Den store Rolex Explorer-tråden

Vis vedlegg 190441
Tidligere i år hadde jeg disse 2 for å finne ut hvilken jeg likte best. Valget falt på den eldste så da røk nymotens rett ut. Synes 16570 er finere størrelse på skiva og jeg synes 216570 ser helt n00b ut på siden av 16570. Hva mener dere?

C340A5AF-6C50-41FE-A842-BB0547377D0F.jpeg
FFCD8776-B9A6-4913-B268-8C55E734C54D.jpeg
 
Vis vedlegg 190441
Tidligere i år hadde jeg disse 2 for å finne ut hvilken jeg likte best. Valget falt på den eldste så da røk nymotens rett ut. Synes 16570 er finere størrelse på skiva og jeg synes 216570 ser helt n00b ut på siden av 16570. Hva mener dere?
Enig med @Guybrush Threepwood ;) Men syns 216570 er meget vellykket og at 16570 alltid ser litt sliten ut, uansett om den er sylskarp. Og litt pinglete. Designet blir litt hardt IMO. Så mener faktisk motsatt:) Eneste feil med den nye er bærekomfort, den er litt stor.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Eg har ca 19cm rundt håndleddet , ned fra rundt 21 for noken år siden . 216570 bærer helt supert endå , men foruten pilotklokker så er vel 42mm ca max av ka eg liker å bruke til daglig. Dvs høyden synest eg er vel så viktig så en klumpete klokke blir egentlig aldri bra heller. Synest egentlig 216570 bærer vesentlig bedre en maxikasser .
 
Eg har ca 19cm rundt håndleddet , ned fra rundt 21 for noken år siden . 216570 bærer helt supert endå , men foruten pilotklokker så er vel 42mm ca max av ka eg liker å bruke til daglig. Dvs høyden synest eg er vel så viktig så en klumpete klokke blir egentlig aldri bra heller. Synest egentlig 216570 bærer vesentlig bedre en maxikasser .
Jeg har ca 17,5-18 cm rundt håndleddet, og da er det faktisk bedre med en litt klumpete maxikasse enn flat 42mm Expl II, den blir litt snodig og iveien. Omtrent som AP 15400 vs 15300. Ikke veldig fan av de store moderne sportskassene til Rolex, syns klokkene er litt vulgært store. Gjelder både YM (absolutt best komfort av disse), Sub og GMT. Daytona og Expl I er, IMO, Rolex’ mest komfortable av de moderne sportsmodellene!
 
Mitt første innlegg her i forumet . Sitt inne å les støtt, men gløyme å dele øyenblikk e he hatt med kløkkå. Lika godt 216570. Kan ver enig i den ser stor ut på bilde på lanken, men føles mindre ut irl :) Veit ikkje om e gjer det her rett, legg ved litt bilde fra siste tidå. He nylig lært enkelte vrir viserane,så det skal sjå estetisk penere ut. Beklaga til dokke som blir ocd trigga.
B95CF062-0BAF-4BD6-B81F-1A87F26F4B4E.jpeg
6CFD7B1C-B61F-48E9-837B-C73CEE75EEBB.jpeg
055061EA-62EE-4761-B1A7-0DC9A66A45F1.jpeg
0A662C06-F4E7-4C1D-83AB-73C8D42E12CC.jpeg
 
Mitt første innlegg her i forumet . Sitt inne å les støtt, men gløyme å dele øyenblikk e he hatt med kløkkå. Lika godt 216570. Kan ver enig i den ser stor ut på bilde på lanken, men føles mindre ut irl :) Veit ikkje om e gjer det her rett, legg ved litt bilde fra siste tidå. He nylig lært enkelte vrir viserane,så det skal sjå estetisk penere ut. Beklaga til dokke som blir ocd trigga. Vis vedlegg 190691Vis vedlegg 190688Vis vedlegg 190689Vis vedlegg 190690
Velkommen til TS:) Nydelig klokke og kule ski!
 
Jeg har ca 17,5-18 cm rundt håndleddet, og da er det faktisk bedre med en litt klumpete maxikasse enn flat 42mm Expl II, den blir litt snodig og iveien. Omtrent som AP 15400 vs 15300. Ikke veldig fan av de store moderne sportskassene til Rolex, syns klokkene er litt vulgært store. Gjelder både YM (absolutt best komfort av disse), Sub og GMT. Daytona og Expl I er, IMO, Rolex’ mest komfortable av de moderne sportsmodellene!

Spørs vel også litt på om en er rund rundt håndleddet eller litt flatere . Noken lika jo også å ha en klump balanserende på håndleddet så en kan få litt av den klassiske Rolex ranglingen når klokka sklir frem og tilbake med lenka ;) . Nå bruker eg mest exploreren som jobbklokke og då må den tilfredstille en del kriterier som tidligere modeller ikkje klarte helt . Dvs hovedsaklig lesbarhet på 2 tidssoner og lume.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mats555 og Genta
Hei.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 216570 polar. Har ikke god nok kjøpshistorikk hos noen norsk AD, så handelen må bli på annenhåndsmarkedet. Er usikker på prisen så tenkte at dette var en av de bedre stedene å få noen tips. Hva er en god og hva er en akseptabel pris? Hvor stor prisforskjell er det på en 2011 kontra en 2019 modell. Hvor mye har det å si at den nylig har vært på service? Hvor mye har det å si at den kommer fra en norsk AD? Tenker det er viktig at kvittering og sertifikat medfølger, hva annet er det viktig at følger handelen? Tenkte jeg etterhvert skulle forhøre meg på ts angående kjøpt. Hvor mye har det å si at jeg ikke har handlet på ts før. Hvordan gjennomføres handelen vanligvis og tryggest? Venter i spenning på gode og utfyldene svar!
 
  • Liker
Reaksjoner: Mats555
Hei.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 216570 polar. Har ikke god nok kjøpshistorikk hos noen norsk AD, så handelen må bli på annenhåndsmarkedet. Er usikker på prisen så tenkte at dette var en av de bedre stedene å få noen tips. Hva er en god og hva er en akseptabel pris? Hvor stor prisforskjell er det på en 2011 kontra en 2019 modell. Hvor mye har det å si at den nylig har vært på service? Hvor mye har det å si at den kommer fra en norsk AD? Tenker det er viktig at kvittering og sertifikat medfølger, hva annet er det viktig at følger handelen? Tenkte jeg etterhvert skulle forhøre meg på ts angående kjøpt. Hvor mye har det å si at jeg ikke har handlet på ts før. Hvordan gjennomføres handelen vanligvis og tryggest? Venter i spenning på gode og utfyldene svar!
216570 er ikke den vanskeligste og få tak i hos AD. Skap en god relasjon til din AD, og vis interesse, så bør det være mulig å oppdrive et eksemplar uten ekstrem ventetid.

På Finn ser jeg de ligger rundt 85-95 avhengig av modell, stand osv. Spørsmålene du stiller avhenger jo i stor grad av hva du ønsker. Må den være helt komplett? Tåler du en service om et par år? Skal du selge den videre, eller beholde den selv i all fremtid?
«Norsk» klokke er alltid bra om en skal selge videre, kanskje ikke like nøye om du skal beholde den selv. Servicebehov må gjenspeiles i prisen. Har den nylig service, trenger du ikke dette de neste 5-10 årene. Kjøper du en 2011-modell uten service, sier det seg selv at du må ut med noen lapper i servicekostnader i nær fremtid.
Om du tenker å kjøpe her på TS, se i GG-tråden, involver deg i forumet og skaff deg kunnskap. Handelen gjennomføres som oftest med forhåndsbetaling, og deretter overlevering ved oppmøte eller EON med Posten.

Og, ikke minst, ta deg god tid. Ikke betal blodpris (over veil. for en 216570 etter min mening) på Finn..:)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TheAsk og Mats555
Hei.

Vurderer sterkt å gå til innkjøp av en 216570 polar. Har ikke god nok kjøpshistorikk hos noen norsk AD, så handelen må bli på annenhåndsmarkedet. Er usikker på prisen så tenkte at dette var en av de bedre stedene å få noen tips. Hva er en god og hva er en akseptabel pris? Hvor stor prisforskjell er det på en 2011 kontra en 2019 modell. Hvor mye har det å si at den nylig har vært på service? Hvor mye har det å si at den kommer fra en norsk AD? Tenker det er viktig at kvittering og sertifikat medfølger, hva annet er det viktig at følger handelen? Tenkte jeg etterhvert skulle forhøre meg på ts angående kjøpt. Hvor mye har det å si at jeg ikke har handlet på ts før. Hvordan gjennomføres handelen vanligvis og tryggest? Venter i spenning på gode og utfyldene svar!


Føler ilpadrino svarte bra. Jeg kan tilføye Explorer 2 har 50 års jubileum i 2021. Dvs 216570 blir nok `discontinued / tatt ut av produksjon`. Hva dette gjør med pris second hand er jeg usikker på. Føler modellen har fått ufortjent lite oppmerksomhet . Kanskje dette blir forandret når modellen får seg en liten oppussing :) Håper uansett du får kjøpt en nå til fornuftig pris.