His and hers

GrimReaper

Støttemedlem
Medlem
30. des. 2016
Innlegg
5.701
Sted
Telemark
Først og fremst må jeg få rette en stor takk til @JørgenO for hans tålmodighet, kundevennlighet, servicenivå og raushet.
Tidssonen kan må være stolte av å ha en sånn horologisk hedersmann i sine rekker. Ikke første gang jeg har handlet på andre siden av fjellet og helt sikkert ikke siste heller. Topp kvalitet!

Da begynner vi med unboxingen, beklager på forhånd for laber bildekvalitet men dere får nok med dere essensen.
20200508_111137.jpg

20200508_111229.jpg

20200508_111259.jpg

20200508_111403.jpg

20200508_111501.jpg

20200508_113303.jpg

20200508_113309.jpg

20200508_111532.jpg

20200507_182509.jpg


Så ble det altså en duo i fra et merke jeg alltid har hatt en sweet spot for, og etter Georges Kerns inntog har Breitling for alvor kvittet seg med 90 og 00-tallets stigma. Det de leverer nå designmessig en fryd både med tanke på størrelse og utførelse. Kvalitetsfølelsen har vel egentlig alltid vært bra i mine øyne.

Til meg selv gikk jeg for en Premier B01 chronograph med pandadial og en aldeles nydelig crocorem med folding clasp. Skiven er sølv med sorte subdials og er helt fantastisk å se på. Open caseback for de som liker det. Verket er ikke like pent å se på som f.eks Omega sine, men med tanke på at dette er et verk som egentlig ikke var tenkt til å vises frem så står det seg i aller høyeste grad. Alt bærer preg av høy kvalitet og crisp er stikkordet.

Fruen har aldri hatt en skikkelig klokke så det var på høy tid. Det bekymrer meg imidlertid noe at hun ble såpass ivrig etter å ha fått denne hun tilbrakte resten av kvelden på Instagram og YouTube for å se på klokker...Det kan ha vært en tabbe :oops:
Valget falt på en Navitimer 38 med rosegulldetaljer og en nydelig crocorem. Jeg må si den så aldeles fantastisk ut i virkeligheten. Aldri sett den annet enn på nett før men det var virkelig et smykke. Så pen at jeg kan lett vurdere en i 41mm i stedet for en Datejust til halve prisen og tilgjengelighet på dagen.

Som en bonus fikk jeg denne lekre gaven med kjøpet av Jørgen. En aldeles lekker Breitlingbag med tilhørende dustbag. Lekkert og for min del er det alltid litt ekstra stas når det ligger ved litt merchandise.
20200508_111756.jpg

20200508_111801.jpg


Til slutt et lite klassebilde:
20200508_112204.jpg

20200508_112305.jpg

Nok en takk til @JørgenO Og en riktig god helg til alle her på asylet.
 
Gratulerer med to aldeles nydelige klokker. Helt enig med deg når det gjelder Breitlings utvikling de siste par årene. På innsiden er det utrolig spennende å følge Breitling for tiden. De sprudler over av energi etter at Georges tok over roret. Tusen takk for handelen!
 
Gratulerer med to flotte klokker! Viktig å innlemme fruen i klokkegalskapen, men pass på at hun ikke stikker av med hele budsjettet framover ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Gratulerer med kjempeflott duo! Breitling gjør så mye riktig for tiden.

Tommelen opp til Otteren også. Det er så viktig å ha norske forhandlere som selv er klokkenerder, og som engasjerer seg i entusiastmiljøet. :)
 
Gratulerer så mye! Nydelige klokker begge to. Breitling begynner absolutt å få litt sving på sakene.
Helt rett å innlemme partner i noe som har så stor interesse for en :). Blir litt ekstra rembytter og riper av det her i huset. Men, i den store sammenheng er det nok meget lurt!
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Gratulerer så mye! Har sett på Premier B01 i panda flere ganger. Har vært nære på å slå til et par ganger :) . Breitling har helt klart tatt flere steg i riktig retning de siste årene.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper