Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Sprayflaske med vann- og eddikløsning, som sprayes rundt huset og der hvor de ferdes, samt pepperkorn i og rundt alle bed.
Og en egen evne til å skremme fanden på flatmark når man ser svina på eiendommen, gjerne i kombinasjon med hageslangen. Det har gjort susen her.
Jager de jeg ser. Vann, eddik og pepper skal testes. Etter å ha trakket i dritt for tredje gang på en uke fant jeg frem en 2x2 men roet meg ned igjen etterhvert...
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Jeg har også vært plaget med katter som gjør fra seg midt på plenen. Pepperkorn strødd rundt omkring har gjort susen.

Duer og skjærer blir skremt bort av en lekeslange jeg flytter litt rundt i hagen.
 
Ser dere og høyner. Naboen har ei bikkje som stadig går løst og driter hos meg.

Det er helt nytteløst å ta det opp med henne - åååh, det er ikke HENNES hund som driter der, den vet hvor den kan og ikke kan gjøre fra seg - og jeg får meg ikke helt til å kontakte kommunen, det er jo ikke bikkjas feil at eieren, øh, har visse kognitive utfordringer.

Pepper er meget effektivt mot katter, men dessverre bryr ikke bikkja seg. Sukk.
 
Forlatt av samboer. Har det ikke så godt.

Det er noe dritt! Men spør du meg så er det tid for en "walkabout" nå, dvs gjøre noe helt utenfor din vanlige sfære:

Planlegge og gjennomføre en ekspeisjon, f.eks. Norge på tvers til sommeren.
Ta motorsykkelsertifikat og kjøre til Nordkapp
Osv. Du skjønner hvor jeg vil. Det gjeler å ikke synke ned i håpløshet.
Lykke til!
 
Forlatt av samboer. Har det ikke så godt.

Det er mange tulle-problemer her, og som regel koser jeg meg når jeg leser de humoristiske fremstillingene av disse.

Men din post gav meg et slag i magen og jeg kjente jeg fikk vondt på dine vegne.
Håper du klarer å komme deg gjennom denne perioden uten å møte veggen totalt. Jeg har dessverre ikke noen råd og tips, da jeg ikke har vært i en slik situasjon. Men du har min dypeste medfølelse! Det må være helt forferdelig!:(
 
  • Liker
Reaksjoner: Pinto
Forlatt av samboer. Har det ikke så godt.


Kan garantere deg at du om et år eller to, når den emosjonelle rollercoasteren har stoppet, kommer til å føle deg sterkere og bedre enn noen gang, hvor du med et helt nytt klarsyn ser tilbake på dette som en god ting.

I mellomtiden gjør du det stikk motsatte av hva samtlige celler i kroppen din skriker; Altså, vipp henne ned fra den mentale pidestallen hun sitter på inne i hodet ditt (hun er i realiteten kjip som stakk), ikke ring henne eller send meldinger (hun fortjener ikke oppmerksomheten din), og for guds skyld: lev livet ditt skikkelig.

Puller du off dette kan det hende hun kommer tilbake igjen, men da må du være enda sterkere og si nei - du ønsker ikke å dele livet med en som setter deg i den posisjonen du er nå.

Alternativt kan du løpe etter henne og sementere inntrykket hennes av deg som svak og usexy for all fremtid.

Og, ikke noe mere: "Sorry gutta, kan'ke bli med til Pattaya" for å si det slik...

Dette ordner seg kompis. Stå støtt!
 
Matkø i Genève

I byen, som mest forbindes med luksus, dyre klokker, banker og fancy butikker, ble det lørdag morgen arrangert utdeling av mat til trengende mennesker.


8b5d5b5ccaf60c14273eb5faaa89c929


I en av verdens dyreste byer, sveitsiske Genève, står folk i kø for å få utdelt gratis mat. Koronakrisen har satt søkelys på byens vanligvis usynlige fattige.

Allerede klokka 5 om morgenen stilte de første seg i kø utenfor ishockeyhallen der matutdelingen skulle foregå. Fire timer senere, med folk på to meters avstand fra hverandre, strakte køen seg 1,5 kilometer. Hjelpeorganisasjonen Caravane de Solidarité, som sto for utdelingen, sier minst 2.000 mennesker hadde kommet. Det var sjette gang organisasjonen delte ut gratis mat siden koronapandemien startet, og hver gang har det kommet flere og flere folk, sier en talskvinne.

Kilde: Aftenbladet
 
At folk ikke følger FHIs råd.
  1. Unngå håndhilsning, samt kyssing og klemming, med personer som ikke tilhører egen husstand eller er fast partner.
  2. Hold avstand til andre, både på jobb, ute og andre steder du oppholder deg.
Kun timer etterpå - dette er årsaken til at det kommer en bølge nummer 2:

25ea21af-c456-4678-a7f5-6c1f5c4b78ce

Caroline Rostrup Brandshaug, Eli Pihl Bue og Monica Sømme kunne endelig lufte seg og ta en liten tur ut på fredag. Foto: Anders Minge. Kilde: Aftenbladet.
 
Mistet opphengssnorene til hengekøye, noe jeg først fant ut av 3 timer inn i skauen. Å sove på bakken i Østmarka i natt var kanskje ikke det mest behagelige jeg har gjort, og 5-10cm med våt snø gjorde ikke ikke opplevelsen stort bedre. Toppa heile driden med å gå meg vill på tur hjem.
 
At folk ikke følger FHIs råd.
  1. Unngå håndhilsning, samt kyssing og klemming, med personer som ikke tilhører egen husstand eller er fast partner.
  2. Hold avstand til andre, både på jobb, ute og andre steder du oppholder deg.
Kun timer etterpå - dette er årsaken til at det kommer en bølge nummer 2:

25ea21af-c456-4678-a7f5-6c1f5c4b78ce

Caroline Rostrup Brandshaug, Eli Pihl Bue og Monica Sømme kunne endelig lufte seg og ta en liten tur ut på fredag. Foto: Anders Minge. Kilde: Aftenbladet.
Heter hun virkelig Pihl Bue? Så foreldrene heter Pihl og Bue? Det er isåfall god humor :D