Min garasje er fylt med...

Jeg hadde en andre generasjon MX5; NB. Min var "Big Block"; 1,8 men 140 HK. Driftssikker og rimelig å eie. 1998 modell. Ble solgt for 55/60,000? Med vinter tak og lite rust. Kjøper er fortsatt strålende fornøyd!

8

Edit.
MX5 er kanskje det mest fornuftige valget du kan ta....
 
Mest fornuftige er å kjøpe en 8-10 år gammel elbil. Med forbehold om at daglig kjøreavstand er innenfor rekkevidde.
Svært lave drivstoffkostnader og du får solgt den for samme pris om et halvt år.

fornuftig ja, gøy njet.
 
W113 1970 280SL Pagode ute av vinterlagring :cool:

2B818905-471B-4A84-90BA-8E702552A82C.jpeg
 
Redigert:
7A9C5A64-83DC-4BCF-BA9B-BB74CAC1A307.jpeg
0F5A12BC-DA4C-4291-B8C1-38A4777E3E74.jpeg
Så fulgte man hjertet. Jeg tåler fint å fremstå som selveste herr Winche-Lanche på vei til golfbanen. Og nei, jeg rygger ikke! Herlig sjarmerende, fullstendig ufornuftig og så sære løsninger at det er genialt. Hvem sier vel nei til to bensintanker med bryter for hvilken man vil sjekke nivået på? Eller hva med benkjøling, askebeger dimensjonert for sigarer eller rett og slett lysbrytere for interiørbelysning en salong verdig? Dette blir et trivelig bekjentskap, tror jeg...
 
Redigert:
Nå rister og klør det i hvert fiber i kroppen frem til overtakelse... Om noen av dere har kunnskap og kjennskap til eldre Jaguar, så rop gjerne ut. Tar imot all kunnskap med takk!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Vis vedlegg 191784Vis vedlegg 191785Så fulgte man hjertet. Jeg tåler fint å fremstå som selveste herr Winche-Lanche på vei til golfbanen. Og nei, jeg rygger ikke! Herlig sjarmerende, fullstendig ufornuftig og så sære løsninger at det er genialt. Hvem sier vel nei til to bensintanker med bryter for hvilken man vil sjekke nivået på? Eller hva med benkjøling, askebeger dimensjonert for sigarer eller rett og slett lysbrytere for interiørbelysning en salong verdig? Dette blir et trivelig bekjentskap, tror jeg...

Ingen skam med to bensintanker. Jeg hadde det på min 66 Cooper S. Du kan fylle fra en hvilken som helst pumpe, og kjøre dobbelt så langt....

Grattis!!!

8- )
 
Ingen skam med to bensintanker. Jeg hadde det på min 66 Cooper S. Du kan fylle fra en hvilken som helst pumpe, og kjøre dobbelt så langt....

Grattis!!!

8- )

Takk for det! To bensintanker er herlig teit, meningsløst, praktisk og morsomt på samme tid. Estetisk sett penere med to lokk. Britisk sjarm!
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Siden vi er inne på litt spesielle bensintanker... de første i8 var utstyrt med en blære(pose) på ca 30l.. min bil er bestil med ekstra stor tank i rustfritt stål på 42 l. , men denne er trykksatt og det kan ta opp til et par min. at dekomprimere tanken før fylling.
16C31997-1F21-4D2B-8A8A-229C3810ABE6.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Her er et bilde før og etter dekomprimere ... no shit! Vis vedlegg 192011Vis vedlegg 192012

Til informasjon så sitter "nødåpneren" til bensintanken i bagasjerommet. Håndtak du kan dra i. Det er greit å vite til den dagen den løsningen der ryker - for det skjer dessverre ;)
Ellers fantastisk bil! I motsetning til mange mener jeg lyden faktisk er ganske morsom / bra, selv om deler av den er "fake".
Det sies at det er eksospotte bak til høyre, mens det sitter en høytaler på venstre side. Jeg sjekket aldri :p
 
Til informasjon så sitter "nødåpneren" til bensintanken i bagasjerommet. Håndtak du kan dra i. Det er greit å vite til den dagen den løsningen der ryker - for det skjer dessverre ;)
Ellers fantastisk bil! I motsetning til mange mener jeg lyden faktisk er ganske morsom / bra, selv om deler av den er "fake".
Det sies at det er eksospotte bak til høyre, mens det sitter en høytaler på venstre side. Jeg sjekket aldri :p
Ja en del problemer med folk som ble blokkert når luken ikke vil åpne! Dette er/ble rette på LCI modellen som kom i 2019! Høyttaleren sitter i venstre potte... en løsning som faktisk brukes på flere «eksotiske« biler bla Masserarti! Ryktet forteller at det også kommer syntesert lyd ut gjennom lydsystemet, men det stemmer faktisk ikke! , men der er noen rør/slanger som føres fra motor/rom inn i kabinen. De er ført frem og ender ved/i høyttaler så det er sikkert derfra
D7AFC590-FE2C-4E24-AD49-681BF35D4ACB.jpeg
ryktet kommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: komodo og Grendel