så skader vel ikke å prøve. Men sjekk pæren først!
 
Lampedesign er egentlig ganske fascinerende. Det finnes mange grelle utgaver, men også lysende eksempler på form og funksjon i god harmoni. Er selv svært fornøyd med det myke lyset fra Panthella.
2AC21EBA-E6BE-4C2A-B4A3-B1AD4FEE6808.jpeg
 
Har en Oslo-lampe som fra første stund har lekt disco. Har noen byttet dimmer på dette overprisa skrotet og har tips, før jeg hiver mannskiten i søpla der den egentlig hører hjemme?
EDIT: Bare for å ha sagt det, det burde være kriminelt å lage noe av så rævdårlig kvalitet og kreve så mye penger..
Snodig. Har to stk. Superfornøyd. Står stødig og dimmer ok. LED-pærer. Supert lys til å ta bilder i med klokken nedi skjermen! Klokka her bør dog snart komme seg opp på veggen?
7C52DB1E-A6BB-4567-9A44-EB6BFF1A7E03.jpeg